Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 20/2 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 20/2 2014

Inlägg av Manijock »

Ja jävlar ja. Vet inte hur satans mer imponerad jag kan bli av Englund. Vilken klippa! Tro fan om det inte är mini-Ragge dära. Grabben gör inte ETT fel. Så mogen i allting. Finns ingen annan spelare i detta lag som tillåts gå från burskydd in framför egen kasse med en motspelare hack i häl, förutom Englund. Han gör vad han vill, och resten står still! Inte känt sådan tillit på en spelare sedan Ragge, och grabben är 17 år :shock:

Alla gör en bra match idag undantaget Norell som har stora problem. Men det är så jävla sällan det händer så tänker inte ens haka upp mig på det. Reideborn har en lätt match, det tackar vi för. Två otagbara mål och en billig. I övrigt fladderpuckar som inte ska resultera i någonting. Det är godkänt!

Som ni säger så är vår brunkarkedja bättre än någonsin. Satt som en fågelholk när teknikinvaliden Ahlén kroppsfintar sig förbi på två värmlänningar, och sätter den distinkt i bortre. Såg helt plötsligt tjugo kilo lättare ut. Ruskigt bra! Honken bjuder på ett klassiskt Honken-mål. Fan snubben ser ut som Henrik Sedin i hemma-VM. BRA!

Underbart för Lofquist att göra två riktigt bra mål. PP-kassen han gör är nog det målet som jag vrålat högst över på bra länge. Ett riktigt Nisse-skott. Inte så hårt, men äckligt välplacerat, och framförallt SNABBT. Även härligt för Jakobs att få lite utdelning. Man ser hur mycket han vill att det ska släppa hela tiden. Magisk pass till Ljunghs mål också.

Fan va härlig seger
litto
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 20/2 2014

Inlägg av litto »

minalman skrev:
Skidlöparn skrev:Har missat samtliga matcher sedan Säckens intåg, men var på plats idag. Jävlar vilken energi laget utstrålade idag! Har det varit så samtliga säckmatcher eller var denna ett undantag? Med detta spel är jag inte alls oroliga att vi ska ta oss till Kvalserien och kötta igenom även den! Var det mest imponerande jag sätt på mycket länge.
Det som oroar är att det ser bättre och bättre ut för varje match. Det är så ovant. Så osannolikt.
+1.

Vi är inte så vana när det för ovanlighetens skull går bra i hockeyn. Så jävla osannolikt liksom.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Thelander tycker att Sandgrens klubbkastande var "gött".

:|

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8408721.ab
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kentta skrev:Thelander tycker att Sandgrens klubbkastande var "gött".

Trevligt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Kross.

Episkt.

Mot SHL.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Nu bränns det rejält. Jag hade alltid trott att vi skulle kunna ta ikapp avståndet, men efter torsken mot Västerås gav jag helt upp. Det kändes inte rimligt.
Då passar laget på att lyfta, och nu känns vi sylvassa. Karlskrona har ett enkelt spelschema, men jag tror faktiskt att vi kan räkna bort dom (även om man av erfarenhet aldrig bör göra det). Dom är helt under isen, har stora problem med målskyttet (ett mål eller mindre i fyra av de sex senaste matcherna), samt skador på nyckelspelare. Allt detta i kombination med att jag tror att dom tog en kvalserieplats för givet för 1-2 månader sedan, gör detta raset oerhört svårhanterat för ett lag som verkar gå sämre och sämre för varje omgång som spelas.

Karlskoga och vi har på ett ungefär jämbördiga spelscheman, och det kommer bli en kamp in i det sista. Vad som talar för oss nu är målskillnaden, fruktansvärt viktigt att vi slog Karlskoga med god marginal.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Det visar än en gång vad inavel kan få för konsekvenser
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Dessutom möter vi Karlskrona samt att BIK möter Karlskrona.

Det kommer bli tajt detta.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Donkels skrev:

Det visar än en gång vad inavel kan få för konsekvenser
Ja, men så tycker han nog ändå att inavel är ganska gött!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Staten

Inlägg av Staten »

Säcken känns stabil. Inte så mycket snack, mer verkstad.
Göran

Inlägg av Göran »

Tränar "effekten" håller i sig fortfarande till det positiva.
Adam hade en svår match, men visst borde han ha tagit någon av puckarna?
Backarna gör det oerhört bra och roligt att det kanske har lossnat för Sam, men jag är orolig för honom i defensiven. Norell hade ingen bra match och varför skulle han tackla när BIK gjorde 2-2 efter som "honken" redan hade smällt på BIK killen. Hade han gått på puck hade det kanske löst sig bättre. Dom yngre herrarna spelar klokt och gör det med finess. Lidström fortsätter övertyga och vilka frispelningar han hade igår som borde genererat minst 1 mål. Någon ville att man skulle "proppa" Wessner och det gjorde Lidström. Han är inte känd för det spelet.
Johner börjar hitta tillbaka igen. Guter gör mål och nu har även Jens Jacobs visat upp sig. "Hank" ,Ahlen och "Honken" kommer att bli oerhört värdefulla framöver med sitt artelleri.
5 mål av 7 i spel 5-5 är riktigt bra!
Ändå tycker jag mesta den mesta berömmet skall gå till grabbarna i båset som verkar ha fått till en harmoni i laget som kan ta oss långt i år.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Ja jävlar ja. Vet inte hur satans mer imponerad jag kan bli av Englund. Vilken klippa! Tro fan om det inte är mini-Ragge dära. Grabben gör inte ETT fel. Så mogen i allting. Finns ingen annan spelare i detta lag som tillåts gå från burskydd in framför egen kasse med en motspelare hack i häl, förutom Englund. Han gör vad han vill, och resten står still! Inte känt sådan tillit på en spelare sedan Ragge, och grabben är 17 år :shock:
Och han proppar på som jag vet inte vad. Fortsätter han spela på det här sättet borde det vara läge att skriva ett långt kontrakt med grabben så att han inte försvinner ur organisationen direkt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mindre burskydd, mindre vända hem. Därmed mer fart i spelet framåt och fler chanser skapas.

Samma lag, små förändringar, stor skillnad i resultat.

Nu väntar en riktigt svår bortamatch. Vi kan räkna med att Bik vinner hemma mot Asplöven.
Förlorar vi är det 6 p och vi kan glömma direktplatsen.

Tror fortfarande att vi givit de andra lagen för stort försprång.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Som alltid, rent hypotetiska funderingar meeeen.

Om Säcken tagit över i december som jag och säkert några till önskade så hade det ju helt klart funnits bättre förutsättningar att nå topp 3.
Vi har 11 matcher i rad utan förlust efter full tid, logiken säger att det är snart dags igen.
För att gå ikapp BIK krävs det nästan att vi går rent de sista 5.
Känns som att vi är lite sent ute.

Men men, det är väl inget större fel att kliva in i PO med hyfsat självförtroende
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Lee Harvey Oswald skrev:Som alltid, rent hypotetiska funderingar meeeen.

Om Säcken tagit över i december som jag och säkert några till önskade så hade det ju helt klart funnits bättre förutsättningar att nå topp 3.
Vi har 11 matcher i rad utan förlust efter full tid, logiken säger att det är snart dags igen.
För att gå ikapp BIK krävs det nästan att vi går rent de sista 5.
Känns som att vi är lite sent ute.

Men men, det är väl inget större fel att kliva in i PO med hyfsat självförtroende
Ingenting har förändrats med Säcken, vi har lite mer tur med skotten. Vi skjuter ca 20% i dagsläget och under Zabel sköt vi 9. Tycker fortfarande vi dumpar pucken för mycket men så länge resultaten går vägen orkar jag inte klaga.
Skriv svar