Doyle skrev:Ser enorm skillnad sen Säcken klev in..Nu vinner vi där vi tidigare förlora i OT eller på straffar. Enda molnet på den gul/röd/blå himlen är alla jävla skador...FAAAN. Holm, Falk, Timmy, Sörensen o sen utgick tydligen Guter idag o sist men inte minst Nisse. Ett jävla tap som kan bli vår akilleshäl (:0(
Säcken har fått en bra start och samtidigt ger han hela truppen ett självförtroende som innebär att vi kan vinna jämna matcher.
Kanske dags att vi uppskattar dom spelare som gör ett jävla bra jobb idag och tidigare matcher under den här perioden med skador på alla håll och kanter.
10 minutaren(lite klumpigt) på Englund hade kunnat blivit fallet idag men då fick Lidström och ungtupparna jobba ännu hårdare.
Har nu Guter en skada igen så är det givetvis inte bra. Jag tyckte mig inte se Jakobs så mycket har han också någon känning?
PeterPan skrev:Ahlén sliter som fan både ikväll och mot Mora. Kul att se.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Tycker både Ahlén och Hank får ut betydligt, och då menar jag betydligt mycket mer av sitt spel under Säcken. Är det tillfälligheter månne eller något annat..?
Fantastiskt vilken uppryckning laget har gjort sedan Säcken kom in. Att vinna idag med så många skadade nyckelspelare är otroligt starkt, vilken moralhöjning!
En person som fått oförtjänt mycket kritik tycker jag är Challe. Förra året när laget aldrig kom igång, steg han frivilligt ner och lämnade över till Zabel. Ett mycket bra drag som nästan räckte fram men tänk vilken prestigeförlust Challe tog för laget. Tyvärr har ju inte Zabel riktigt räckt till, han har säkert gjort mycket bra men det har blivit många tapp på slutet istället för att kunna få laget att sy ihop säcken och framförallt, syntes ingen förbättring. Självklart har problemet diskuterats under ganska lång tid men Zabel fick verkligen chansen innan beslutet togs att flytta upp Säcken.
Nu är det ju inte säkert att det räcker hela vägen till ES men med den utveckling som redan setts så kan detta bära långt och Challe har i varje fall gett oss hoppet tillbaka.
SirDIFalot skrev:Jag tycker inte vi spelar så bra. Men vi vinner. Det är huvudsaken.
Nä det kan väl inte finnas någon som tycker vi spelar jättebra den här matchen? Delar av första perioden var ruskigt bra anfallsmässigt, men sen gick det utför. Men vi har det där lilla flytet nu jämfört med tidigare. I ärlighetens namn tyckte jag det var ungefär likadant i matchen mot Mora och mot Almtuna; viktiga psykologiska mål som tippade över vågskålen till vår fördel.
Är det inte typiskt på nåt sätt.
För första gången på hela säsongen tar vi fler 3 poängare i rad, samtidigt går vi in i varannandags-schema, givetvis hamnar då halva truppen på skadelistan.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lee Harvey Oswald skrev:Är det inte typiskt på nåt sätt.
För första gången på hela säsongen tar vi fler 3 poängare i rad, samtidigt går vi in i varannandags-schema, givetvis hamnar då halva truppen på skadelistan.
Ja, det är ju inte de som går skadade som ska vända den här skutan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Seger, varken mer eller mindre vad det verkar som. Spelade själv innebandy ikväll så kan inte bidra med något vettigt till den här tråden. Vore kul om Reideborn nu gjorde en riktigt bra match. Verkligen, vore fantastiskt om han mot all förmodan kunde upprepa detta redan på torsdag mot ett bättre lag också. Jag ber, då vi helt klart verkar få finna oss vid att stå med honom när det blåser kallt. Väldigt gulligt med ett par härinne som snackar som om han är en av seriens bästa keeprar, skulle kunna stå i SHL osv Snacka om att ligga med tandfen medan tomten filmar Rudolf i farstun.. Ljungh fortsätter att kliva fram i viktiga lägen. En riktig vinnarskalle, en ny personlig favorit för mig denna säsongen.
En riktig bragd hur som haver att vinna med denna fruktansvärda backuppsättning. Riktigt starkt!