Du räknar inte så simpel matematik där du tar utvisningar rakt av.
Du ska räkna utvisningar i antal sekunder. Gör du mål eter 10 sekunder så spelar du inte i PP restrerande 1, 50
Så där får du lite mer jobb och massa annan fakta att ta till
Jimpen skrev:Du räknar inte så simpel matematik där du tar utvisningar rakt av.
Du ska räkna utvisningar i antal sekunder. Gör du mål eter 10 sekunder så spelar du inte i PP restrerande 1, 50
Fast det där är ju max antal minuter du kan spela i PP.
Alltså kan PP-statistiken endast vara högre än det där?
Jag räknade ju antal PP-mål/antal PP-tillfällen.
Då 32 PP-tillfällen (tvåminutare) kan aldrig bli mer än 64 minuter så kan ju inte PP-statistiken bli lägre. Alltså så är 10% en omöjlighet.
De procent jag skrivit ner tog jag från swehockeys hemsida dessutom.
Hur i helvete är det relevant? Gör man mål på tre av tre PP så har man 100% i Powerplay, spelar ingen roll om man gör alla mål efter 1.59 eller efter 00.05 sekunder in i överläget.
Hur i helvete är det relevant? Gör man mål på tre av tre PP så har man 100% i Powerplay, spelar ingen roll om man gör alla mål efter 1.59 eller efter 00.05 sekunder in i överläget.
Det spelar endast roll ifall det är 4v4 i 1:30 och PP i 0:30 eller om man har 5 min PP.
Men det behövdes inte dessa matcher! Och i vilket fall så räknade jag på antal utvisningsminuter det andra laget hade. Det kan endast göra att statistiken blev för dålig, inte för bra.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Är Holm borta en längre tid/resten av säsongen minskar ju hoppet inför PO ännu mer.
Tron är sedan länge borta och hoppet börjar bli väldigt litet nu.
Nisse bara måste komma tillbaka, utan honom har vårt PP sjunkit som en sten.
Gissar att vi är närmre 10% numera.
Suck
Lite negativt! Dom som spelar nu gör det bra och tror inte att vi är i närheten av 10%
Ok jag tog i onödigt mycket, bara det att vårt PP sett betydligt sämre ut på slutet (jaja, Troja borta öste vi ju in 4 kassar men ändå). Tycker verkligen vi saknar Nisse där.
På det blir sedan Holm skadad och Timmy utgick senast.
Men jag har anledning att se ljusare på saker nu. Två raka 3 poängare.
Vinst ikväll då jävlar blir man ju taggad på nytt inför Bik.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev:Är Holm borta en längre tid/resten av säsongen minskar ju hoppet inför PO ännu mer.
Tron är sedan länge borta och hoppet börjar bli väldigt litet nu.
Nisse bara måste komma tillbaka, utan honom har vårt PP sjunkit som en sten.
Gissar att vi är närmre 10% numera.
Suck
Lite negativt! Dom som spelar nu gör det bra och tror inte att vi är i närheten av 10%
Ok jag tog i onödigt mycket, bara det att vårt PP sett betydligt sämre ut på slutet (jaja, Troja borta öste vi ju in 4 kassar men ändå). Tycker verkligen vi saknar Nisse där.
På det blir sedan Holm skadad och Timmy utgick senast.
Men jag har anledning att se ljusare på saker nu. Två raka 3 poängare.
Vinst ikväll då jävlar blir man ju taggad på nytt inför Bik.
Utdelningen i PP är är fortfarande relativt bra men spelmässigt ser det klart sämre ut utan Nisse. Ser PP fortsatt spelmässigt ut som det gör nu kan vi inte räkna med någon större utdelning mot bättre motstånd.
Alexander Falk: "på väg tillbaka" av vad jag hört.
Timmy Pettersson: kan vi gissa på ryggen?
Philip Holm = nyckelben antar jag. Borta ca 1 månad?
Marcus Sörensen = någon som såg varför han utgick förra? Tyckte det såg ut som något med handen / armen.
Mattias Guter = utgick tydligen ikväll mot TIK. Såg inte alls vad som hände.
Måns Krüger = ingen aning vad för skada han har, men påstås ha spelat med J-laget för inte så länge sedan?
När man har såhär många skador vore det grymt med en nyhet på hemsidan som uppdaterar om skadeläget.
Det känns som att de enda gångerna vi faktiskt får en nyhet om någon skada är när det redan läckt ut till någon här på forumet vad för skada det är och hur länge spelaren väntas vara borta.
Med de skadorna vi har i backlinjen (över 50% av de ordinarie backarna) så är det ett under att vi inte blir överkörda i varje match. Galet skönt att ha så grym plantskola, tycker fan nästan Englund och Norell gjort minst lika bra ifrån sig som vissa av de skadade herrarna. Kanske för de inte tar lika mycket risker osv utan kör bara för att säkra defensivt... men kul att se unga grabbarna komma upp....
HA och detta skithål i all ära, men man får ändå ge credit för en sak, mycket lättare att fasa in junisar än när man lirar SHL... tyvärr har vi bara nån säsong på oss att gå upp, annars lirar våra kids i SHL medan vi är kvar i korpen!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Ja det är helt galet hur bra backar det kommer upp år efter år nu. I SHL tog vi ju nästan bara upp forwards, har vi gått miste om flera "billiga" backar år efter år?
Men Norell är galet jäkla bra. Englund är galet jäkla bra, Mattsson verkar vara galet jäkla bra. Har vi någo junisforward som är galet jäkla bra också nu när vi saknar massa folk?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
seppuko skrev:Ja det är helt galet hur bra backar det kommer upp år efter år nu. I SHL tog vi ju nästan bara upp forwards, har vi gått miste om flera "billiga" backar år efter år?
Men Norell är galet jäkla bra. Englund är galet jäkla bra, Mattsson verkar vara galet jäkla bra. Har vi någo junisforward som är galet jäkla bra också nu när vi saknar massa folk?
Lindberg och Liljendahl har vi ju på A-lags kontrakt. Oscar Bergkvist har gått bra i j20.