Djurgårdens IF - Mora IK 15/2 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 15/2 2014

Inlägg av captcash »

Ja det skrämmer mig något galet.. utan Timmy så är det en hönsgård i vårt försvar! :(

Kul vi har skador på 4-5 backar nu... bara hoppas att det inte blir detta som fäller oss i kommande playoff/KS.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
BigJ

Inlägg av BigJ »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Och vi vet ju alla hur det gick senast Timmy var borta. :(

Årets formsvacka, sedan började vi vinna när han kom tillbaka.
Timmy får, inte oväntat på detta forum dock, väldigt lite cred för det han uträttar för laget.

De flesta verkar leta efter de fel och brister han har och gör och bara fokusera på dessa.
Att försöka se allt bra han gör orkar/kan/vill man inte.

Btw, som vanligt få inlägg och inget väsen när vi vinner. Stämmer väl in på Timmy ovan. Är mycket roligare att leta fel och svagheter än motsatsen.
Så rätt, om man nu nödvändigtvis måste dela ut kritik så är det i så fall till klacken/publiken som blev överröstad av mora flera gånger, trist.

Tvärtom skulle jag vilja hylla laget enormt idag, otroligt vilket lyft det har blivit och man måste ha i åtanke att mora har gått otroligt bra på slutet och vunnit 5-6 matcher i rad.
Heinrich
Säsongskort: Ja

Inlägg av Heinrich »

Det är bättre att fokusera och stötta spelare som är tillgängliga för spel än att lägga fokus på dom är skadade. Vi skall stötta på dom spelare och ledare som finns tillgängliga just nu.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Tänka sig om Mattsson hade stått, då hade vi säkert fått dra av ett mål från våra insläppta över den här säsongen. SÅ TÄT ÄR HAN! ELLER HUR?

Kul att Hagge fick sätta två, riktigt snygg balja av TP. Saviano återigen BP-skytt (kanske Savis-pastan idag?), Holmqvist kliver in direkt och visar vem som bestämmer framför mål och allt toppas av ett frilägesmål av Johner (som gjort mål tre matcher i rad trots att han är helt anonym stora delar.)

Jo, jag tackar.

Heja Djurgårn
25/4-2025
Manijock

Inlägg av Manijock »

förevigtdjurgården skrev:Tänka sig om Mattsson hade stått, då hade vi säkert fått dra av ett mål från våra insläppta över den här säsongen. SÅ TÄT ÄR HAN! ELLER HUR?

Kul att Hagge fick sätta två, riktigt snygg balja av TP. Saviano återigen BP-skytt (kanske Savis-pastan idag?), Holmqvist kliver in direkt och visar vem som bestämmer framför mål och allt toppas av ett frilägesmål av Johner (som gjort mål tre matcher i rad trots att han är helt anonym stora delar.)

Jo, jag tackar.

Heja Djurgårn
Nämen titta, hink och spade är här igen. Alltid lika trevligt :lol: Intressant analys i övrigt. Exakt så blev det!

Någon som ens såg vad som hände med Sören och Timmy? Ryggproblem för den sistnämnda kan man nästan sätta sin ena njure på. Sören var hyfsat blek den delen han lirade så kan hoppas på att det bara är någon sjuka eller liknande.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Manijock skrev:
förevigtdjurgården skrev:Tänka sig om Mattsson hade stått, då hade vi säkert fått dra av ett mål från våra insläppta över den här säsongen. SÅ TÄT ÄR HAN! ELLER HUR?

Jo, jag tackar.

Heja Djurgårn
Nämen titta, hink och spade är här igen. Alltid lika trevligt :lol: Intressant analys i övrigt. Exakt så blev det!

Någon som ens såg vad som hände med Sören och Timmy? Ryggproblem för den sistnämnda kan man nästan sätta sin ena njure på. Sören var hyfsat blek den delen han lirade så kan hoppas på att det bara är någon sjuka eller liknande.
Haha, jag är så jävla trött på allt Reideborn-hat och Mattsson hyll så testar göra parodi istället. :)

EDIT: Jag höjer absolut inte Reide till skyarna men tycker det är töntigt när en majoritet av forumet går och skyller på Reideborn om vi skjuter 40 skott och gör 1 mål samtidigt som vi släpper in fler än så. Man vinner inte hockeymatcher med 1-0, oftast.

Jag såg faktiskt inte, Timmy visste jag inte ens att han hade gått av innan jag kom hem och kollade forumet, samma sak med Sörenssen om jag ska vara ärlig. Det jag såg var att Sörenssen var riktigt pigg.

Förresten, hyll till Micke "BRUNK" Ahlén också. Han är fan värd sin vikt i guld med sitt arbete.
25/4-2025
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Och vi vet ju alla hur det gick senast Timmy var borta. :(

Timmy får, inte oväntat på detta forum dock, väldigt lite cred för det han uträttar för laget.

De flesta verkar leta efter de fel och brister han har och gör och bara fokusera på dessa.

Btw, som vanligt få inlägg och inget väsen när vi vinner. Stämmer väl in på Timmy ovan. Är mycket roligare att leta fel och svagheter än motsatsen.

En spelares prestation måste väl också rimligtvis sättas i nivå med vilken lön han lyfter. Det är i denna relation som jag ifrågasätter Timmy P tillsammans med en hel del andra spelare under kontrakt. Kritiken härrör alltså från det faktum att jag inte tycker de levererar i förhållande till lyft lön eller deras "tidigare prestationer". Att det ser ut som en hönsgård i försvaret när Timmy inte är med tycker jag säger mer om hur dåligt Challe byggt vår försvarslinje än något annat.

Det finns som sagt flera spelare i denna kategori, men Timmy väljs i alla fall av mig ut för att representera dessa då han dessutom obegripligt nog verkat få ett kontrakt där han själv kunde välja fritt om han ville förlänga med ytterligare en säsong eller inte. Antagligen kan även spelare som Johner och inte minst Sam räknas till den grupp av spelare som tyvärr inte levererar riktigt efter vad de har pröjs för.
Isabo

Re: Sv: Djurgårdens IF - Mora IK 15/2 2014

Inlägg av Isabo »

ciirree skrev:
Boeman skrev:Säckens intåg är iaf succé. Det kan nog ingen säga något om:)
Ja verkligen.
2.25 p/match i snitt. Nu har det ju bara gått fyra matcher men jag tror Säcken kommer att ha en fullt godkänd utvärdering i slutet av serien!
Hittills bara 3 tappade poäng, det är ju bra!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kall-El skrev:

En spelares prestation måste väl också rimligtvis sättas i nivå med vilken lön han lyfter. Det är i denna relation som jag ifrågasätter Timmy P tillsammans med en hel del andra spelare under kontrakt. Kritiken härrör alltså från det faktum att jag inte tycker de levererar i förhållande till lyft lön eller deras "tidigare prestationer". Att det ser ut som en hönsgård i försvaret när Timmy inte är med tycker jag säger mer om hur dåligt Challe byggt vår försvarslinje än något annat.

Det finns som sagt flera spelare i denna kategori, men Timmy väljs i alla fall av mig ut för att representera dessa då han dessutom obegripligt nog verkat få ett kontrakt där han själv kunde välja fritt om han ville förlänga med ytterligare en säsong eller inte. Antagligen kan även spelare som Johner och inte minst Sam räknas till den grupp av spelare som tyvärr inte levererar riktigt efter vad de har pröjs för.
När jag tittar på en match och ser efter spelares prestation tänker jag nog aldrig på deras lön. Tror aldrig det hänt faktiskt.

Men visst har du rätt i att man borde förvänta sig mer av spelare som tjänar bra.

Jag ser fortsatt mörkt på kommande tiden ifall Timmy blir borta. Hoppas de övriga kan motbevisa mig ifall han nu blir borta ett par matcher.

Har det kommit någon info om varför han klev av?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar