Samma här. Det känns som om vi säsong efter säsong har en riktigt bra junior som kommer in i a-laget och kör på som satan! Riktigt roligtAxel_K skrev:Tror han kommer få spela på måndag också!ciirree skrev:Så jävla surt att jag missade Ollas-Mattsson debut, hoppas han spelar på måndag.
Skönt med 3 poäng, synd att lagen ovan vann. Tre Kronor nu - match igen om 2 dagar. Tack och hej.
Gillar de backar som kommit från juniorleden de senaste åren!
Arnesson, Norell, Englund, Ollas-Mattsson, Claesson, Gustafsson och Holm. Säkert glömt någon också.
Djurgårdens IF - Mora IK 15/2 2014
Re: Sv: Djurgårdens IF - Mora IK 15/2 2014
Re: Djurgårdens IF - Mora IK 15/2 2014
Skönt att vi inte fick massa utvisningar för säcks man på plan som skulle förstört matchen!Edin skrev:Men vad är detta? Inga säcks-skämt ännu? Skärpning!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hur gick det med Timmy?
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Dom unga backarna gör det bra! Men så stabilt som Lidström har spelat sista tiden har han inte gjort sen han kom till oss. Riktigt bra just nu!
Vi sätter chanserna. I övrigt är det ingen skillnad mot tidigare. Mora är ingen höjdare offensivt, målchanserna tillkommer på inkastade höstlöv mot en Reideborn som inte har en aning om vad som händer. Frågan är vad Mattsson gjort för att förtjäna den urusla behandling han får av DIF? Skäms å hela vår förenings vägnar och ber om ursäkt till dig Johan, du har förtjänat förstaspaden.
Ska dock tillägga att inga av målen idag är Adams fel. Två svåra lägen! Tackar bara gud för att han inte fick några riktiga test idag heller. Returhanteringen är fortfarande ett skämt från hans sida. Till och med värre än Mattssons.
I övrigt, vad hände med Sörensen? Fler underbara skador på EXAKT rätt spelare hela tiden. Först Nisse, sen Holm och nu Sörensen. Nu fattas det bara en skada på Ljungh så har vårt lag inget namn att hota med längre. Kul för Hagelin att han får lite utdelning. Ruggigt kyligt förstamål! Englund dock bäst på isen. Fantastiskt lugn back. Även Arnesson, Ollas-Mattsson och Saviano förtjänar hyll idag.
Bra med tre poäng. Ungefär så! Ge mig nästa match..
Ska dock tillägga att inga av målen idag är Adams fel. Två svåra lägen! Tackar bara gud för att han inte fick några riktiga test idag heller. Returhanteringen är fortfarande ett skämt från hans sida. Till och med värre än Mattssons.
I övrigt, vad hände med Sörensen? Fler underbara skador på EXAKT rätt spelare hela tiden. Först Nisse, sen Holm och nu Sörensen. Nu fattas det bara en skada på Ljungh så har vårt lag inget namn att hota med längre. Kul för Hagelin att han får lite utdelning. Ruggigt kyligt förstamål! Englund dock bäst på isen. Fantastiskt lugn back. Även Arnesson, Ollas-Mattsson och Saviano förtjänar hyll idag.
Hoppas Ollas vågar smälla på ordentligt mot de blå grisarna på torsdag
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
En Calzone smakar alltid som godast efter en seger. 

Man börjar förstå varför denna snubbe har det namn han har, maken till manisk i sitt hat mot Reideborn finns inte....Manijock skrev:Vi sätter chanserna. I övrigt är det ingen skillnad mot tidigare. Mora är ingen höjdare offensivt, målchanserna tillkommer på inkastade höstlöv mot en Reideborn som inte har en aning om vad som händer. Frågan är vad Mattsson gjort för att förtjäna den urusla behandling han får av DIF? Skäms å hela vår förenings vägnar och ber om ursäkt till dig Johan, du har förtjänat förstaspaden.
Fan vad skönt med seger! Vi lever än.
Dagens sämsta: Insatsen av oss i klacken. Riktigt illa idag tyvärr.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Hat? Jag hatar cancer, jag hatar våldtäktsmän, jag hatar snö. Jisses det är bara hockey, lugna ner dig...BigJ skrev:Man börjar förstå varför denna snubbe har det namn han har, maken till manisk i sitt hat mot Reideborn finns inte....Manijock skrev:Vi sätter chanserna. I övrigt är det ingen skillnad mot tidigare. Mora är ingen höjdare offensivt, målchanserna tillkommer på inkastade höstlöv mot en Reideborn som inte har en aning om vad som händer. Frågan är vad Mattsson gjort för att förtjäna den urusla behandling han får av DIF? Skäms å hela vår förenings vägnar och ber om ursäkt till dig Johan, du har förtjänat förstaspaden.
Vi kanske kan ta hjälp av KHK med sånger osv?20002001 skrev:Fan vad skönt med seger! Vi lever än.
Jim Morrisson här på forumet hade väll någon släkting som är/var klackledare där. Den här "Jimmie Svenssons hjärta glöder-Ottinger hjärta glöder" kanske vi kan göra något av

-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Skön seger ikväll, nu kör vi!!!
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Varför klev Timmy av?
Re: Sv: Djurgårdens IF - Mora IK 15/2 2014
någon form av skada enligt intervjun med Ollas på hemsidanHawk skrev:Varför klev Timmy av?
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Och vi vet ju alla hur det gick senast Timmy var borta.
Årets formsvacka, sedan började vi vinna när han kom tillbaka.
Timmy får, inte oväntat på detta forum dock, väldigt lite cred för det han uträttar för laget.
De flesta verkar leta efter de fel och brister han har och gör och bara fokusera på dessa.
Att försöka se allt bra han gör orkar/kan/vill man inte.
Btw, som vanligt få inlägg och inget väsen när vi vinner. Stämmer väl in på Timmy ovan. Är mycket roligare att leta fel och svagheter än motsatsen.

Årets formsvacka, sedan började vi vinna när han kom tillbaka.
Timmy får, inte oväntat på detta forum dock, väldigt lite cred för det han uträttar för laget.
De flesta verkar leta efter de fel och brister han har och gör och bara fokusera på dessa.
Att försöka se allt bra han gör orkar/kan/vill man inte.
Btw, som vanligt få inlägg och inget väsen när vi vinner. Stämmer väl in på Timmy ovan. Är mycket roligare att leta fel och svagheter än motsatsen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm