DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: DIF Fotboll

Inlägg av sensei »

Så fort det inträder en känsla av att saker och ting är utom "kontroll" så är det obehagligt att vara närvarande med barn. Det är bara så det är, det är en naturlag som är på förhand inprogrammerad i föräldrar.

Självklart vet alla innerst inne att ingen taggad firma-pojke kommer attackera min 3-åring, men det spelar ingen roll. Obehaget finns där ändå, på något sätt. Allt är inte logiskt, tyvärr.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
20002001

Inlägg av 20002001 »

Boharta skrev:
Sen vet jag inte om det tolkas som att det är jag som sagt att man inte törs gå på Tele2? Jag tycker att det är en superarena, kommer att gå dit många gånger i år.
Nej, det var inte du som skrev ovanstående. Det var nicket baate som skrev följande : "Jag brukade ta barnen och frun till Stadion förr, skulle aldrig komma i närheten av Tele2," vilket gör mig sjukt nyfiken på vad det är som gör att han aldrig skulle ta med barnen till Tele2.

Dock håller jag med ovanstående kommentarer: DIF måste välja vilken sorts publik man vill ha, och jag hoppas att fortsätter med subventionerade klackbiljetter och stora klackar för i längden är jag säker på att det skapar ett större drag runt föreningen än vad en atmosfär som Norrköping har skulle göra. Med det sagt vill jag inte ha bort barnfamiljer; jag tror att det går att blanda de två. Men den debatten tänker jag inte gå in på igen.

Måste dock fråga er. Vore det bättre om de som sprang in hade stannat kvar på läktaren och vi hade riskerat brinnande bengaler i vår klack igen som mot Göteborg? ( Finns inget rätt och fel här, jag är generellt nyfiken)
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
baate

Inlägg av baate »

20002001 skrev:
Boharta skrev:
Sen vet jag inte om det tolkas som att det är jag som sagt att man inte törs gå på Tele2? Jag tycker att det är en superarena, kommer att gå dit många gånger i år.
Nej, det var inte du som skrev ovanstående. Det var nicket baate som skrev följande : "Jag brukade ta barnen och frun till Stadion förr, skulle aldrig komma i närheten av Tele2," vilket gör mig sjukt nyfiken på vad det är som gör att han aldrig skulle ta med barnen till Tele2.

Dock håller jag med ovanstående kommentarer: DIF måste välja vilken sorts publik man vill ha, och jag hoppas att fortsätter med subventionerade klackbiljetter och stora klackar för i längden är jag säker på att det skapar ett större drag runt föreningen än vad en atmosfär som Norrköping har skulle göra. Med det sagt vill jag inte ha bort barnfamiljer; jag tror att det går att blanda de två. Men den debatten tänker jag inte gå in på igen.

Måste dock fråga er. Vore det bättre om de som sprang in hade stannat kvar på läktaren och vi hade riskerat brinnande bengaler i vår klack igen som mot Göteborg? ( Finns inget rätt och fel här, jag är generellt nyfiken)
Ok 20002001, har postat ungefär vad jag menade två gånger till men här kommer ett sista försök:

Ditt citat ovan är inte komplett, jag skrev:
Jag brukade ta barnen och frun till Stadion förr, skulle aldrig komma i närheten av Tele2, med dessa betahannar som springer runt och bär sig åt.

Vilket betyder ungefär: jag känner mig besviken över att det blev planstormning och tycker inte det är roligt att gå på fotboll när vissa fans beter sig så.

Sedan måste jag svara: det vore bättre om arrangören hade sett till att de tyska fansen inte kunnat storma planen från början, det hade väl varit den bästa lösningen.

Vet inte hur jag kan förklara detta tydligare så nu drar jag mig stillsamt tillbaka och lämnar forumet till er övriga.
Användarvisningsbild
Zephyrox
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Zephyrox »

Nät! Det skulle räcka med lite nät framför läktarna, gärna så man kan trassla in sig och bli liggande som en fisk.

Det räcker med några få som tar initiativet för att flockbeteendet ska locka med sig några fler, och några till. Det såg vi ju i lördags att andra gången var det fler som "fått mod".

Jag tycker verkligen inte man har något att göra på plan men jag kan inte garantera att jag inte kan bli provocerad dit ut. Viner det bengaler runt huvudet, man känner sig trängd och kanske ser någon slå på djurgårdare. Är nog väldigt lätt att säga "jag skulle aldrig..."

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
20002001

Inlägg av 20002001 »

baate skrev:
20002001 skrev:
Boharta skrev:

Ok 20002001, har postat ungefär vad jag menade två gånger till men här kommer ett sista försök:

Ditt citat ovan är inte komplett, jag skrev:
Jag brukade ta barnen och frun till Stadion förr, skulle aldrig komma i närheten av Tele2, med dessa betahannar som springer runt och bär sig åt.

Vilket betyder ungefär: jag känner mig besviken över att det blev planstormning och tycker inte det är roligt att gå på fotboll när vissa fans beter sig så.

Sedan måste jag svara: det vore bättre om arrangören hade sett till att de tyska fansen inte kunnat storma planen från början, det hade väl varit den bästa lösningen.

Vet inte hur jag kan förklara detta tydligare så nu drar jag mig stillsamt tillbaka och lämnar forumet till er övriga.
Då är det nog så att jag uppfattade det fel eftersom jag förstod det som att du inte hade tagit med barnen eller frun tidigare och inte hade tänkt göra det heller, oavsett om det som hände i lördags hade hänt eller inte.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Mayambela verkar vara en oerhört trevlig person och en duktig fotbollsspelare. Sign him up!
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
JohanPez
Säsongskort: Ja

Inlägg av JohanPez »

För den som mot förmodan missat detta så möter vi Degerfors på Stadshagen idag kl 14.
50 spänn oavsett om du väljer att kolla på plats eller via DIF TV.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Erton gör 1-0 på straff i ~20:e minuten.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Erton gör sitt andra på Arvidssons hörna, uppskattningsvis 82:e minuten.
20002001

Inlägg av 20002001 »

http://dif.se/2014/02/14/staplatsbiljet ... en-2-mars/

Imorgon är det bara två veckor kvar tills tävlingsäsongen drar igång!
Köp era biljetter, vi har fått 1250 biljetter till Sirius away och vi ska självklart fylla dessa. Mina kompisar och jag köpte just våra, gör det ni också.

https://tickets.axs.com/eventShopperSWE ... ga&lang=sv - KÖP ERA SÄSONGSBILJETTER! Lite över 5600 just nu. Öka haussen.

Och till sist: http://www.jarnkaminerna.se/2014/02/10/ ... -revansch/ - Skriv upp er på JKs bussar till Helsingborg

Ge mig 2 mars!
20002001

Inlägg av 20002001 »

Stilla era nerver inför rysaren genom att bege er till Uppsala på Söndag för första tävlingsmatchen i år.
Enligt mig är det en självklarhet att vara där!

vinna cupen vinna cupen Djurgården!
Isabo

Inlägg av Isabo »

Jag ska till Uppsala, helt klart. Inte bara blir det en kortare väntan inför avgörandet utan jagdessutom få se DIF fotboll i tävlingsmatch igen!
20002001

Inlägg av 20002001 »

GAMEDAY!
Äntligen!

Vi ses i Uppsala i eftermiddag!

VI SKA VINNA SVENSKA CUPEN, VI ÄR SVERIGES BÄSTA LAG!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Intressant första kvart, vi blir utrullade mot ett bandylag.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Östberg och Arvidsson har knappast spelat sig närmre en plats i startelvan hittills.. Amartey och Vytas är ju givna på respektive position.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Skriv svar