Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

grandstoff skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:+/- statistik ljuger ALDRIG.
Det kan stämma, men det behöver inte visa hela sanningen för det. Statistik är endast att plocka en del av sanningen ur sin kontext.

"Det finns tre sorters lögner. Lögn, förbannad lögn och statistik."
- Mark Twain

:roll:
Fint citat...

Men det man kan konstatera är att om Ronnie ställt till med sånt elände match efter match som vissa hävdar skulle han aldrig ligga på +6.

Men visst, jag sitter ofta & drömmer om att DIF skulle få förfoga över 4-5 riktigt spelskickliga backar.

Men fotbollssektionen har ju inte ens lyckats hitta 1 spelskicklig back, trots allt riskkapital.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kennholt skrev:
hardrocker35 skrev:
Kennholt skrev:
Kall-El skrev: Absolut inte Ronnies fel att det målet kom till utan snarast Lindman då killen drar på sig en idiotutvisning! Om nu Ronnie skulle vara så dålig är det märkligt att han matchas så hårt i tex boxplay....
Ja det är riktigt märkligt faktiskt, och även i powerplay ???

I power-play så placeras han framför motståndarnas mål
Ibland har Ronnie en tendens att slå bort och drälla bort en del uppsel i mittzon, vi kan därigenom inte alltid komma in med den fart som behövs i pp exempelvis. Visst Ronnie har ok +/- statistik, men han får ju lira med ganska bra spelare som sköter målproduktionen.

Men 6 pinnar så långt den här säsongen, 7 förra, och säsongen innan det 4p är lite för klent, även för en given back.

Jag ville verkligen ge Ronnie en chans och började bedöma honom objektivt (efter att min polare upplyst mig om hans storhet, placeringssäkerhet mm). Visst det håller ibland, men rätt var det är så kommer helt oförklarliga grejer, likt apindianaren mot mora följt av ett simhoppsdyk à la Anna Lindberg in i slottet.
Tja Ronnie kanske inte är så passningssäker, men han har i alla fall inte dunkat ut 6-7 puck-out som Lindman gjort. Återigen är det inte Ronnies fel att Mora gör det målet utan Lindman som tar en ultrakorkad utvisning.

Bara inse faktum, spelskickliga backar är en stor bristvara och när det väl kommer fram någon så ryker de till NHL på direkten.Ronnie vet vad han kan och det gör han bra. Ronnie skall för övrigt inte ha pucken i mitten av isen alls egentligen. Ronnie skall slå en första kortare passning till en spelare som sedan skall se till att pucken kommer snabbt genom den delen av banan. Om Ronnie har pucken runt mittcirkeln då är det andra spelare som inte har gjort sitt svårare än så är det inte.

I NHL går de stenhårt på +/- statistiken och i brist på annat får vi nog göra det också. Den säger faktiskt en hel del och om Ronnie nu var så usel som vissa härinne vill göra gällande så skulle han inte få spela i bra omgivning än mindre skulle han få lira PP och BP.

Kan för övrigt inte fatta hur man kan klanka ner på Ronnies puckkontroll och inte ge samma slev med ovett till Lindman...
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

Nej han måste ju vara grym på träningarna då!? Haha nejdå, skämt å sido..

Ronnie är helt ok, men inte mer. Vi kan helt enkelt inte få tag i någon bättre med den ekonomin vi har. Säger bara att han slarvar till det ibland. Han ger alltid allt för laget och ibland blir reultatet inte 100%.

Och helt klart, Lindman har inte övertygat sådär rejält hos många. Slarv och mycket puck out från hans sida som tidigare nämnts.

Det är klart alla kan inte vara som Jiri, där hade vi flyt!
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Niklas Anger kontrakterad för de nästkommande två säsongerna

Inlägg av Frasse »

Ryktet gör gällande att Niklas Anger nu är klar för spel med Djurgården de kommande två säsongerna.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

en i mitt tycke mycket märkligt värvning. Alright om han är tänkt som ersättare till danielsson, Ask eller Eklund eller spelare av liknande kaliber. Katastrofalt om han är tilltänkt som ersättare till en eventuell NHL-flytt av antingen Dragan eller Bengan. Anger är inte i närheten av dessa spelares kvalisort.

En värvning jag definitivt hade klarat mig väldigt bra utan den saken är säker, men om han är billig och tänkt som ersättare i en ev tredjekedja blir min protester mindre höga.
Halford

Inlägg av Halford »

Erik I skrev: Nån som vet nåt om Pär Arlbrandt? Ge honom chansen innan nån annan gör det...!
Han lär väl gå tillbaka till HV. Personligen tycker jag att Klasen verkar vara intressantare även om jag inte sett honom lika många gånger som Arlbrandt. Den mannen ligger tvåa i poängligan är 20 år och spelar i Huddinge. För övrigt tycker jag Patrik Berglund i Västerås verkar vara intressant.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tror faktiskt vi har rätt fina chanser att få Berglund. Inte så lång till STHLM och killen lär ju få speltid hos oss. Klasen tror jag också dyker upp för övrigt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Halford skrev:
Erik I skrev: Nån som vet nåt om Pär Arlbrandt? Ge honom chansen innan nån annan gör det...!
Han lär väl gå tillbaka till HV. Personligen tycker jag att Klasen verkar vara intressantare även om jag inte sett honom lika många gånger som Arlbrandt. Den mannen ligger tvåa i poängligan är 20 år och spelar i Huddinge. För övrigt tycker jag Patrik Berglund i Västerås verkar vara intressant.
Djurgården är ett bland lagen som är intresserade av Arlbrandt tydligen:

http://expressen.se/index.jsp?a=883279

...Dessutom verkar Anger på väg hit:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 12,00.html
Säg den glädje som varar
Halford

Inlägg av Halford »

Ja och vi har ju chans mot HV när det gäller att ta spelare. Se bara på Åkerman som jag inför säsongen verkligen ville ha och då är ändå Åkerman stockholmare. Vi får helt enkelt göra som Jan-Banan och Slobban och gå direkt på "andrahandssorteringen".
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Om vi ska vara petnoga ang. Åkerman så var han aldrig riktigt aktuell för Djurgården. Var bara ett tidningsrykte eftersom han är stockholmare.
Bild
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Re: Niklas Anger kontrakterad för de nästkommande två säsong

Inlägg av Killer Kennholt »

Frasse skrev:Ryktet gör gällande att Niklas Anger nu är klar för spel med Djurgården de kommande två säsongerna.
Frasse? Du har inga mer spännande rykten att komma med?
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Om vi ska gå efter samma säsongsbudget som detta år så ser mitt realistiska drömlag ut såhär:

Jimmie Ölvestad - Kristoffer Ottosson - Petr Sykora
Timmy Pettersson - Robin Jonsson

Fredrik Bremberg - Pär Bäcker - Patric Hörnqvist
Daniel Fernholm - Thomas Johansson

Dick Axelsson - Linus Klasén - Dragan Umicevic (Om Dragan inte vill ha mer betalt)
Ronnie Pettersson - Jiri Marusak

Morten Ask - Nichlas Falk - Niklas Anger (Eftersom han redan är klar)
Någon junisback - Någon junisback

Hannula kommer nog inte komma, tyvärr. Har hört lite rykten om att det finns rejäla sedelbuntar från hela Europa skickade till han på ett kontrakt.

Ett måste till nästa säsong är Petr Sykora som lirar i Pardubice. Stor tung högerfattad målskytt, duktig i boxplay och powerplay och har en oerhörd spetskompetens. Internationell rutin i massor.
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Oscar Eklund måste få chansen på riktigt nästa år.
Säg den glädje som varar
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Therocket1 skrev:Om vi ska gå efter samma säsongsbudget som detta år så ser mitt realistiska drömlag ut såhär:

Jimmie Ölvestad - Kristoffer Ottosson - Petr Sykora
Timmy Pettersson - Robin Jonsson

Fredrik Bremberg - Pär Bäcker - Patric Hörnqvist
Daniel Fernholm - Thomas Johansson

Dick Axelsson - Linus Klasén - Dragan Umicevic (Om Dragan inte vill ha mer betalt)
Ronnie Pettersson - Jiri Marusak

Morten Ask - Nichlas Falk - Niklas Anger (Eftersom han redan är klar)
Någon junisback - Någon junisback

Hannula kommer nog inte komma, tyvärr. Har hört lite rykten om att det finns rejäla sedelbuntar från hela Europa skickade till han på ett kontrakt.

Ett måste till nästa säsong är Petr Sykora som lirar i Pardubice. Stor tung högerfattad målskytt, duktig i boxplay och powerplay och har en oerhörd spetskompetens. Internationell rutin i massor.
Har du informerat våran organisation om honom? Du gav dom väl en lista på en hel hög spelare, men det vore bättre om du sa till dom att hålla ett extra öga på honom och kanske någon/några till. :roll:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Gillar spelarna, men kanske inte kedjorna. Tror inte riktigt att en kedja med Axelsson - klasen - Dragan skulle funka. Hade nog hellre bytt plats på falken och Klasen... Känns som att en kedja med Dragan - klasen och Axelsson kanske skulle väga lite för lätt.

Men är klasen verkligen center?

Tror för övrigt också vi kan glömma Hannula. Han återfinns säkert i något alpland nästa säsong. Frågan är om vi har råd med en kille som Sykora än gång.

Sedan hoppas jag Anger ryktet vara är en tidningsanka!
Skriv svar