This.-daniel- skrev:Jag tycker faktiskt det är en skillnad i det här fallet jämfört med knegar-Benke eller liknande. Nilson fick en stor del av sin hockeyuppfostran i den här klubben, och den har utan tvivel bidragit till att han så småningom slog igenom och fick lukrativa NHL-kontrakt där han tjänat kring 50 MSEK under karriären. Att "betala tillbaka" till klubben som gav honom chansen att slå igenom genom en stämning när det som allra minst behövs stinker rätt illa i min bok...captcash skrev:Men shit.. är det verkligen någon av er som skulle säga "ähfan, jag tycker om Telenor så mkt att de kan behålla mina stålar nu när Telia ändå pejjar rätt bra!"
Allvarligt, vakna upp och inse att hockey är ett JOBB, hjärta hit och dit.. det är bara vi supporters som sätter laget före vår egen familj.. för de som spelar är det ett jobb och jävligt sällan något annat!
Bra jobbat MN, helt sjukt att du ens bryr dig att vara lite bussig, det hade jag ALDRIG gjort mot en fd arbetsgivare som sparkat mig! Cudos till dig!
Visst är hockey ett jobb, men någonstans handlar det också om att kunna låta udda vara jämnt och inte bete sig som ett praktarsle i alla situationer.
DIF i Media
-
Re: DIF i Media
Re: Sv: DIF i Media
Helt jävla rätt! +1-daniel- skrev:Jag tycker faktiskt det är en skillnad i det här fallet jämfört med knegar-Benke eller liknande. Nilson fick en stor del av sin hockeyuppfostran i den här klubben, och den har utan tvivel bidragit till att han så småningom slog igenom och fick lukrativa NHL-kontrakt där han tjänat kring 50 MSEK under karriären. Att "betala tillbaka" till klubben som gav honom chansen att slå igenom genom en stämning när det som allra minst behövs stinker rätt illa i min bok...captcash skrev:Men shit.. är det verkligen någon av er som skulle säga "ähfan, jag tycker om Telenor så mkt att de kan behålla mina stålar nu när Telia ändå pejjar rätt bra!"
Allvarligt, vakna upp och inse att hockey är ett JOBB, hjärta hit och dit.. det är bara vi supporters som sätter laget före vår egen familj.. för de som spelar är det ett jobb och jävligt sällan något annat!
Bra jobbat MN, helt sjukt att du ens bryr dig att vara lite bussig, det hade jag ALDRIG gjort mot en fd arbetsgivare som sparkat mig! Cudos till dig!
Visst är hockey ett jobb, men någonstans handlar det också om att kunna låta udda vara jämnt och inte bete sig som ett praktarsle i alla situationer.
Det du skriver här bevisar bara att du också är lika dum.captcash skrev:Och? Mina pengar är mina pengar, jag skiter väl fan i om jag har 10k på kontot eller 10mille... sluta vara så blåögda och tro att "spelarna lever för DIF"... det är ett jobb, hur svårt är det att inse?4.9.5 skrev:jo men lägg till att innan du började på Telenor jobbade du på Microsoft med 500 000 i månaden under flera årcaptcash skrev:Men shit.. är det verkligen någon av er som skulle säga "ähfan, jag tycker om Telenor så mkt att de kan behålla mina stålar nu när Telia ändå pejjar rätt bra!"
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag och många här på forumet vet att både Christian Eklund och Jimmie Ölvestad skulle ha struntat i dessa pengar om de hamnat i samma situation och gått vidare till en klubb som betalar 200 k/mån.
"Hm.. jag har några miljoner på kontot och kommer att tjäna mer - vill jag ta emot 700 k från klubben som startade min karriär och göra så att den går i botten eller kan jag avstå och vara lite godhjärtad!?" - det finns inte en enda f*cking chans att några äkta Djurgårdare skulle välja första alternativet.. aldrig!
Det finns faktiskt spelare som visar hjärta framför pengar - även om du inte ser det!
Årets inlägg. +1-daniel- skrev:Jag tycker faktiskt det är en skillnad i det här fallet jämfört med knegar-Benke eller liknande. Nilson fick en stor del av sin hockeyuppfostran i den här klubben, och den har utan tvivel bidragit till att han så småningom slog igenom och fick lukrativa NHL-kontrakt där han tjänat kring 50 MSEK under karriären. Att "betala tillbaka" till klubben som gav honom chansen att slå igenom genom en stämning när det som allra minst behövs stinker rätt illa i min bok...captcash skrev:Men shit.. är det verkligen någon av er som skulle säga "ähfan, jag tycker om Telenor så mkt att de kan behålla mina stålar nu när Telia ändå pejjar rätt bra!"
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Var snubben ens med i Unionen under säsongen?
Har svårt att se m.n. sitta och plira med några hundringar på en postgiroblankett till facket varje månad samtidigt som han gled omkring med ett C på bröstet i världens vackraste tröja och lyfte 250k i månaden.
Har svårt att se m.n. sitta och plira med några hundringar på en postgiroblankett till facket varje månad samtidigt som han gled omkring med ett C på bröstet i världens vackraste tröja och lyfte 250k i månaden.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Fyfan vad ni behöver vakna upp om ni på allvar tror det ni skriver... god'fucking'damn'it så naiva! Feel sorry for you guys! (även om jag är på er sida)
Men jag är först i kö och applådera när ni avsäger er stålar för den ädla sakens skull... Fatta att killar som Ölvestad och Fimpen kommer ung EN vart 5:e år...
men whatever... bli kallad dum (person i fråga på min ignore-list så dont bother svara, ser ändå inte dina inlägg) osv för detta orkar jag inte med.. då sitt ni och dissa MN ikapp, noone fucking cares och allra minst han!
/bye
Men jag är först i kö och applådera när ni avsäger er stålar för den ädla sakens skull... Fatta att killar som Ölvestad och Fimpen kommer ung EN vart 5:e år...
men whatever... bli kallad dum (person i fråga på min ignore-list så dont bother svara, ser ändå inte dina inlägg) osv för detta orkar jag inte med.. då sitt ni och dissa MN ikapp, noone fucking cares och allra minst han!
/bye
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
han var väl med i Seco(spelar facket) som är en del av unionenminalman skrev:Var snubben ens med i Unionen under säsongen?
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
- Lee Harvey Oswald
captcash skrev:Fyfan vad ni behöver vakna upp om ni på allvar tror det ni skriver... god'fucking'damn'it så naiva! Feel sorry for you guys! (även om jag är på er sida)
/bye
Skulle snarare säga var 15:e år.
Annars helt enig.
Man måste nog vare sig det svider eller ej skilja på heltids hockeyarbetare och mer eller mindre heltids Fans.
Men visst, det hade varit lika ädelt som förvånande om Nilson bara gett bort sin senare del av lönen….”till en fattig”.
Typ som
-jag har det ju så bra utan det där pengarna, gör mer nytta hos DIF, osv, osv…
Aja, bara släppa detta och gå vidare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Visst kan jag köpa att det till stor del är Unionen som varit drivande i processen och DIF har absolut inte skött det hela klanderfritt.
Men det finns en anledning till att det här aldrig hänt förut.
Man stämmer INTE sin gamla klubb som degraderats!
Hade tagit lättare på det hela om det gällt en finsk legoknekt eller dylikt som hamnat i onåd med coach etc o vill "hämnas" men när kaptenen som dessutom säger sig ha hjärta för klubben gör det är det bara förkastligt, oavsett vilken klubb det gäller.
Det är vidrigt och skamligt och jag hoppas (förmodligen förgäves) att DIF pensionerar #4 nu och för all framtid.
Men det finns en anledning till att det här aldrig hänt förut.
Man stämmer INTE sin gamla klubb som degraderats!
Hade tagit lättare på det hela om det gällt en finsk legoknekt eller dylikt som hamnat i onåd med coach etc o vill "hämnas" men när kaptenen som dessutom säger sig ha hjärta för klubben gör det är det bara förkastligt, oavsett vilken klubb det gäller.
Det är vidrigt och skamligt och jag hoppas (förmodligen förgäves) att DIF pensionerar #4 nu och för all framtid.
ad majorem DIF gloriam
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Läs igen vad jag skrev ovan, du tycker inte jämförelsen med ett vanligt kontorsjobb i just det här fallet haltar en smula?captcash skrev:Fyfan vad ni behöver vakna upp om ni på allvar tror det ni skriver... god'fucking'damn'it så naiva! Feel sorry for you guys! (även om jag är på er sida)
/bye
-daniel- skrev:Läs igen vad jag skrev ovan, du tycker inte jämförelsen med ett vanligt kontorsjobb i just det här fallet haltar en smula?captcash skrev:Fyfan vad ni behöver vakna upp om ni på allvar tror det ni skriver... god'fucking'damn'it så naiva! Feel sorry for you guys! (även om jag är på er sida)
/bye
Bara för att fortsätta på vanligt jobb spåret så är det ju relativt vanligt vid kriser och låga försäljningssiffror etc att anställda både går ner i lön och/eller upp/ner i tid för att rädda företaget.
Just sayin...
ad majorem DIF gloriam
DIF har skött detta för jävla dåligt.
Men, man har förlitat sig på ett kontrakt som SHL tagit fram med den outgrundligt amatörmässiga kontentan att ett idrottsrelaterat avtal skulle kunna inskränka tvingande arbetsrättsliga regler. Det
är så dumt att en student på juristlinjen med medelmåttiga betyg skulle kunnat genomskådat detta. DIF borde följaktligen kunna hämta hem viss del av pengarna från SHL.
Att MN valt att väcka talan mot DIF, trots att han är en ur-djurgårdare, finner jag inte särskilt märkligt. DIF sade ju ensidigt upp avtalet!
Nu kommer parterna att förlikningsvis lösa detta på sätt som presenterats på hemsidan och MN gör väl comeback nästa sässe. Case closed.
Men, man har förlitat sig på ett kontrakt som SHL tagit fram med den outgrundligt amatörmässiga kontentan att ett idrottsrelaterat avtal skulle kunna inskränka tvingande arbetsrättsliga regler. Det
är så dumt att en student på juristlinjen med medelmåttiga betyg skulle kunnat genomskådat detta. DIF borde följaktligen kunna hämta hem viss del av pengarna från SHL.
Att MN valt att väcka talan mot DIF, trots att han är en ur-djurgårdare, finner jag inte särskilt märkligt. DIF sade ju ensidigt upp avtalet!
Nu kommer parterna att förlikningsvis lösa detta på sätt som presenterats på hemsidan och MN gör väl comeback nästa sässe. Case closed.
Som sagt var det är bara att gå vidare dock så borde kuksugaren M. Nilsons namn strykas för alltid i DIF så att alla hans poäng i föreningen går under rubriken anonym
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tänk ifall MN hade valt att inte gå till någon ny klubb. Då hade vi verkligen haft problem nu.
Avskaffa tre mot tre.
I den här soppan är det framförallt detta som jag stör mig på.Mattias_87 skrev:Tänk ifall MN hade valt att inte gå till någon ny klubb. Då hade vi verkligen haft problem nu.
Ingen, inklusive MN, kan ha tänkt att han skulle ha fått samma lön i AS som i ES. Det kan jag bara inte tänka mig.
Hade DIF skött själva förhandlingarna rätt och följt alla avtalsregler så hade det antingen slutat med att:
* MN valt att halvera lönen eller mer (troligt

* Lämnat för en annan klubb.
* Satt DIF i KK inom några månader då han krävt sin lön
Eftersom han inte är helt pantad tvivlar jag starkt på alternativ 3. Det gör att jag drar slutsatsen att nu när han fick en ny klubb, lite sämre betalt dock, har den här farsen varit på ren pin kiv för "sättet" han blev behandlad på. Behöver nog inte skriva vad jag anser om det.