Jag tror också så är fallet, iaf en del av det.. annars är det bara dumt!SirDIFalot skrev:Jag förutsätter verkligen att pengar för Marcus Nilson har lagts undan sedan tidigare med tanke på att det var högst troligt att han skulle få ut dom förr eller senare.Magnutz skrev:I och med MN-affären har vi inte en krona att lägga på ny spelare. Här tror jag att externa pengar måste in. Eller kommunens.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Pengar har avsatts för MN-soppan, 1 MSEK om jag minns rätt.
Kaarel säger ju till Aftonbladet att det inte är budgeterat i och med att man inte visste hur mycket pengar det skulle bli...?
"Härligt"-daniel- skrev:Pengar har avsatts för MN-soppan, 1 MSEK om jag minns rätt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Då får man hoppas de satt undan lite i överkant då.pulverapa skrev:Kaarel säger ju till Aftonbladet att det inte är budgeterat i och med att man inte visste hur mycket pengar det skulle bli...?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Då ljuger han eller är felciterad.pulverapa skrev:Kaarel säger ju till Aftonbladet att det inte är budgeterat i och med att man inte visste hur mycket pengar det skulle bli...?
- SirDIFalot
Det var väl snack om redan inför säsongen ifjol att pengar var undsatta till detta fall? Något Challe hävt ur sig på något medlemsmöte eller dylikt.
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Så borde det vara, men du kanske har blandat ihop det med polisnotorna? För dom har vi ju pengar avsatta ifall det nu blir så att vi måste betala dom.SirDIFalot skrev:Det var väl snack om redan inför säsongen ifjol att pengar var undsatta till detta fall? Något Challe hävt ur sig på något medlemsmöte eller dylikt.
Avskaffa tre mot tre.
- -daniel-
Jag är helt säker på att man stoppat undan pengar för detta, och att det just var 1 MSEK man räknat med. Sades på ett tidigare medlemsmöte.
Men på det sätt den här föreningen sköts så blir man iofs inte förvånad över om man tagit de pengarna och köpt popcorn eller något annat spännande istället...
Men på det sätt den här föreningen sköts så blir man iofs inte förvånad över om man tagit de pengarna och köpt popcorn eller något annat spännande istället...
- minalman
Det är skillnad på att ha "satt undan" en mille i bokföringen och ha pengarna i cash. Det är väl det senare som ordf. K syftar på.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Exakt, Karel säger ju att det är problem med "likviditeten", vår betalningsförmåga helt enkelt.minalman skrev:Det är skillnad på att ha "satt undan" en mille i bokföringen och ha pengarna i cash. Det är väl det senare som ordf. K syftar på.
Man har troligen i bokföringen reserverat för detta men att gå från det till att rent fysiskt flytta pengar från bankkontot kan vara ett väldigt långt steg.
Löses oftast med ett lån...vilket jag inte tror föreningen är så pigga på att ta eller någon att ge föreningen.
- -daniel-
Problemet är ju dock att man är ute på jävligt tunn is om man inte ens är i närheten av att kunna få fram dessa pengar när man faktiskt vetat om att de kommer behövas kring den här tiden på året. Detta belyser återigen frågan hur i helvete man har budgeterat inför den här säsongen? Vad har man räknat med för publiksnitt? Skrattretande naiv förening.
Det är ju även ett litet spel för galleriet.. Iaf så det känns. De har säkert en större summa undansatt, men går MN med på att få aktier så kanske det är en bättre deal för DIF.-daniel- skrev:Problemet är ju dock att man är ute på jävligt tunn is om man inte ens är i närheten av att kunna få fram dessa pengar när man faktiskt vetat om att de kommer behövas kring den här tiden på året. Detta belyser återigen frågan hur i helvete man har budgeterat inför den här säsongen? Vad har man räknat med för publiksnitt? Skrattretande naiv förening.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Ni som kan det här med juniorkontrakt lite mer, har en undran.
Kollade på Eliteprospects och ingen av våra backar har ju kontrakt till nästa säsong. Men på Norell och Englund så står det ju Junior.
Betyder det att deras J20 kontrakt gäller eller är det som vilket kontrakt som helst - att de kan byta klubb d.v.s?
Kollade på Eliteprospects och ingen av våra backar har ju kontrakt till nästa säsong. Men på Norell och Englund så står det ju Junior.
Betyder det att deras J20 kontrakt gäller eller är det som vilket kontrakt som helst - att de kan byta klubb d.v.s?
Undrar hur de tänker nu med skadorna osv. Jag tror knappast Säcken och Nyman vill gå in i slutskedet med alla dessa på skadelista. Inte Challe heller för den delen. Visserligen så gör nu Ollas-Mattsson och Englund succé men Nils och Philip behövs. Dessutom nu ett par på forwardssidan.
Nu har väl vi en strängd budget (antar jag!). Men ett lån tror jag säkerligen vi kommer få in om skadorna på Guter och Sörensen blir långvariga!
Nu har väl vi en strängd budget (antar jag!). Men ett lån tror jag säkerligen vi kommer få in om skadorna på Guter och Sörensen blir långvariga!