DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
4.9.5
Säsongskort: Ja

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av 4.9.5 »

.
Senast redigerad av 4.9.5 den 2014-02-12 12:41:47, redigerad totalt 1 gånger.
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
Zephyrox
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Zephyrox »

Vikas skrev:Och då var prejudikat fastställt inom ärendet.

Väntar bara på att resterande spelare från den säsongen stämmer Djurgården på lätta pengar.

Konkurs innan nästa säsong?
Är fullt rimligt att fler knackar på dörren nu.
Hade varit väldigt bra om någon knackade på m.n dörr innan det.. gärna mitt i natten.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

pulverapa skrev:Är extremt besviken över hur oprofessionellt den här föreningen sköts. Detta ska inte få hända.
Håller fullkomligt med! Att Marcus Nilson tar det här vidare (och vinner dessutom) stinker riktigt illa. Att han ens har möjligheten att göra det faller tillbaka på de som utformat kontrakten och det stinker ännu värre för mig.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Arkju skrev:
pulverapa skrev:Är extremt besviken över hur oprofessionellt den här föreningen sköts. Detta ska inte få hända.
Håller fullkomligt med! Att Marcus Nilson tar det här vidare (och vinner dessutom) stinker riktigt illa. Att han ens har möjligheten att göra det faller tillbaka på de som utformat kontrakten och det stinker ännu värre för mig.
Man litar på varandra inom Djurgårdsfamiljen. Detta leder bara till att både föreningar och spelare taggar upp med dyra avtalsjurister som inte bidrar till bättre hockey. Nej all skam på m.n. som öppnat detta otrevliga utrymme där inget längre är heligt.
Inte fan ska en lagledning behöva ta höjd för att en spelare med historia inom klubben beter sig som ett ärkesvin.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

dööööö

Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Vore ytterst tragiskt om judas får lite trubbel privat med diverse tuffingar.
Verkligen.
varför vore det tråkigt, sällan har väll någon förtjänat det så mycket som han....go all in säger ag, låt han få veta att han lever

1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

jag HOPPAS att HV går till kvalserien, i så fall ska garanterat skaffa en biljett till Gnaget - HV och ställa mig bakom båset och skrika några väl valda ord till den råttan.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Fricke skrev:
Magnutz skrev:Ärkesvin

Skickat från min HTC One via Tapatalk
På tal om tourettes?
Nej?

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

4.9.5 skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Vore ytterst tragiskt om judas får lite trubbel privat med diverse tuffingar.
Verkligen.
varför vore det tråkigt, sällan har väll någon förtjänat det så mycket som han....go all in säger ag, låt han få veta att han lever
Förstå ironi för guds skull :twisted:

Trodde inte Marcus Nilson kunde bli mycket vidrigare men så var tydligen inte fallet. Sätter han sin äckliga råttfot på vår mark igen så hoppas jag någon planterar en matberedare i nunan på han.

Tror han på fullaste allvar att han kan få komma tillbaka till DIF nu? Har för mig att han öppnade för det i någon intervju för inte alls länge sedan. Du är en jävla parasit, nu har du lett Hiv åt helvete också, har du inte förstört för tillräckligt många nu med din usla karriär?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:
Arkju skrev:
Man litar på varandra inom Djurgårdsfamiljen. Detta leder bara till att både föreningar och spelare taggar upp med dyra avtalsjurister som inte bidrar till bättre hockey. Nej all skam på m.n. som öppnat detta otrevliga utrymme där inget längre är heligt.
Inte fan ska en lagledning behöva ta höjd för att en spelare med historia inom klubben beter sig som ett ärkesvin.
Det visar återigen på att de som sköter de viktigaste bitarna i den här föreningen, dvs ekonomi och avtal, inte kan sitt jobb. Jag skäms faktiskt över hur oerhört oproffsigt vi gång på gång lyckas agera.

Skäms dock precis lika mycket över Marcus Nilson som tjänat över 50 MSEK under sin NHL-karriär. Det är småsint och jävligt tragiskt agerat från hans sida.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Killen kallar sig djurgårdare, vilken hora alltså! Skulle inte ha nått emot om DFG skulle ta hand om honom!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Om han går med på att inte kräva hela summan (vilket hävdas i artikeln här på sidan) mildras min åsikt om honom något. Lite.

Det positiva som drivs fram av detta är att avtal som skrivs måste vara så mycket mer genomtänkta så att liknande situation inte kan uppstå. Någonsin.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

"Med hänsyn till parternas avsikt, de ekonomiska förutsättningar som gäller för spel i HockeyAllsvenskan, Djurgården Hockeys ekonomi samt att han inte vill skada Djurgården Hockey har Marcus Nilson utfäst att inte utkräva hela det tilldömda ersättningsbeloppet. Avståendet av ersättning kan ske i olika former och kombinationer, exempelvis att Marcus är med och tecknar aktier i en kommande nyemission som Djurgården Hockey avser att påbörja alternativt andra former av avstående"
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Man skäms över att situationen ens kan framkomma. Det är väl ännu ett av Järlans gamla underverk från fornstora dagar. Tack för inget Mackan. Dra åt helvete du med.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
ciirree

Inlägg av ciirree »

Andspe skrev:"Med hänsyn till parternas avsikt, de ekonomiska förutsättningar som gäller för spel i HockeyAllsvenskan, Djurgården Hockeys ekonomi samt att han inte vill skada Djurgården Hockey har Marcus Nilson utfäst att inte utkräva hela det tilldömda ersättningsbeloppet. Avståendet av ersättning kan ske i olika former och kombinationer, exempelvis att Marcus är med och tecknar aktier i en kommande nyemission som Djurgården Hockey avser att påbörja alternativt andra former av avstående"
Fortfarande en äcklig råtta. En äkta Djurgårdare.. eller nej... en person med känslor som redan tjänar 230.000 avstår helt. Fucking pajas!
Skriv svar