Djurgårdens IF - VIK Västerås HK 11/2 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - VIK Västerås HK 11/2 2014

Inlägg av Manijock »

Magnutz skrev:
Det är mest ett jävla gnäll. Visst, befogat men det gör det inte mindre tröttsamt.

Adam är en OK målvakt. I HA. Det betyder att han inte är typen som ordnar en topp-placering åt oss. Han har inte den nivån (just nu, får man hoppas). Serien har pågått ett tag och han blandar och ger. Inget är nytt. Han tappar stolparna, missar i förflyttning, släpper returer och gör dessutom en del svettiga räddningar. En OK målvakt. Det finns sämre och det finns mycket mycket bättre.

Att kasta ur sig hora och kuk och annat får anses gå under rubriken tangentbord-tourettes. Helt befogat.
Fast väntar fortfarande på den svettiga räddningen från hans sida. Han framstår som en amatör i flera skeden. Långsam, dålig spelförståelse, liten, taskig returkontroll, dålig med klubban. Men framförallt, är han ett GIGANTISK problem. Som du säger, inget nytt under solen, men ack lika frustrerande och är även idag den främsta orsaken till torsken.

Hade bytt med Bengtsberg i Troja på stående fot, jag hade bytt med Hanses i Almtuna. Jag hade tamefan bytt med Leinonen, Karlskronas reservkeeper, DIREKT. Vi har en bottenkeeper, en riktig jävla budgetlösning, på den viktigaste utposten. Så länge detta inte är löst, har vi inte ett flasklock i denna serie.

-daniel-:

3-3 målet är ett markeringstapp, javisst. Håller med, huvudet på spiken! MEN Västerås hade flertalet markeringstapp i matchen men vad hände då? Då var Fransson på plats och höll dem kvar i matchen. Du gör det väldigt lätt för dig när du på varje mål letar små individuella misstag på utespelarna i VARJE sekvens. Sådana förekommer titt som tätt, precis som för målvakterna. Adam får göra misstag, men då förväntar jag mig fan att han väger upp för dem genom att rädda oss i andra skeden. Men det blir väldigt jobbigt när minsta lilla pucktapp resulterar i en kasse bakåt. Vilket det gör nu, när vi inte har en målvakt.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Men Jock, vi är många som ser och vet att inte Adam är världens bästa målvakt - långt därifrån - men vad hjälper det att alltid i varenda förlustmatch skylla på honom för att vara dödstyst när vi vinner? Blir lätt löjligt. Vi har den målvakten vi har och har knappast råd med någon ny etablerad keeper. Och nej, kom inte och påstå att Mattsson är bättre för då har du sett några helt andra matcher än de jag tittat på.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Manijock: Reideborn gjorde två-tre riktigt svettiga räddningar i slutet av första och höll sig lugn när VIK-vågorna började komma i slutet av tredje. Att sedan en spelare får glida helt ensam på "döda" stolpen och raka in pucken till 3-3 är en markeringsmiss och inget man kan skylla på Adam för.

Vi skjuter 35 skott och gör 3 mål. På ett tafatt jävla Västerås och en Fransson som inte ens är LITE het (MILJARDERS RETURER RAKT UT). Så dåliga är vi offensivt. När vi producerar framåt så vinner vi. Kan vi inte hålla Västerås utanför slottet så vinner vi inte utan att göra 5-6 mål. Punkt slut.

För övrigt helt otroligt hur McArdle kan få vara kvar på isen efter att ha vevat och slagits så jävla mycket som han gjorde under hela matchen. Men sån är väl HA; åk runt och slåss, irritera och grina så mycket som möjligt. Släng in en slumppuck och vips har du plockat poäng. Rinse and repeat.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tycker alla i denna cp-serie förtjänar varandra, mer eller mindre.
DIF:s fysiskt och psykiskt klena lag med medelmåttiga målvakter passar som handen i handsken mot div äckellag från okända orter + en halvdassig inkonsekvent domarkår.
En pissljummen urin-coctail med en liten liten skvätt stark magsaft i.

Viasat sitter verkligen i förarsätet här, vilken produkt!

De enda som förtjänar bättre är DIF:s publik som stått ut länge nu, imponerande!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Allt kan bara bli bättre. Fan 8 poäng ner till playoffsträcket :)
Manijock

Inlägg av Manijock »

-daniel- skrev:Men Jock, vi är många som ser och vet att inte Adam är världens bästa målvakt - långt därifrån - men vad hjälper det att alltid i varenda förlustmatch skylla på honom för att vara dödstyst när vi vinner? Blir lätt löjligt. Vi har den målvakten vi har och har knappast råd med någon ny etablerad keeper. Och nej, kom inte och påstå att Mattsson är bättre för då har du sett några helt andra matcher än de jag tittat på.
Titta igenom Oskarshamn-tråden. Där hyllade jag faktiskt Reideborn, så tyst när vi vinner är det fan inte. Åtminstone inte riktat mot mig det kan jag säga. Det är även den enda matchen jag tycker att Adam förtjänat separat hyllning. Läs även igenom vad jag skrivit tidigare i tråden gällande Mattssons försprång gentemot Adam så slipper jag upprepa allting.
förevigtdjurgården skrev:Manijock: Reideborn gjorde två-tre riktigt svettiga räddningar i slutet av första och höll sig lugn när VIK-vågorna började komma i slutet av tredje. Att sedan en spelare får glida helt ensam på "döda" stolpen och raka in pucken till 3-3 är en markeringsmiss och inget man kan skylla på Adam för.

Vi skjuter 35 skott och gör 3 mål. På ett tafatt jävla Västerås och en Fransson som inte ens är LITE het. Så dåliga är vi offensivt. När vi producerar framåt så vinner vi. Kan vi inte hålla Västerås utanför slottet så vinner vi inte utan att göra 5-6 mål. Punkt slut.

För övrigt helt otroligt hur McArdle kan få vara kvar på isen efter att ha vevat och slagits så jävla mycket som han gjorde under hela matchen. Men sån är väl HA; åk runt och slåss, irritera och grina så mycket som möjligt. Släng in en slumppuck och vips har du plockat poäng. Rinse and repeat.
Då ber jag dig peka ut dessa "svettiga räddningar" så ska vi se vart du lägger ribban någonstans. Fösaren med knapp styrfart som ändå hade gått utanför? Sidledsförflyttningen där skottet var makabert uselt och träffade Adam innan han knappt han reagera? En bra räddning men helt klart inte över förväntan. Höll sig lugn i slutet på tredje? Han fick ett par backskott på sig med fri sikt som han tog. Sen släppte han in en puck under sig från taskig vinken och matchen var kvitterad. Dessförinnan hade han ett riktigt skott på sig från Kenneth Bergqvist som satt mitt på, i ett visserligen bra skottläge. Men som Kenneth snarare brände än blev snuvad på. Reideborn prövas inte för fem öre idag. Första målet är acceptabelt, de två andra är rena skämt på icke-målchanser. Förlängningen räknar jag inte ens in då den inte ens ska äga rum.

Fransson är utan tvekan seriens mest förtroende ingivande målvakter. Satan vad lätt allting ser ut och grämer mig över hur vi sett ut med en sådan person på vår sista utpost. Då är jag övertygad om att vi legat på betydligt grönare mark.
Användarvisningsbild
4.9.5

Re: Sv: Djurgårdens IF - VIK Västerås HK 11/2 2014

Inlägg av 4.9.5 »

förevigtdjurgården skrev:Manijock: Reideborn gjorde två-tre riktigt svettiga räddningar i slutet av första och höll sig lugn när VIK-vågorna började komma i slutet av tredje. Att sedan en spelare får glida helt ensam på "döda" stolpen och raka in pucken till 3-3 är en markeringsmiss och inget man kan skylla på Adam för.

Vi skjuter 35 skott och gör 3 mål. På ett tafatt jävla Västerås och en Fransson som inte ens är LITE het (MILJARDERS RETURER RAKT UT). Så dåliga är vi offensivt. När vi producerar framåt så vinner vi. Kan vi inte hålla Västerås utanför slottet så vinner vi inte utan att göra 5-6 mål. Punkt slut.

förlåt mig men första stolpen ska man alltid ha ALLTID det finns inga undantag på det

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Staten

Inlägg av Staten »

Challes fuskbygge visar sig från sin allra bästa sida igen. Mot SHL!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev: En pissljummen urin-coctail men en liten liten skvätt stark magsaft i.
Lägg till att solen inte har lyst på typ 4 månader, det gör inte känslan bättre precis.

Själv blir jag mest deprimerad över att Hovet har blivit en borg för det ängsliga gnällandet så fort motståndarna tar för sig. "Snälla domaren, dom var dumma! Såg du??"

Förr i tiden (nåja) så var det DIF som tog för sig, och motståndarna gnällde. Men Challe har en annan vision, bevisligen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori

Inlägg av Praetori »

4.9.5 skrev:förlåt mig men första stolpen ska man alltid ha ALLTID det finns inga undantag på det

Precis som vid Guters 1-0?
Skillnaden är att de få chanser som Västerås får blir livsfarliga på grund av huvudlöst försvarsspel. Inga av våra gubbar får så gott om tid på sig som VIK får vid 3 av sina mål ikväll och när de väl får det så kan du ge dig fan på att det hunnit en motståndare till spottloskeavstånd som blir stor som en ladugårdsvägg för att täcka skott och sen börjar karusellen med att dutta med pucken.

Vi håller och håller och håller i pucken i anfallszon men lyckas ändå främst med kassa avslut medan motståndarna fysiskt slänger sig på returerna i de flesta fallen.
Liv och rörelse bland två gubbar som snurrar nere i hörnet och ligger närmast pucken medan resten står och tittar på och backarna oroligt kryper in mot mitten utanför blå eftersom backcheckingen ibland uteblir eller inte går hela vägen ner till egen kasse.

Reideborn gör en dassig match men han får fanemej inte mycket hjälp förrän motståndaren redan lossat skottet. Returhanteringen hos övriga tycker jag var det enda som såg riktigt bra ut på den punkten idag.

Avgå Säcken!!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

Praetori skrev:
4.9.5 skrev:förlåt mig men första stolpen ska man alltid ha ALLTID det finns inga undantag på det

Skillnaden är att de få chanser som Västerås får blir livsfarliga på grund av huvudlöst försvarsspel. Inga av våra gubbar får så gott om tid på sig som VIK får vid 3 av sina mål ikväll och när de väl får det så kan du ge dig fan på att det hunnit en motståndare till spottloskeavstånd som blir stor som en ladugårdsvägg för att täcka skott och sen börjar karusellen med att dutta med pucken.

Vi håller och håller och håller i pucken i anfallszon men lyckas ändå främst med kassa avslut medan motståndarna fysiskt slänger sig på returerna i de flesta fallen.
Liv och rörelse bland två gubbar som snurrar nere i hörnet och ligger närmast pucken medan resten står och tittar på och backarna oroligt kryper in mot mitten utanför blå eftersom backcheckingen ibland uteblir eller inte går hela vägen ner till egen kasse.

Reideborn gör en dassig match men han får fanemej inte mycket hjälp förrän motståndaren redan lossat skottet. Returhanteringen hos övriga tycker jag var det enda som såg riktigt bra ut på den punkten idag.

Avgå Säcken!!
Guter fick ju pucken i en förflyttning på målvakten men vid 3—3 satt ju Adam redan där, då ska inte lyckan finnas

Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Praetori

Inlägg av Praetori »

sensei skrev: Själv blir jag mest deprimerad över att Hovet har blivit en borg för det ängsliga gnällandet så fort motståndarna tar för sig. "Snälla domaren, dom var dumma! Såg du??"

Förr i tiden (nåja) så var det DIF som tog för sig, och motståndarna gnällde. Men Challe har en annan vision, bevisligen.
Ja det här jävla meseriet att inte stå på grillorna och ligga och grina på isen eller att förstärka situationerna stör mig något fruktansvärt. Det för osökt tankarna till sydeuropeisk fotboll och det är fanemej inte ok.
Senast redigerad av Praetori den 2014-02-11 23:15:43, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

4.9.5 skrev:
Praetori skrev:

Avgå Säcken!!
Guter fick ju pucken i en förflyttning på målvakten men vid 3—3 satt ju Adam redan där, då ska inte lyckan finnas

Det var ungefär samma situation. I båda fallen var pucken nere bakom kassen och båda målvakterna var under förflyttning. Adam var dock betydligt snabbare men på ett direktskott från en helt ouppvaktad McArdle går det inte direkt att kritisera ingripandet även om en BRA keeper med fet vinnarskalle kanske tagit den.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Nyss hemkommen. Bedrövad.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Rix

Inlägg av Rix »

Det tråkigaste är att vi efter 42 omgångar fortfarande inte kan avgöra en match där vi leder och ska vinna. 5 mot 3 i 1.30 i 3:e perioden där och då ska man göra 4-2 och stänga denna match, det är skillnaden på top 3 och avancemang till SHL och en ny säsong i HA.

Angående Adam tycker jag det är lite larvigt, Fransson som trots allt är ligans bästa målvakt var fan inte bra idag heller, det är bara att DIF inte kan förvalta målchanser och göra mål.
Skriv svar