Djurgårdens IF - VIK Västerås HK 11/2 2014
Re: Djurgårdens IF - VIK Västerås HK 11/2 2014
Ja, våra målvakter är ett skämt. Säkert sagt det 100 ggr men vi har ingen matchvinnare där bak.
Så förbannat jävla less på det. Hur kan Challe vara så naiv?!?!
Så förbannat jävla less på det. Hur kan Challe vara så naiv?!?!
Re: Sv: Djurgårdens IF - VIK Västerås HK 11/2 2014
Håller med.Fricke skrev:Vänta nu. Man dominerar fullständigt i 50 av 60 minuter. Fantastisk forechecking och trots dålig utdelning 3 kassar framåt.Jim Morrison skrev:När ska Challe ta beslutet att kliva ned till båset igen? För att styra det här skeppet i rätt riktning? Han, och endast han, är mannen som är riktiga DIF. Finns ingen annan. Det är hans vision eller ingen. Titta bara i taket för fan!!!!!
Reiderborn går på Challes nota men i övrigt såg det jävligt bra ut.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Jim Morrison
Åh herregud, det här har man läst så många gånger. Typ exakt den där meningen. Jag tycker att det är trist och det är det som gör det okej för laget att prestera som dom gör. Vissa fans är faktiskt nöjda med att spelet ser, för det mesta, bra ut. Och vi vinner skotten.Fricke skrev:Vänta nu. Man dominerar fullständigt i 50 av 60 minuter. Fantastisk forechecking och trots dålig utdelning 3 kassar framåt.Jim Morrison skrev:När ska Challe ta beslutet att kliva ned till båset igen? För att styra det här skeppet i rätt riktning? Han, och endast han, är mannen som är riktiga DIF. Finns ingen annan. Det är hans vision eller ingen. Titta bara i taket för fan!!!!!
Senast redigerad av Jim Morrison den 2014-02-11 21:51:01, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det är ju just i såna här matcher vi måste kunna vinna. Hade det varit helt tvärtom, att det var vi som varit utspelade mestadels av matchen så är man ju självklart nöjd med 1 p mot serieledarna. Men spelar man som vi gjorde idag och sedan tappar så är man inte ens värd 1 p.Fricke skrev:Vänta nu. Man dominerar fullständigt i 50 av 60 minuter. Fantastisk forechecking och trots dålig utdelning 3 kassar framåt.Jim Morrison skrev:När ska Challe ta beslutet att kliva ned till båset igen? För att styra det här skeppet i rätt riktning? Han, och endast han, är mannen som är riktiga DIF. Finns ingen annan. Det är hans vision eller ingen. Titta bara i taket för fan!!!!!
- DIFference
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Uppe: Minuter kvar av tredje.
Nere: Efter 20 sek förlängning.
Snacka om att inte ta sista chansen (mer eller mindre).
Nere: Efter 20 sek förlängning.
Snacka om att inte ta sista chansen (mer eller mindre).
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Västerås och Malmö ligger i topp, precis som experterna tippade inför säsongen. DIF skulle tydligen också vara där uppe enligt samma experter. Nu var Västerås inte bra idag, men dom vinner ändå och är seriens bästa bortalag. Malmö är en riktig maskin. Båda lagen har bra målvakter. Hade vi haft en riktig förstamålis så hade vi varit i topp, vi har trots allt gnetat till oss en femteplats än så länge med seriens sämsta målvaktspar.
Äcklig förlust idag och jag spyr lite här i en papperskorg. Just fan, det är sophämtning idag. Nu ska jag göra något kul för en gång skull denna kväll, ställa ut soptunnan. Fan så mycket roligare än att se DIF försöka stänga matcher.
Äcklig förlust idag och jag spyr lite här i en papperskorg. Just fan, det är sophämtning idag. Nu ska jag göra något kul för en gång skull denna kväll, ställa ut soptunnan. Fan så mycket roligare än att se DIF försöka stänga matcher.
Adam är och kommer alltid vara vårat största problem om vi kommer till en Kvalserie, trots att våra målskyttar inte heller presterar på sin bästa nivå.
Usch så vidrig tillställning, en liten oaptitlig smakretare inför playoffen som ju kommer att sluta på samma sätt.
Nu saknas bara en sidräknare som ska kommentera att det är alldeles för många sidor skrivet i denna torsktråd jämfört med (de fåtal) vinsttrådarna så är kvällen fullbordad.
Nu saknas bara en sidräknare som ska kommentera att det är alldeles för många sidor skrivet i denna torsktråd jämfört med (de fåtal) vinsttrådarna så är kvällen fullbordad.
Jo men om du har en keeper som släpper 4 kassar på 5 målchanser då kommer du inte vinna många matcher.ciirree skrev:Det är ju just i såna här matcher vi måste kunna vinna. Hade det varit helt tvärtom, att det var vi som varit utspelade mestadels av matchen så är man ju självklart nöjd med 1 p mot serieledarna. Men spelar man som vi gjorde idag och sedan tappar så är man inte ens värd 1 p.Fricke skrev:Vänta nu. Man dominerar fullständigt i 50 av 60 minuter. Fantastisk forechecking och trots dålig utdelning 3 kassar framåt.Jim Morrison skrev:När ska Challe ta beslutet att kliva ned till båset igen? För att styra det här skeppet i rätt riktning? Han, och endast han, är mannen som är riktiga DIF. Finns ingen annan. Det är hans vision eller ingen. Titta bara i taket för fan!!!!!
Reiderborn måste börja stjäla matcher eller bytas ut.
Det är ju faktiskt lite så också att om utespelarna litar fullt på sin målis så vågar de trycka på mer och fler chanser/mål kommer skapas... Vi kan inte ha en medioker målis, det sabbar hela lagspelet!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Nästa år kör vi mördarhockey, allt utan dif märke ska sänkas, rea in Sean Avery som mental coach och kör, lön utbetalas efter antal utslagna tänder på motståndarna
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Re: Sv: Djurgårdens IF - VIK Västerås HK 11/2 2014
sälj han på blocket och in med materialen i målet istället.Fricke skrev:Jo men om du har en keeper som släpper 4 kassar på 5 målchanser då kommer du inte vinna många matcher.ciirree skrev:Det är ju just i såna här matcher vi måste kunna vinna. Hade det varit helt tvärtom, att det var vi som varit utspelade mestadels av matchen så är man ju självklart nöjd med 1 p mot serieledarna. Men spelar man som vi gjorde idag och sedan tappar så är man inte ens värd 1 p.Fricke skrev:Vänta nu. Man dominerar fullständigt i 50 av 60 minuter. Fantastisk forechecking och trots dålig utdelning 3 kassar framåt.Jim Morrison skrev:När ska Challe ta beslutet att kliva ned till båset igen? För att styra det här skeppet i rätt riktning? Han, och endast han, är mannen som är riktiga DIF. Finns ingen annan. Det är hans vision eller ingen. Titta bara i taket för fan!!!!!
Skickat från min SGP311 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Precis. Exakt min tanke, och säkert fleras här inne på forumet! Adam är ingen matchvinnare och kommer inte vara de ju längre serien går heller. Det är bara deprimerande att veta redan nu hur dåliga vi kommer att vara i en KS tack vare honom!Fricke skrev:
Jo men om du har en keeper som släpper 4 kassar på 5 målchanser då kommer du inte vinna många matcher.
Visserligen avdelning, "Förutom att vi förlorade, så är jag nöjd"... Många matcher denna säsong faller under den kategorin. Några gånger på en säsong kommer sådana matcher, men när den upprepas varannan omgång så är det knappast otur.Fricke skrev:Vänta nu. Man dominerar fullständigt i 50 av 60 minuter. Fantastisk forechecking och trots dålig utdelning 3 kassar framåt.Jim Morrison skrev:När ska Challe ta beslutet att kliva ned till båset igen? För att styra det här skeppet i rätt riktning? Han, och endast han, är mannen som är riktiga DIF. Finns ingen annan. Det är hans vision eller ingen. Titta bara i taket för fan!!!!!
Finns nog många Djurgårdare därute som sitter och svär över hur orättvist detta är. Hur fantastiskt Djurgården än klarar av att spela så grinar oflytet oss i ansiktet. Vi vinner skotten med det tredubbla, men ändå så förlorar vi. Jag erkänner, så kände jag de första omgångarna. Men nu har jag äntligen sett ljuset. Dessa poängtapp går inte att få bort. Det är bara att inse, det sitter så djupt in i huvudet på dessa spelare att denna säsongen är körd. Förlorarmentalitet, klena hariga individer som tagit på sig ett par nummer för stora kostymer. Man ser att så fort vi närmar oss minut 14 i tredje så krymper ALLA spelarna till små förvirrade kackerlackor som far runt golvet bland stora stilettklackar och träskor. Och här sitter vi med helt värdelösa biljetter till lördagens match... Vi vet vad som kommer hända där, gör vi inte? Frågan är hur många år vi behöver vänta till vi får fram spelare som har skalle nog att göra DIF till ett topplag i denna liga, år efter år, tills vi etablerat oss som Kvalserielag och med lite flyt tar det där steget som alla drömmer om?
Vem i helvete sitter och avgudar Adam här? Skärpning. Däremot klär en del av användarna här sina inlägg i mer normal-sociala färger än andra. Vissa här lider inte av icke-existentiell impulskontroll. Vissa här har inte tourettes. Vissa här sansar sig. Adam gör en hel del svettiga räddningar och han släpper in jävligt simpla puckar. Han är en OK målvakt i HA. Det vi behöver är en JÄVLIGT BRA målvakt. Det har vi inte. Vi har en OK målvakt. Hade Adam varit toksämst hade vi inte legat topp 6.
Så. Nyansera er något.
Vi äger spelet i matchen. Inget snack. Våg på våg på våg och PP på PP på PP. Men, vi utnyttjar inte övertagen. Det blir inget när chanserna kommer. Det blir stopp.
Vägen framåt: Ovisst. Jag vågar inte hoppas något. Allt för mycket talar för att vi inte kommer att klara av detta. Igen. Malmö är sjukt starka. Bik är psykotiska. Vi är trubbiga. Men fan vet. Om vi helt plötsligt förvaltar alla våra chanser så...
Fan.
Så. Nyansera er något.
Vi äger spelet i matchen. Inget snack. Våg på våg på våg och PP på PP på PP. Men, vi utnyttjar inte övertagen. Det blir inget när chanserna kommer. Det blir stopp.
Vägen framåt: Ovisst. Jag vågar inte hoppas något. Allt för mycket talar för att vi inte kommer att klara av detta. Igen. Malmö är sjukt starka. Bik är psykotiska. Vi är trubbiga. Men fan vet. Om vi helt plötsligt förvaltar alla våra chanser så...
Fan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.