DIF i Media
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: DIF i Media
Jag älskar tanken på detta som ett tecken eller ett förbud sänt till oss från högre makter.
Det bevisar bara det jag alltid trott - nämligen det blotta faktum att om något så vacker som Djurgården existerar så måste det finnas en Gud.
En nerbrunnen buss på E4 får symbolisera en klubb i spillror såväl som ett förebud om vad som komma skall om inte spelarna tar tag i detta under de veckor som återstår av Allsvenskan.
Lagom doser djup insikt om sakernas tillstånd i kombination med en gnutta sofistikerad humor och en stor glimt i ögat hos den som först tog upp liknelsen i denna tråd ledde fram till denna slutsats. Tack!
Det bevisar bara det jag alltid trott - nämligen det blotta faktum att om något så vacker som Djurgården existerar så måste det finnas en Gud.
En nerbrunnen buss på E4 får symbolisera en klubb i spillror såväl som ett förebud om vad som komma skall om inte spelarna tar tag i detta under de veckor som återstår av Allsvenskan.
Lagom doser djup insikt om sakernas tillstånd i kombination med en gnutta sofistikerad humor och en stor glimt i ögat hos den som först tog upp liknelsen i denna tråd ledde fram till denna slutsats. Tack!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Om vi spelar fantastiskt efter detta och vi går upp i SHL, så bjuder jag Rocky på en öl!
- Andy
Rituella bussbränningar sanktionerade av förening och fordonsägare kanske kan bli något nytt varje gång det går trögt om vi lyckas ta oss upp till SHL efter detta.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Så att byta buss skulle alltså tilldelas större betydelse än coachbytet vid ev. framgång
Intressant teori. Dock tror jag att bussbyte / bussbränning skulle användas i större utsträckning bland lag där det går knackigt om det hade någon som helst påvisad effekt.
Dock synd på en snyggt målad buss som gav sköna 80-talsvibbar och förde tankarna till långresor till kirshberg osv.

Intressant teori. Dock tror jag att bussbyte / bussbränning skulle användas i större utsträckning bland lag där det går knackigt om det hade någon som helst påvisad effekt.
Dock synd på en snyggt målad buss som gav sköna 80-talsvibbar och förde tankarna till långresor till kirshberg osv.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Kan ju bli ett riktigt ess i framtiden att "byta buss" om det ger effekt nu.
Expert.
- Amadeus
Ja, likt fågeln Felix stiger vi oss ur askan och blir ett förnyat och starkare DIFAndy skrev:Jag älskar tanken på detta som ett tecken eller ett förbud sänt till oss från högre makter.

"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Eller så slutar vi som ett havererat utbrunnet vrak vid sidan av nån motorväg utanför Stockholm som så många klubbar före oss. Om man nu skall tolka järtecken och vara negativ.Amadeus skrev:Ja, likt fågeln Felix stiger vi oss ur askan och blir ett förnyat och starkare DIFAndy skrev:Jag älskar tanken på detta som ett tecken eller ett förbud sänt till oss från högre makter.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Man vet att det gått för långt när man blivit så desperat att man tror att det är ett tecken när spelarbussen brinner upp...
Tror det är ett tecken på att vi ska ta tillbaka flames-tröjorna... Gör vi det blir det SHL!
- Lee Harvey Oswald
Haha...Manijock skrev:Tror det är ett tecken på att vi ska ta tillbaka flames-tröjorna... Gör vi det blir det SHL!
Historiens fulaste matchställ, som ett stort Burger King-förkläde

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Artikel om Nilson i AD:
http://www.lag-avtal.se/tidningen/article3801393.ece
Alltså jag har aldrig läst en artikel där ordet "huligan" varit med lika gånger, någonsin.
Det gjorde artikeln lite mindre seriös för mig... Allt fokus lades på DFG.
Det gjorde artikeln lite mindre seriös för mig... Allt fokus lades på DFG.
Upplevde inte alls en så tryckt stämning på plats som det målas upp i artikeln. Ingen som på något sätt uppträdde hotfullt eller ställde till någon form av scen, har ingen minnesbild av det hon skriver om medvetet saboterande eller fotograferande - jag kan iofs såklart missat något. Efteråt skojades det friskt från flera håll om supportrar som går hem i halvtid och whatnot. Sen är det klart att deras blotta närvaro ändå kan kännas jobbig/hotfull för Nilson, det går såklart inte att komma ifrån och viss förståelse har man ju för det.Rudi skrev:Artikel om Nilson i AD:
Om 8 timmar får vi domen, i det fall att någon känner för att slänga okvädingsord över mackan vid förlust kan det ju ändå vara värt att ha i åtanke att han tidigare varit med och chippat in till de stora mångmiljonsummor som räddat oss undan konkurs i ekonomiskt svåra tider.
Har han personligen skänkt pengar?sm910 skrev:Upplevde inte alls en så tryckt stämning på plats som det målas upp i artikeln. Ingen som på något sätt uppträdde hotfullt eller ställde till någon form av scen, har ingen minnesbild av det hon skriver om medvetet saboterande eller fotograferande - jag kan iofs såklart missat något. Efteråt skojades det friskt från flera håll om supportrar som går hem i halvtid och whatnot. Sen är det klart att deras blotta närvaro ändå kan kännas jobbig/hotfull för Nilson, det går såklart inte att komma ifrån och viss förståelse har man ju för det.Rudi skrev:Artikel om Nilson i AD:
Om 8 timmar får vi domen, i det fall att någon känner för att slänga okvädingsord över mackan vid förlust kan det ju ändå vara värt att ha i åtanke att han tidigare varit med och chippat in till de stora mångmiljonsummor som räddat oss undan konkurs i ekonomiskt svåra tider.
Arbetsdomstolen gick på Nilsons linje:
(470'019kr i ekonomiskt skadestånd, 75'000kr i allmänt skadestånd och slutligen 125'970kr i ersättning till Unionen för rättegångskostnader.)
http://www.arbetsdomstolen.se/upload/pdf/2014/13-14.pdf
(470'019kr i ekonomiskt skadestånd, 75'000kr i allmänt skadestånd och slutligen 125'970kr i ersättning till Unionen för rättegångskostnader.)
http://www.arbetsdomstolen.se/upload/pdf/2014/13-14.pdf
Googlade och hittade inget nu, men har starkt för mig att han gjorde det i samband med krisen 04'.gaspo skrev: Har han personligen skänkt pengar?
Senast redigerad av sm910 den 2014-02-12 11:08:23, redigerad totalt 1 gånger.