DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av mb81 »

Hur bra insyn har Leif i DIF?

http://blogg.svt.se/hockey/zabel-avstod ... -sitt-dif/

Isf cred till Zabel om det stämmer.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

mb81 skrev:Hur bra insyn har Leif i DIF?

"Jag vill också att alla ska veta en sak om Zabel: Han avstod delar av sin lön för Djurgården när det var som värst. Han har sammanlagt på det viset skänkt bort över 200 tusen kronor till klubben i sitt hjärta. Respekt."

Om detta stämmer så säger jag som Dusan, respekt!
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

MarcusDaze skrev:
mb81 skrev:Hur bra insyn har Leif i DIF?

"Jag vill också att alla ska veta en sak om Zabel: Han avstod delar av sin lön för Djurgården när det var som värst. Han har sammanlagt på det viset skänkt bort över 200 tusen kronor till klubben i sitt hjärta. Respekt."

Om detta stämmer så säger jag som Dusan, respekt!

Ja precis, riktigt stort isåfall.

Dock har det väl aldrig rådigt någon tvivel om att Zabel verkar vara jäkligt sjysst rent personligen. Men tror ändå att det var rätt att byta tränare även om tidpunkten var lite illa vald med 10 omgångar kvar.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

promannen

Inlägg av promannen »

Inte roligt snart dags för match också...
ciirree

Inlägg av ciirree »

Sveriges finaste hockeybuss... så jäkla synd!
Staten

Inlägg av Staten »

Snacka om tur att bussen brann när vi inte var på väg till match. Ingen vidare bra uppladdning kan jag tänka mig att bli av med utrustning och allt annat.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Staten skrev:Snacka om tur att bussen brann när vi inte var på väg till match. Ingen vidare bra uppladdning kan jag tänka mig att bli av med utrustning och allt annat.
Ujuj, hade kunnat sluta med katastrof.
Jävla bajare :evil: (eller nåt)

Nånting säger mig att denna bild kommer dyka upp snart som avatar på detta forum (vid fortsatt kräftgång dvs).
Utbränt och tröttkört....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Jag ser det som en gynnande svedjebränning, om detta inte leder till ett Wake-Up Call för truppen, så kommer DIF aldrig någonsin signa något SHL-kontrakt.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:Bild

Jag ser det som en gynnande svedjebränning, om detta inte leder till ett Wake-Up Call för truppen, så kommer DIF aldrig någonsin signa något SHL-kontrakt.
Vad menar du? Att någon djurgårdare skulle gjort detta för att väcka truppen?
Expert.
Praetori

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev:
Rocky3000 skrev:Bild

Vad menar du? Att någon djurgårdare skulle gjort detta för att väcka truppen?
Bussen är väl en tydlig symbol för DIF i allmänhet just nu. Spelarna brinner för klubben när det inte är match och är utbrända när det väl är dags?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

SirDIFalot skrev: Vad menar du? Att någon djurgårdare skulle gjort detta för att väcka truppen?
Är du dum i pallet? Självklart menar jag inte att någon Djurgårdare har utfört detta, utan tolkar detta som ett sign. Bussen står för vad DIF var och det borde ge indikationer till truppen att en gång för alla vända blad och blicka framåt. Ett Wake-Up Call, med andra ord. Att gå in i fighten med nya tag att bli ett SHL-lag. Men som Praetori är inne på, går det inte att blunda för, likheten mellan Djurgården Hockey och den totalt nerbrända spelarbussen.
Bild
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Gillar det härligt motsägelsefulla i den här repliken från intervjun med Hagelin:
- Allting här är otroligt proffsigt sköt.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av pulverapa »

Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev: Vad menar du? Att någon djurgårdare skulle gjort detta för att väcka truppen?
Är du dum i pallet? Självklart menar jag inte att någon Djurgårdare har utfört detta, utan tolkar detta som ett sign. Bussen står för vad DIF var och det borde ge indikationer till truppen att en gång för alla vända blad och blicka framåt. Ett Wake-Up Call, med andra ord. Att gå in i fighten med nya tag att bli ett SHL-lag. Men som Praetori är inne på, går det inte att blunda för, likheten mellan Djurgården Hockey och den totalt nerbrända spelarbussen.
Herregud vilket dravel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:
Ja, det där var mycket mer logiskt.

Alltså detta kommer inte påverka DIF sportsligt överhuvudtaget. Spelarna får veta att bussen har brunnit och att de kommer åka med en annan till nästa match. Okej säger dom och tänker inte mer på det. Typ så.
Expert.
Skriv svar