Aha, det förklarar ju saken...-daniel- skrev:Tror Krüger är skadad.
Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Mycket handlat också om speltid och roll i laget. Till exempel var nog måns given i Huddinges PP jämfört med i Djurgården.
It's easier to be an asshole to words than to people
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det kanske ska handla om hockey här, men... Källström, vilken historia! Sitter han på ett plan till Sibirien nu?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
http://www.expressen.se/sport/hockey/kh ... erksamhet/
Nu är det ju inte aktuellt. Men spontant är jag rätt osugen på hemvändare som snackar om att komma hem "om typ 3 år" när de redan är 34 bast fyllda. Det var nog för många av dom som såg till att vi åkte ur.Tellqvist försöker också ha bra koll på sin genombrottsklubb Djurgården och följer med genom tidningarna.
– När de har förlorat blir jag förbannad fortfarande, haha. Det är jävligt tufft.
Det blev SM-guld både 2000 och 2001 innan han flyttade vidare till NHL och Toronto.
Tellqvist kan se sig själv i Djurgårdströjan igen.
– Jo, definitivt. Jag är väl inte jättesugen på att åka hem och spela i allsvenskan än. Jag tycker jag har så pass mycket kvar att ge så jag ska väl ta något år till så får vi se vad som händer efter det. Vi har sagt att vi ska hålla på och resa tills grabben ska börja skolan. Så det är väl tre år till.
Men det kan gå fortare än så.
– Om de tar ett steg upp, då blir det mer aktuellt direkt, säger Mikael Tellqvist.
Expert.
- Jim Morrison
"Jag vill ju inte komma hem nu när jag faktiskt kan prestera, utan det tar vi sen när jag är sugen på att ta det lite mer lugnt"SirDIFalot skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/kh ... erksamhet/Nu är det ju inte aktuellt. Men spontant är jag rätt osugen på hemvändare som snackar om att komma hem "om typ 3 år" när de redan är 34 bast fyllda. Det var nog för många av dom som såg till att vi åkte ur.Tellqvist försöker också ha bra koll på sin genombrottsklubb Djurgården och följer med genom tidningarna.
– När de har förlorat blir jag förbannad fortfarande, haha. Det är jävligt tufft.
Det blev SM-guld både 2000 och 2001 innan han flyttade vidare till NHL och Toronto.
– Jo, definitivt. Jag är väl inte jättesugen på att åka hem och spela i allsvenskan än. Jag tycker jag har så pass mycket kvar att ge så jag ska väl ta något år till så får vi se vad som händer efter det. Vi har sagt att vi ska hålla på och resa tills grabben ska börja skolan. Så det är väl tre år till.
– Om de tar ett steg upp, då blir det mer aktuellt direkt, säger Mikael Tellqvist.
Tack men nej tack.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
I Allsvenskan skulle han vara en enorm tillgång oavsett. Men den inställningen i SHL är inte så intressant.
Avskaffa tre mot tre.
Men det är väl inte så konstigt när det går riktigt bra i KHL samtidigt som han förmodligen lyfter bra mycket bättre lön än någon målvakt i HA?Jim Morrison skrev:"Jag vill ju inte komma hem nu när jag faktiskt kan prestera, utan det tar vi sen när jag är sugen på att ta det lite mer lugnt"SirDIFalot skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/kh ... erksamhet/Nu är det ju inte aktuellt. Men spontant är jag rätt osugen på hemvändare som snackar om att komma hem "om typ 3 år" när de redan är 34 bast fyllda. Det var nog för många av dom som såg till att vi åkte ur.Tellqvist försöker också ha bra koll på sin genombrottsklubb Djurgården och följer med genom tidningarna.
Tack men nej tack.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- Jim Morrison
Nej, inte alls. Fullständigt rimligt faktiskt. Därför jag säger nej tack att han ska komma hem när han inte presterar längre och vill gå ned i tempo, runda av karriären.Andspe skrev:Men det är väl inte så konstigt när det går riktigt bra i KHL samtidigt som han förmodligen lyfter bra mycket bättre lön än någon målvakt i HA?Jim Morrison skrev:"Jag vill ju inte komma hem nu när jag faktiskt kan prestera, utan det tar vi sen när jag är sugen på att ta det lite mer lugnt"SirDIFalot skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/kh ... erksamhet/Nu är det ju inte aktuellt. Men spontant är jag rätt osugen på hemvändare som snackar om att komma hem "om typ 3 år" när de redan är 34 bast fyllda. Det var nog för många av dom som såg till att vi åkte ur.Tellqvist försöker också ha bra koll på sin genombrottsklubb Djurgården och följer med genom tidningarna.
Tack men nej tack.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
När det gäller målvakter skall man inte stirra sig blind på ålder.
De håller i mycket hög ålder.
Om Tellqvist håller samma nivå nu om 2-3 år och vill spela för DIF är det ingen diskussion om att jag vill ha hem honom i alla fall.
De håller i mycket hög ålder.
Om Tellqvist håller samma nivå nu om 2-3 år och vill spela för DIF är det ingen diskussion om att jag vill ha hem honom i alla fall.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu tyckte ju jag det stod att han sa att när hans grabb börjar skolan om tre år, då är det dags att flytta hem och inte om tre år när jag har lust att ta det lugnt...?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Om 3 år tror jag han är för gammal tyvärr
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
I slutet av artikeln stod det ju:
"Men det kan gå fortare än så.
– Om de tar ett steg upp, då blir det mer aktuellt direkt, säger Mikael Tellqvist."
Sen verkar vissa ta andra användares fånigt påhittade citat för fakta.
Det som verkligen stod skrivet i slutet av artikeln kan man väl bara tolka som han skulle komma på stört om vi blev klar för SHL och DIF vill ha honom.
Tycker inte man kan klandra Tellan för att inte vilja spela i allsvenskan ändå, han ligger väl top 3 i målvaktsligan i KHL?
Var väl förövrigt någon till yngre hemvändande målis där inte vi dög till att varken träna med eller spela med innan han blev klar för SHL.
"Men det kan gå fortare än så.
– Om de tar ett steg upp, då blir det mer aktuellt direkt, säger Mikael Tellqvist."
Sen verkar vissa ta andra användares fånigt påhittade citat för fakta.
Det som verkligen stod skrivet i slutet av artikeln kan man väl bara tolka som han skulle komma på stört om vi blev klar för SHL och DIF vill ha honom.
Tycker inte man kan klandra Tellan för att inte vilja spela i allsvenskan ändå, han ligger väl top 3 i målvaktsligan i KHL?
Var väl förövrigt någon till yngre hemvändande målis där inte vi dög till att varken träna med eller spela med innan han blev klar för SHL.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
93 räddningsprocent på 37 matcher i KHL. Det är riktigt sjukt bra. Han håller fortfarande hög nivå.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- Jim Morrison
Ja, nu ja. Men vad händer om 3 år när han bestämmer sig för att gå ned i tempo? Kanske inte ens bestämmer sig, utan naturens lagar gör det. Ska vi ta emot honom med öppna armar och göra honom bäst betald i laget bara på grund av hans namn? Fortsätta på samma envisa spår som har fört oss hit i första början?litto skrev:93 räddningsprocent på 37 matcher i KHL. Det är riktigt sjukt bra. Han håller fortfarande hög nivå.
Men du vill ha hit Murray?Jim Morrison skrev:Ja, nu ja. Men vad händer om 3 år när han bestämmer sig för att gå ned i tempo? Kanske inte ens bestämmer sig, utan naturens lagar gör det. Ska vi ta emot honom med öppna armar och göra honom bäst betald i laget bara på grund av hans namn? Fortsätta på samma envisa spår som har fört oss hit i första början?litto skrev:93 räddningsprocent på 37 matcher i KHL. Det är riktigt sjukt bra. Han håller fortfarande hög nivå.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB