Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av DIF_Soldier »

Henke_F skrev:
Gör om "Den som inte hoppar"-ramsan sedan till: Den som dricker annan öl - är ett gnagarsvin. ;)
Tycker vi kör "Den som sjunger "gnagarsvin" är gnagarsvin!"
Säg den glädje som varar
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

DIF_Soldier skrev:
Henke_F skrev:
Gör om "Den som inte hoppar"-ramsan sedan till: Den som dricker annan öl - är ett gnagarsvin. ;)
Är inte det lite av att skjuta in en galge i röven på sig själv?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Axel_K skrev:
DIF_Soldier skrev:
Henke_F skrev:
Är inte det lite av att skjuta in en galge i röven på sig själv?
Man kan ju tro att det sitter nåt i röven på folk då det allt som oftast finns en enorm benägnhet att hoppa. Det kanske lindrar, vem vet.

Skämt åsido - min ovanstående post är snarare ett uttryck för det förakt jag känner mot den sången.

Den är ju liksom till för när gnagare faktiskt är i byggnaden så att de som inte hoppar sticker ut med sin inaktivitet. Det är ju ett konstruktivt knep för att trumfa just gnaget i en läktarkamp. Den tappar all trovärdighet som läktarvapen när tuffa grabbar drar igång den som en spontanare mot Timrå hemma.

Därför sätter jag mig ned så fort nån drar igång den i fel läge. Till och med mot gnaget har den dött för mig pga missbruk. Anyways - fel tråd.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Re: Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Pga kommunikationsmiss gällande etiketterna med Systembolaget är Lansering framflyttad till ¼. Vilket kan vara bra då SB räknar statistik per kvartal. Vi kan kopier försäljningen så ni ser exakt hur många flaskor det säljs.

Minsta order är ett kolli 15 flaskor om inte något systembolag tar in den på hyllan. Tror att ett par är intresserade typ Tyresö.

Mvh Ola"
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
ciirree

Inlägg av ciirree »

Detta är självklart väldigt synd. Om inte jag minns helt fel så sa min kontakt på SB att anledningen till så lång framflyttning om nåt går snett är för att de aldrig har en "beställningsstart" i mitten av en månad, det börjar alltid i början av en ny månad. Så det är lite synd att det blir så, då man får vänta så länge.

Men vi får ta och dricka öl hela sommaren helt enkelt, grattis till er i Tyresö om dem bestämmer sig för att fullfölja :)
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

ciirree skrev:Detta är självklart väldigt synd. Om inte jag minns helt fel så sa min kontakt på SB att anledningen till så lång framflyttning om nåt går snett är för att de aldrig har en "beställningsstart" i mitten av en månad, det börjar alltid i början av en ny månad. Så det är lite synd att det blir så, då man får vänta så länge.

Men vi får ta och dricka öl hela sommaren helt enkelt, grattis till er i Tyresö om dem bestämmer sig för att fullfölja :)
Klart de gör, här är det ordning och reda till skillnad mot däruppe hos somliga norrortstrattar!
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Längtar tills man kan beställa ölen nu!! Börjar bli törstig :D

Jag som bara bor 35 min ifrån bryggeriet, kan jag inte bara åka och hämta där :wink:
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Blir fan hur många flak som helst till Bråvalla i sommar! Fan så gott det ska bli!
gaspo

Inlägg av gaspo »

Nån som vet om vi fortfarande inte fått pröjs för Wennberg?
Användarvisningsbild
Kungen
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

bastis7 skrev:Blir fan hur många flak som helst till Bråvalla i sommar! Fan så gott det ska bli!
Tyvärr "får" man ju inte ta in flasköl där. Men det blir ju garanterat på alla fester samt alla vårdagar på balkongen.
Bluebrigade08

Inlägg av Bluebrigade08 »

Perfekt till en varm sommarkväll
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Kungen skrev:
bastis7 skrev:Blir fan hur många flak som helst till Bråvalla i sommar! Fan så gott det ska bli!
Tyvärr "får" man ju inte ta in flasköl där. Men det blir ju garanterat på alla fester samt alla vårdagar på balkongen.

Aae det klart. Tänkte jag inte på! Faan också! ;)
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Bluebrigade08 skrev:Perfekt till en varm sommarkväll
Det stämmer, vi är dock väldigt bittra över att den inte finns på bolaget nu under slutspurten och vågar inte ens tänka på hur mycket pengar DIF går miste om pga detta.Vi ska göra ett försök att få in den på nån krog nära Hovet asap.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Är för evigt trogen ölen likadan som Alberget?
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

bastis7 skrev:Är för evigt trogen ölen likadan som Alberget?
Långt ifrån, för evigt trogen är en vanlig Spendrups.
Skriv svar