Tony Zabel

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Tony Zabel

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
medu82 skrev:Fakta på att Sam och Challe har varit överens sen i slutet utav oktober?
Sluta sprida massa skit o kom med fakta som styrker det isf.
Folk kan väl inte bara avslöja källor hit och dit.

Men jag VET att Sam har erbjudits direkt till vissa av våra allsvenska konkurrenter.
Lite dubbelmoral över det hela. Ibland när folk här påstår nåt då skriker alla efter källa och att det annars är bullshit, men nu ska man inte ha källa eller? Kanske jag som fattat fel.
Tuzzen
Säsongskort: Ja

Re: Tony Zabel

Inlägg av Tuzzen »

Magnutz skrev:
Tuzzen skrev:
Magnutz skrev:Det enda jag menar är att Aftonbladet som källa är en skottkärra med skit. De har ingen trovärdighet.

Om Challe ljuger eller inte, det kan jag inte veta men tills jag får en sån sak svart på vitt struntar jag i den infon. Lite för mycket kvällspress över allt som får luft här och .. i kvällspressen.

Hur som helst hoppas jag vi får ordning på allt.
Men då ska du väl inte ens utrycka dig om saken ens om du väntar på svart och vitt?
Trevlig helg!
Tack detsamma Magnutz, MEN den hade varit trevligare om du svarat på frågan i stället för att ducka den!
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
medu82 skrev:Fakta på att Sam och Challe har varit överens sen i slutet utav oktober?

Men jag VET att Sam har erbjudits direkt till vissa av våra allsvenska konkurrenter.
Lite dubbelmoral över det hela. Ibland när folk här påstår nåt då skriker alla efter källa och att det annars är bullshit, men nu ska man inte ha källa eller? Kanske jag som fattat fel.
Vissa skriver en massa bullshit på forumet och låtsas tro dom har insider info och några har den korrekta sanningen vad som händer inom DIF och du borde ha lärt dig vid det här laget vilka som har rätt eller fel :wink:
medu82

Inlägg av medu82 »

Tuzzen skrev:
ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:

Vissa skriver en massa bullshit på forumet och låtsas tro dom har insider info och några har den korrekta sanningen vad som händer inom DIF och du borde ha lärt dig vid det här laget vilka som har rätt eller fel :wink:
Vilka som skriver rätt/fel?
Snälla lägg ner, du har skrivit 65 inlägg, hade inte ens sett dig skriva innan o de inlägg jag har sett idag ifrån dig tycker jag bara verkar vara....

Några jag skulle "lita på" på detta forum är baronen, sir(till viss del för han verkar väldigt insatt), sjöwall, seppuko och kanske några mera...

Men du har inget som legitimerar dig.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

medu82 skrev:
Tuzzen skrev:
ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:

Vilka som skriver rätt/fel?
Snälla lägg ner, du har skrivit 65 inlägg, hade inte ens sett dig skriva innan o de inlägg jag har sett idag ifrån dig tycker jag bara verkar vara....

Några jag skulle "lita på" på detta forum är baronen, sir(till viss del för han verkar väldigt insatt), sjöwall, seppuko och kanske några mera...

Men du har inget som legitimerar dig.
det borde du ju veta som ställer frågan ;)

Hellre 65 korrekta inlägg som staämmer till 97% mot dig och övriga här som gissar och har oftast fel, btw det handlar inte om hur många inlägg man har, utan snarare dom inlägg med relevans man gör eller?

Du får lita på vem du vill, men någon av dom du nämner hade inte jag litat och vem av dom det är får du lista ut själv
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag tycker att inläggen spelar en ganska så stor roll här inne, nästan allt som jag har läst av SirDIFalot exempelvis, det stämmer i slutändan. Men det jag menar är att jag tycker man alltid borde ha en källa innan man går ut, annars får man ju skriva att det är en egen spekulation.
medu82

Inlägg av medu82 »

Tuzzen du låter mera som ett troll.
Kom med lite fakta bakom dina spekulationer eller lägg ner...
Bara sprida massa rykten för att förstöra, vad ger de?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Marie Hallman i en rätt lång intervju med Zabel http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... t.html?m=1
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Jepe skrev:Marie Hallman i en rätt lång intervju med Zabel http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... t.html?m=1
Tycker mest intressant är nog stycket i slutet om att de drillat spelarna riktigt hårt på träningarna i december för att få upp speeden och ha dom starka/uthålliga till en PO + KS. Han safe:ar ju faktiskt upp en del för om det skulle börja ta ordentlig fart i laget under Särkijärvi nu...
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

sm910 skrev:
Jepe skrev:Marie Hallman i en rätt lång intervju med Zabel http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... t.html?m=1
Tycker mest intressant är nog stycket i slutet om att de drillat spelarna riktigt hårt på träningarna i december för att få upp speeden och ha dom starka/uthålliga till en PO + KS. Han safe:ar ju faktiskt upp en del för om det skulle börja ta ordentlig fart i laget under Särkijärvi nu...
"Vad är du mest nöjd med över din egen insats under den här tiden i a-laget?– Framför allt sättet som vi har byggt laget från grunden, där vi har en grym stabilitet i vårt grundspel. Det är det jag är mest nöjd med. Alla i och runt laget vet vad vi håller på med, grundspelet sitter ordentligt. Power play, det säger sig självt, vi har ett av ligans bästa power play och framför allt utvecklingen på gruppen, från dag ett till idag. Den tycker jag har varit enormt härligt att se."

När man läser det där tror jag det var rätt att TZ fick kicken även om det bara är 10 ordinarie matcher kvar. Vårt PP funkade väl riktigt bra någon månad i början innan vi blev helt sönderlästa och inte klarar att ändra/anpassa oss när lag pressar i boxplay.

Sen vad är det för babbel om grundspel, han är alltså rätt nöjd med alla oavgjord matcher där vi varit grymt ineffektiva. Bortser ifrån de två sista matcherna för det där såg man även tidigare när man trodde vi var ur svackan och vann några matcher irad innan det gick åt skogen igen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Förhoppningsvis så växer Zabel av det här. Man behöver erfarenheter från motgångar för att bli riktigt bra.

Zabel konstaterar också något i stil med att laget är "litet men snabbt", men det är oklart om han menar att det är en styrka eller svaghet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Bocas

Inlägg av Bocas »

Efter att ha läst hela intervjun är jag ännu mer övertygad om att Zabel inte är rätt man för Djurgården.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

En fråga jag skulle vilja få svart på vitt på är om vi tvingas dega lön till Zabel fram till 2015?

Killen tackade ju nej till att vara "tvåa" bakom Säcken och enligt intervjun med Hallman vill han inte heller träna DIFs junisar.

I mitt tycke är det lika med att han sagt upp sig.

Att jämföras med om jag på mitt jobb får andra arbetsuppgifter, surar till och väljer att inte göra dessa utan stannar hemma istället. Hur länge tror ni min arbetsgivare hade betalat mig lön under de förutsättningarna?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:En fråga jag skulle vilja få svart på vitt på är om vi tvingas dega lön till Zabel fram till 2015?

Killen tackade ju nej till att vara "tvåa" bakom Säcken och enligt intervjun med Hallman vill han inte heller träna DIFs junisar.

Att jämföras med om jag på mitt jobb får andra arbetsuppgifter, surar till och väljer att inte göra dessa utan stannar hemma istället. Hur länge tror ni min arbetsgivare hade betalat mig lön under de förutsättningarna?
Vettefan, Challe påpekade ändå att Zabel har ett avtal som huvudtränare. Det borde ju inte vara så att man kan säga upp en som är chef och slippa betala honom ifall man erbjuder honom jobbet som vaktmästare kontraktstiden ut.
Expert.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:En fråga jag skulle vilja få svart på vitt på är om vi tvingas dega lön till Zabel fram till 2015?

Vettefan, Challe påpekade ändå att Zabel har ett avtal som huvudtränare. Det borde ju inte vara så att man kan säga upp en som är chef och slippa betala honom ifall man erbjuder honom jobbet som vaktmästare kontraktstiden ut.
Arbetsrättsligt ska man erbjuda andra omplaceringsmöjligheter. Som nödvändigtvis inte måste ha samma villkor och lön. Tackar man nej till omplaceringar, t.ex. som ass.tränare och j-tränare brukar det utanför idrotten sluta med förhandling och utköp.
Skriv svar