Han sa ju det själv till AB (se mitt inlägg från i morse).pulverapa skrev:Är vi säkra på att Zabel går med lön? Det är inte jag säker på.
Tony Zabel
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Tony Zabel
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag håller verkligen med i den analysen. Vi har ett mkt bra spelarmaterial men Zabel har inte fått ut i närheten av den kapacitet som finns i laget. Det var dags för något och detta synes vara den mest ekonomiska lsningen samt att Säcken är en erfaren tränare. Helt rätt av Challe.
Kanske rätt men alldeles för sent...Zamboni99 skrev:Jag håller verkligen med i den analysen. Vi har ett mkt bra spelarmaterial men Zabel har inte fått ut i närheten av den kapacitet som finns i laget. Det var dags för något och detta synes vara den mest ekonomiska lsningen samt att Säcken är en erfaren tränare. Helt rätt av Challe.
På pappret ett bra lag om man ser vad dom gjort i tidigare klubbar, MEN man kan inte hålla på med utbildningsverksamhet av juniorer på den här nivån som Challe tror och blåser spelarbudgeten på några få spelare som visat sig floppat här p g a hans sätt och se hockey och även dålig scouting och bara sett statistik.Zamboni99 skrev:Jag håller verkligen med i den analysen. Vi har ett mkt bra spelarmaterial men Zabel har inte fått ut i närheten av den kapacitet som finns i laget. Det var dags för något och detta synes vara den mest ekonomiska lsningen samt att Säcken är en erfaren tränare. Helt rätt av Challe.
btw hur engerad är Sam i matcherna egentligen med tanke på tt han och Challe varit överens om klubbbyte sen slutet av oktober och ingen klubb vill ha honom?
-
Fakta på att Sam och Challe har varit överens sen i slutet utav oktober?
Sluta sprida massa skit o kom med fakta som styrker det isf.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Re: Sv: Tony Zabel
+1medu82 skrev:Fakta på att Sam och Challe har varit överens sen i slutet utav oktober?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Först; jag gillar Zabel som person. En verklig Djurgårdare som gett allt för denna förening och tar sig alltid tid att förklara hur han ser på saker och ting.
Men; tränarposten i Djurgården är inte en popularitetstävling utan en roll som ska ge laget bäst förutsättningar att ta sig upp till högsta serien. Som tränare måste du förstå att det finns stort tryck från publik/styrelse/media på att Djurgården ska ha som ambition att vara med i toppen av tabellen. Att då skicka signaler att det är helt OK när laget ligger långt ifrån en topp 3 placering är fel. Zabel har varit väldigt positiv till lagets insatser (”bra fart”, ”högt tempo” etc) när det egentligen hade varit på plats att rikta kritik mot laget och sin egen insats som tränare.
Zabels positiva inställning har tilltagit under säsongen och fick mig att reagera när jag läste hemsidans intervjun inför matchen Djurgården–Rögle den 19 januari. Djurgården hade inför matchen på de senaste 7 matcherna tagit 11 av 21 möjliga poäng (behöver inte påminna om att Djurgården dessutom hade i sista halvan av november haft 5 raka 0-poängare) och placerade långt ifrån topp-3. På frågan ”Femton matcher kvar på säsongen som påverkar er egen situation, trivs ni med det?” svarar Zabel ”- Jag gillar vår sits.” En sådan inställning går inte att ha när man ska göra spelare beredda att maxprestera. Kanske finns en förklaring till svaret, men som supporter vill jag inte höra att huvudtränaren ”gillar sitsen” när det går dåligt.
Men; tränarposten i Djurgården är inte en popularitetstävling utan en roll som ska ge laget bäst förutsättningar att ta sig upp till högsta serien. Som tränare måste du förstå att det finns stort tryck från publik/styrelse/media på att Djurgården ska ha som ambition att vara med i toppen av tabellen. Att då skicka signaler att det är helt OK när laget ligger långt ifrån en topp 3 placering är fel. Zabel har varit väldigt positiv till lagets insatser (”bra fart”, ”högt tempo” etc) när det egentligen hade varit på plats att rikta kritik mot laget och sin egen insats som tränare.
Zabels positiva inställning har tilltagit under säsongen och fick mig att reagera när jag läste hemsidans intervjun inför matchen Djurgården–Rögle den 19 januari. Djurgården hade inför matchen på de senaste 7 matcherna tagit 11 av 21 möjliga poäng (behöver inte påminna om att Djurgården dessutom hade i sista halvan av november haft 5 raka 0-poängare) och placerade långt ifrån topp-3. På frågan ”Femton matcher kvar på säsongen som påverkar er egen situation, trivs ni med det?” svarar Zabel ”- Jag gillar vår sits.” En sådan inställning går inte att ha när man ska göra spelare beredda att maxprestera. Kanske finns en förklaring till svaret, men som supporter vill jag inte höra att huvudtränaren ”gillar sitsen” när det går dåligt.
Trodde alla visste det p g a att Sam fick för lite speltid p g a Nisse fick mer speltid, är ingen slump att det var aktuellt med ett lag i ungerska ligan men som tydligen tackade nej.medu82 skrev:Fakta på att Sam och Challe har varit överens sen i slutet utav oktober?
Fakta i det fallet är båda och ingen av dom vill ha det offentligt.
- SirDIFalot
Folk kan väl inte bara avslöja källor hit och dit.medu82 skrev:Fakta på att Sam och Challe har varit överens sen i slutet utav oktober?
Men jag VET att Sam har erbjudits direkt till vissa av våra allsvenska konkurrenter.
Expert.
Om en person "väljer att lämna sin anställning" kan han väl omöjligen lyfta lön eller?
Om så är fallet har ju Challe verkligen klantat till det igen.
En sak om man får sparken, men här rör det väl sig knappast om detta scenario.
Det enda jag menar är att Aftonbladet som källa är en skottkärra med skit. De har ingen trovärdighet.
Om Challe ljuger eller inte, det kan jag inte veta men tills jag får en sån sak svart på vitt struntar jag i den infon. Lite för mycket kvällspress över allt som får luft här och .. i kvällspressen.
Hur som helst hoppas jag vi får ordning på allt.
Om Challe ljuger eller inte, det kan jag inte veta men tills jag får en sån sak svart på vitt struntar jag i den infon. Lite för mycket kvällspress över allt som får luft här och .. i kvällspressen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Men då ska du väl inte ens utrycka dig om saken ens om du väntar på svart och vitt?Magnutz skrev:Det enda jag menar är att Aftonbladet som källa är en skottkärra med skit. De har ingen trovärdighet.
Trevlig helg!Tuzzen skrev:Men då ska du väl inte ens utrycka dig om saken ens om du väntar på svart och vitt?Magnutz skrev:Det enda jag menar är att Aftonbladet som källa är en skottkärra med skit. De har ingen trovärdighet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- minalman
Han har blivit "sparkad" från sin befattning, men är fortfarande anställd. Sådant är inget konstigt. Att han inte är tvungen att jobba med något annat inom organisationen under kontraktstiden är heller inget konstigt.Kall-El skrev:Om en person "väljer att lämna sin anställning" kan han väl omöjligen lyfta lön eller?
Men den eventuella klantigheten i kontraktet kommer flyta upp om det visar sig att han får behålla lönen även fast han börjar jobba för någon annan under resten av kontraktstiden.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Jo men folk kan ju bara dra upp random skit utan något konkret bakom, att Sam har erbjudits ut tvekar jag inte på, MEN det är enbart pga att rödhöken har skrivit om det(han har ju trots allt lite bakom sig).SirDIFalot skrev:Folk kan väl inte bara avslöja källor hit och dit.medu82 skrev:Fakta på att Sam och Challe har varit överens sen i slutet utav oktober?
Men jag VET att Sam har erbjudits direkt till vissa av våra allsvenska konkurrenter.
Men att random tomte utan någon som helst backstory säger att Sam har erbjudits sen i slutet av oktober tror jag inte ett skit på.
Med tanke på att det var i slutet av december(?) som höken skrev om det.
Inge illa menat emot dig tuzzen, men du skulle lika gärna kunna vara en 14årig pojk som gillar o sprida skit...
I
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman