Man får inte heller glömma hur spelet såg ut under ET då vi spelade bra och jämt med flera europeiska topplag. Tar vi oss bara till kvalserien kommer laget att lyfta sig - utmaningen är bara att ta sig dit...crike skrev:Framförallt kommer han likt Wennerholm vända kappan och skriva "Att DIF har ett lag för SHL, det har jag aldrig tvivlat på och det var mitt tips under säsongen" om det mot all förmodan hade varit så att vi gått upp.minalman skrev:Ros skriver i sin krönika i pappersAB (jag hittar ingen länk) att vi inte klarar oss långt i en eventuell kvalserie. SHL-lagen är för bra. Det är bra för den karln har aldrig rätt.
DIF i Media
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: DIF i Media
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- minalman
Stort Tack till Lasse Persson på Radiosporten som kört en serie om Stockholmshockeyns usla förutsättningar i Radio Stockholm hela veckan. Idag om juniorflykten (50%) till småstäderna. Jättebra att det uppmärksammas. Radio Stockholm har 300 000 lyssnare på morgnarna
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Det är så märkligt att så få genomskådat det ännu.Andy skrev:Man får inte heller glömma hur spelet såg ut under ET då vi spelade bra och jämt med flera europeiska topplag. Tar vi oss bara till kvalserien kommer laget att lyfta sig - utmaningen är bara att ta sig dit...crike skrev:Framförallt kommer han likt Wennerholm vända kappan och skriva "Att DIF har ett lag för SHL, det har jag aldrig tvivlat på och det var mitt tips under säsongen" om det mot all förmodan hade varit så att vi gått upp.minalman skrev:Ros skriver i sin krönika i pappersAB (jag hittar ingen länk) att vi inte klarar oss långt i en eventuell kvalserie. SHL-lagen är för bra. Det är bra för den karln har aldrig rätt.
Topplagen går ju på halvfart i denna turnering, framförallt i mötena mot DIF då det syns tydligt att underskattningen av att möta ett lag från svenska andraligan är stor.
Går inte för en sekund ens att använda något som händer i ET som ett kvitto på vad vi kan prestera i skarpt läge, eller för den delen vad motståndarna kan.
Man får helt enkelt ta det för vad det är, en försäsongsturnering med än så länge relativt låg status (utom hos DIF och luleå)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Även expressens Ek passar på att sprida en massa dynga för att sälja nummer.
Synd, han brukar vara mer nyanserad än så.
http://www.expressen.se/sport/kronikore ... jurgarden/
Synd, han brukar vara mer nyanserad än så.
http://www.expressen.se/sport/kronikore ... jurgarden/
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... nnessjukt/
Kaos i Djurgården.
Joman tackar. Det ligger en hel kennel med hundar begravda i den här föreningen, den saken är säker.
Kaos i Djurgården.
Joman tackar. Det ligger en hel kennel med hundar begravda i den här föreningen, den saken är säker.
- minalman
Lägg ner. Det är väl klart att det finns många viljor i organisationen när det ser ut som det gör. Ett sundhetstecken! !-daniel- skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... nnessjukt/
Kaos i Djurgården.
- -daniel-
Nej det finns inte ett enda sundhetstecken kring Djurgården Hockey, tyvärr.minalman skrev:Lägg ner. Det är väl klart att det finns många viljor i organisationen när det ser ut som det gör. Ett sundhetstecken! !-daniel- skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... nnessjukt/
Kaos i Djurgården.
- minalman
DIF i Media
Kreativt att gnälla!-daniel- skrev:Nej det finns inte ett enda sundhetstecken kring Djurgården Hockey, tyvärr.minalman skrev:Lägg ner. Det är väl klart att det finns många viljor i organisationen när det ser ut som det gör. Ett sundhetstecken! !-daniel- skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... nnessjukt/
Kaos i Djurgården.
Vad ska vi göra då? Hitta nätet oftare?
- -daniel-
Är det mer kreativt att stoppa huvudet i sanden och skylla på dåliga förutsättningar i Stockholm?minalman skrev:Kreativt att gnälla!-daniel- skrev:Nej det finns inte ett enda sundhetstecken kring Djurgården Hockey, tyvärr.minalman skrev:Lägg ner. Det är väl klart att det finns många viljor i organisationen när det ser ut som det gör. Ett sundhetstecken! !-daniel- skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... nnessjukt/
Kaos i Djurgården.
EDIT: Det som måste göras är rensa ut allt gammalt dökött i den här föreningen. Göra en default och börja om på nytt. Bygga organisationen från början. Just nu känns det som ett enda stort inavlat skämt. Det är min åsikt och jag står för den.
- minalman
DIF i Media
Ja, att påverka opinionen är något vi kan göra som inte är på isen.-daniel- skrev:Är det mer kreativt att stoppa huvudet i sanden och skylla på dåliga förutsättningar i Stockholm?minalman skrev:Kreativt att gnälla!-daniel- skrev:Nej det finns inte ett enda sundhetstecken kring Djurgården Hockey, tyvärr.minalman skrev:Lägg ner. Det är väl klart att det finns många viljor i organisationen när det ser ut som det gör. Ett sundhetstecken! !-daniel- skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... nnessjukt/
Kaos i Djurgården.
Edit: Nu pratar vi mun på varandra. Jag hade absolut velat se ett helt nytt gäng i ledningen (behåll Jenny). Men var fan är dom? Alla kannibaler som blivit förmögna på DIF när det gick bra för oss?
Senast redigerad av minalman den 2014-01-31 08:47:47, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
Genom att vi är medlemmar i DIF så kan man även påverka klubben till att fatta rationella beslut. Det är nog lättare att påverka Djurgården Hockey än att påverka våra politiker. Just sayin'.minalman skrev: Ja, att påverka opinionen är något vi kan göra som inte är på isen.
- -daniel-
Jag tror man gjorde ett strategiskt felbeslut när man valde Kareel Lehiste (stavning?) som ordförande. Det var liksom en fortsättning i Mats Larssons skola och inte en nystart. Det finns för mycket personliga kopplingar i toppen av den här föreningen, lite som ett familjeföretag som vägrar att ta in en stark utomstående ledare för att "någon i familjen nu är ämnad att utföra jobbet".minalman skrev: Edit: Nu pratar vi mun på varandra. Jag hade absolut velat se ett helt nytt gäng i ledningen (behåll Jenny). Men var fan är dom? Alla kannibaler som blivit förmögna på DIF när det gick bra för oss?
Där tror jag grundproblematiken ligger.
- minalman
Ja inte fan har han gjort något bra som märks utåt i vilket fall.
Det i kombination med en total avsaknad av sjukdomsinsikt på ledande nivå och därmed även avsaknad av ett internt förändringstryck i organisationen. Utrensning och restart borde gjorts direkt när vi åkte ur, som läget är nu så har vi tappat MINST två säsonger i det jobbet.-daniel- skrev:Jag tror man gjorde ett strategiskt felbeslut när man valde Kareel Lehiste (stavning?) som ordförande. Det var liksom en fortsättning i Mats Larssons skola och inte en nystart. Det finns för mycket personliga kopplingar i toppen av den här föreningen, lite som ett familjeföretag som vägrar att ta in en stark utomstående ledare för att "någon i familjen nu är ämnad att utföra jobbet".minalman skrev: Edit: Nu pratar vi mun på varandra. Jag hade absolut velat se ett helt nytt gäng i ledningen (behåll Jenny). Men var fan är dom? Alla kannibaler som blivit förmögna på DIF när det gick bra för oss?
Där tror jag grundproblematiken ligger.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Bara börja om från ruta ett.
In med nu sportchef som har en ordentligt vana att bygga lag, gärna då dessutom från Allsvenskan.
En sportchef som dessutom inser nödvändigheten med att fokusera på en bra målvakt och försvar och därefter på forwardssidan.
In med en tränare som vet vad Allsvenskan innebär och som är en erkänt duktig matchcoach.
Försök få in lite extra externt kapitalt genom öronmärkt sponsring till en eller annan "toppspelare".
Sedan är frågan om inte styrelsen behöver bytas ut till stora delar också.
In med nu sportchef som har en ordentligt vana att bygga lag, gärna då dessutom från Allsvenskan.
En sportchef som dessutom inser nödvändigheten med att fokusera på en bra målvakt och försvar och därefter på forwardssidan.
In med en tränare som vet vad Allsvenskan innebär och som är en erkänt duktig matchcoach.
Försök få in lite extra externt kapitalt genom öronmärkt sponsring till en eller annan "toppspelare".
Sedan är frågan om inte styrelsen behöver bytas ut till stora delar också.