Om det ligger sanning i artikeln så ligger detta lag jävligt pyrt till, kan inte annat än att beklaga och hoppas att det inte stämmer..
Låt oss lita på den förening som vi älskar, vänta på de har o säga.
Expressen o dylika tidningar är i mina ögon en jävla massa horor som lägger ut sig för bästa slant, just nu får man mest pengar genom att skriva skit om klubben som vi älskar.
perfekt mål att rikta faderullan mot garanterat pengar och du behöver knappt anstränga dig, alla anti Djurgårdare anammar detta och tror att det är verklighet, fy fan vilka jävla äckel.
Låt oss i familjen inte tro på detta tills vi får ett äkta svar från våran riktiga familj Djurgården.
TILLSAMMANS ÄR VI STARKA.
Om det ligger sanning i artikeln så ligger detta lag jävligt pyrt till, kan inte annat än att beklaga och hoppas att det inte stämmer..
Låt oss lita på den förening som vi älskar, vänta på de har o säga.
Expressen o dylika tidningar är i mina ögon en jävla massa horor som lägger ut sig för bästa slant, just nu får man mest pengar genom att skriva skit om klubben som vi älskar.
perfekt mål att rikta fittan mot garanterat pengar och du behöver knappt anstränga dig, alla anti Djurgårdare anammar detta och tror att det är verklighet, fy fan vilka jävla äckel.
Låt oss i familjen inte tro på detta tills vi får ett äkta svar från våran riktiga familj Djurgården.
TILLSAMMANS ÄR VI STARKA.
Den förening som själva ljuger om beslut varit enhälliga till och med på våra årsmöten? Därmed inte sagt att att expressen har någon trovärdighet, eller att jag tycker det är rätt av vem det än är - om det inte är uppdiktat - att läcka interna styrelsehandlingar, attityder och beslut. Jag säger bara att om Djurgården har mage att dra en vals om beslut varit enhälliga på något så öppet som våra årsmöten, känner jag ingen säkerhet i det att de talar sanning om vad som sägs internt på - med all rätt - slutna styrelsemöten.
Otroligt surt för Tony personligen att behöva lämna över just när laget hittat lite flyt och tagit två segrar. Man får ändå tacka för insatsen, Tony har såklart gett sitt allt för vår förening men har uppenbarligen inte räckt till. Jag anser dock att man både vinner och förlorar som ett lag, inkl tränarstab, så det här är ett fett misslyckande även för spelarna.
Bristen i självinsikt är nog vad som stjälpte Tony. Han är förvånad över att han får sparken och tycker dessutom att "resan" varit jävligt häftig eller vad han babblade om. Alltså kom igen, spelet har sett ut som skit under precis hela din jävla tid som tränare. Man får inte hur många chanser som helst. Att visa upp historiens sämsta DIF-spel under hundra raka matcher (nu skjuter jag från höften) duger inte.
Hur det än går nu anser jag att man gjort rätt som plockat upp Säcken, Tony & co har redan sabbat den här säsongen för längesen. Tack och lycka till Tony.
SkönaDjurgårn skrev:Otroligt surt för Tony personligen att behöva lämna över just när laget hittat lite flyt och tagit två segrar. Man får ändå tacka för insatsen, Tony har såklart gett sitt allt för vår förening men har uppenbarligen inte räckt till. Jag anser dock att man både vinner och förlorar som ett lag, inkl tränarstab, så det här är ett fett misslyckande även för spelarna.
Bristen i självinsikt är nog vad som stjälpte Tony. Han är förvånad över att han får sparken och tycker dessutom att "resan" varit jävligt häftig eller vad han babblade om. Alltså kom igen, spelet har sett ut som skit under precis hela din jävla tid som tränare. Man får inte hur många chanser som helst. Att visa upp historiens sämsta DIF-spel under hundra raka matcher (nu skjuter jag från höften) duger inte.
Hur det än går nu anser jag att man gjort rätt som plockat upp Säcken, Tony & co har redan sabbat den här säsongen för längesen. Tack och lycka till Tony.
Håller helt och hållet med dig. Zabel har byggt upp en fantasivärld där allt är perfekt. Att han aldrig coachar fel och tar rätt taktiska beslut osv. Vi har egentligen några av HAs bästa spelare men Zabel har inte lyckats få ut deras fulla potential. Hoppas att Säckens auktoritet och erfarenhet kan leda till att våra spetsspelare börjar prestera ordentligt.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Det är sensationsjournalistik av värsta sort. Om inte en enhällig styrelse står bakom Zabel måste något vara fel, eller hur? Om dessutom fler tycker att han ska bort än de som tycker han ska vara kvar, varför ska han då vara kvar för? Ska någon bort först när alla tycker att han ska bort? Då är det garanterat försent. När tillräckligt många i styrelsen tycker att någon ska bort, då ska denne bort. Det är därför styrelsen finns. Snubben som snackar i Expressen men inte vågar stå för det är i minoritet. Fler tyckte att Säcken skulle upp än de som tyckte Zabel skulle fortsatta som ensam huvudansvarig.
Jag tycker Zabel skulle varit tacksam för att få avlastning och stannat som en av tre i båset om Sportchef och styrelsemajoriteten önskade det. Det tycker jag.
Exakt! Hela artikeln bygger på att alla i styrelsen inte tyckte likadant, hör och häpnad de tycker dessutom inte lika i andra frågor heller!
Om man anser att alla måste hålla med varandra i en styrelse då känns det ganska meningslöst att ha fler än en person i styrelsen.
Sen vill alla organisationer visa upp en enighet utåt så det är självklart de säger att beslutet var enhälligt. Hur seriöst är det att svara "nää Bosse tyckte så, och Nisse tyckte nått annat, Vicky var osäker och Per var tvungen att hämta ungarna på dagis så han kunde inte komma."
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Alla som tycker synd om Tony kan glädjas åt att hans kontrakt gäller i 16 månader till (enligt Aftonbladet).
Jag trodde faktiskt att han skulle bytas ut redan efter den här säsongen, med tanke på hur knackigt det gått. Men nu hade han ju behövt "omplaceras inom organisationen" i vilket fall som helst. Det är nog lika bra det som hänt. Säcken är en chansning för att krama ur det sista ur laget så att vi når KS och får förstärkt kassa. Utan det är det ännu livsfarligare att göra en rejäl satsning nästa säsong då SHL utökas.
Senast redigerad av minalman den 2014-01-31 06:40:30, redigerad totalt 2 gång.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Så jag tycker fortfarande TZ skulle svalt stoltheten och accepterat att bli tvåa i båset om han nu älskar Djurgården så mycket som han säger. Efter säsongen med tre i båset hade Tony ändå endera varit delaktig i en framgång med Säcken när han (Z) fortsätter karriären, eller fått bevis för att det inte berodde enbart på honom om vi misslyckas, trots Säck-förtstärkning. Nu står han ju där enbart som looser.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
SirDIFalot skrev:Trist att vi ska avlöna någon som inte ens är här när ekonomin är som den är. Blääää...
Udda med just 16 månader kvar? Trodde både spelare och tränarnas kontrakt gick ut tidigare än mitt i sommaren.
Håller med så klart men det man siktar på med det här beslutet är ju kval och en förkval-, och kvalserie lär inbringa mer än vad Zabel har i lön. Finns inga garantier givetvis men Challe är väl helt enkelt desperat.
Och jag trodde i min enfald att hans kontrakt gick ut efter säsongen?
När fan fick han ett så långt kontakt?
Ännu ett till IG till challe....
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Måste säga att jag är sjukt förvånad över tongången i den här tråden. För bara någon vecka sen var det gap och skrik över Zabel i "Gör något innan det är för sent"-tråden, där avgång verkade vara kravet.
De senaste sidorna här känns det istället som att majoriteten ställt sig bakom Zabel och och tyckt beslutet var fel, eller på sin höjd tvivelaktigt.
Vad hände, 2 vinster och sen var folk övertygade om Zabels storhet eller? Jag har inte riktigt stämt av vem som sagt vad i vilken tråd, men det luktar missnöjeshycklare på det här forumet.. Inget är bra.
Jag har hela tiden varit för att ge Zabel säsongen ut eftersom jag var helt säker på att hans kontrakt gick ut efter den och sedan gå skilda vägar... Men jag välkomnar detta beslut även om det borde ha kommit tidigare om Zabel hade ett så långt kontrakt.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman