Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 29/1 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 29/1 2014

Inlägg av minalman »

sensei skrev:
1962FenderStrat skrev:Heinerö har idag bevisat att han är en av våra topp 6-forwards. Englund förtjänar att bli ordinarie back tillsammans med Norell. Ställ Timmy i båset istället. Han hänger inte med längre.
Jag skulle sova bättre om någon kan bekräfta att han fick pucken efter kassen? Såg inte. Fyfan vad bra han är, lugn och säker och snudd på felfri trots rejält med välförtjänt speltid. Gör att det ser enkelt ut.
Sörensen var framme hos linjedomaren och fånga pucken och gav den till han naprapaten för att ge Englund efter matchen antagligen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

minalman skrev:
sensei skrev:Bästa matchen i år. Tacklingar, känslor, fart och snygga mål då ytor skapas. Gillar verkligen Malmö som motståndare, det blir matcher man minns helt enkelt. Extra skönt då med välförtjänt vinst, givetvis.

Klagades en del på vår vän Wolmer, men jag är oförstående. Detta var en match som enkelt kunde blåsts sönder, men han avstod vilket i alla fall jag tackar för.
Tyckte Wolmer verkade sakna en till huvuddomare, då han missa mycket bakom ryggen. Ovan vid 3-domarssystem?
Han kan tyvärr inte påverka det. Skillnaden idag är att spelarna jävlades mycket med varandra bakom spelet. Det viktiga är att vi är med på noterna, vilket vi verkligen var och mer därtill. Ahlén och hank gjorde några riktiga monsterbyten med trasiga plexiglas som följd. Äntligen!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 29/1 2014

Inlägg av Magnutz »

Det Timmy saknar i fart och annat väger han upp med råge med sitt ledarskap. Utan Timmy = Hönsgård Grande. Med Timmy = Ordnung und reda!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
BigJ

Inlägg av BigJ »

sensei skrev:
minalman skrev:
sensei skrev:Bästa matchen i år. Tacklingar, känslor, fart och snygga mål då ytor skapas. Gillar verkligen Malmö som motståndare, det blir matcher man minns helt enkelt. Extra skönt då med välförtjänt vinst, givetvis.

Klagades en del på vår vän Wolmer, men jag är oförstående. Detta var en match som enkelt kunde blåsts sönder, men han avstod vilket i alla fall jag tackar för.
Tyckte Wolmer verkade sakna en till huvuddomare, då han missa mycket bakom ryggen. Ovan vid 3-domarssystem?
Han kan tyvärr inte påverka det. Skillnaden idag är att spelarna jävlades mycket med varandra bakom spelet. Det viktiga är att vi är med på noterna, vilket vi verkligen var och mer därtill. Ahlén och hank gjorde några riktiga monsterbyten med trasiga plexiglas som följd. Äntligen!
Håller med, idag gjorde Ahlén och Hank riktigt bra ifrån sig och var nog en stor anledning att hela laget triggades igång.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Wolmer tog jävligt många märkliga beslut idag. Som när vi fick vårt tredje powerplay. Var en fullkomligt solklar straff. Vår forward (såg ej vem) var först, blir totalt sönderhakad och kan inte avsluta. Trots det blir det utvisning som följd.

Sen har Wolmer en katastrofal stund från 15e till 30e minuten, där han missar något ofattbart många utvisningar på Malmöspelare. Två solklara tripping, en hakning, en slashing, en för sex man på isen samt en som borde åkt för roughing då två handskar pressades upp i ansiktet på Sörensen i en tackling.

Men med 8-1 i PP, så känns det ju faktiskt oförskämt att klaga. Men jag var fly förbannad, framförallt inledningsvis i andra perioden. Sällan som jag nu för tiden blir så irriterad på en domare som idag, men det löste sig som tur var.

Skönt med tre poäng hur som helst. Bara att kriga på nu.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Salas skrev:Wolmer tog jävligt många märkliga beslut idag. Som när vi fick vårt tredje powerplay. Var en fullkomligt solklar straff. Vår forward (såg ej vem) var först, blir totalt sönderhakad och kan inte avsluta. Trots det blir det utvisning som följd.

Sen har Wolmer en katastrofal stund från 15e till 30e minuten, där han missar något ofattbart många utvisningar på Malmöspelare. Två solklara tripping, en hakning, en slashing, en för sex man på isen samt en som borde åkt för roughing då två handskar pressades upp i ansiktet på Sörensen i en tackling.

Men med 8-1 i PP, så känns det ju faktiskt oförskämt att klaga. Men jag var fly förbannad, framförallt inledningsvis i andra perioden. Sällan som jag nu för tiden blir så irriterad på en domare som idag, men det löste sig som tur var.

Skönt med tre poäng hur som helst. Bara att kriga på nu.
Saviano var det.

Blev helt jävla fläng förbannad. Blir dock roligt när Malmö ska lira KS att se dem med fyra domare istället för tre. Hela matchen i utvisningsbåset. Det var ett tag där när Wolmer verkligen hade tappat ALL kontroll över matchen, är rätt säker på att jag tänker på samma sekvens

Nåväl, Mentalsjukhusets IF fick åka hem utan poäng. Jag är nöjd, Trendbrytarnas IF tog ytterligare 3p.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Det fick bli krogen efter denna gudomliga insats av laget. Blev verkligen nykär i Djurgården. Är det så här de kan spela så höjs förväntningarna.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Lidingö DIF skrev:Det fick bli krogen efter denna gudomliga insats av laget. Blev verkligen nykär i Djurgården. Är det så här de kan spela så höjs förväntningarna.
Äh, vi vet alla att det blir ännu en plattmatch mot Oskarshamn.

Efter solsken kommer regn?
BigJ

Inlägg av BigJ »

Ganska kul att läsa kommentarerna hos madhawk, miffarna låter i princip identiska i sina kommentarer som många gör härinne när det gått dåligt....

"Vi kommer aldrig klara en kvalserie"
"Tänk att vi inte kan vara bra flera matcher i rad"
osv. :P
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Vikas skrev:Efter solsken kommer regn?
Vart är Magnutz när man behöver honom? Det är i såna här lägen som han ska komma och säga åt folk att ha tålamod. Så Vikas, i Magnutz frånvaro så ber jag dig att ha tålamod tills dess att regnet kommer. Det kan ta tid.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Idag var första gången på länge jag tyckte det var riktigt kul att titta på hockey. Bra så.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Jävlar vad skönt det var med seger idag.
Gör att den planerade resan till Oskarshamn på lördag inte känns lika onödig längre.

NU JÄVLAR!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ciirree

Inlägg av ciirree »

sPTNC skrev:Första gången på länge som jag hoppade upp och ställde mig på soffbordet viftandes med armarna samtidigt som jag "tyst" skrek (grabben sov så ville inte störa).

Det känns lite som att Zabel sagt något i stil med: "Ok boys, mina taktiker och spelsystem sparar vi tills vi går upp i SHL. Nu spelar vi i Allsvenskan och då skiter vi i allt, vi bara kör som resten av bönderna i den här serien!"

Såå förbannat jävla skönt med 3p idag!

Gamla fina Djurgårn!
haha känner igen det där, har en son på 9 mån och det är frustrerande att inte kunna skrika när vi vinner eller bli förbannad på domaren under match! Man får göra det i silent-mode ;)
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Måste hylla grabbarna på nedre aktiv idag. Länge sen jag skrattade så mycket senast på hovet som när dom började nynna på glassbilens melodi. Utan tvekan säsongens mest komiska händelse på våra läktare.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Salas skrev:Wolmer tog jävligt många märkliga beslut idag. Som när vi fick vårt tredje powerplay. Var en fullkomligt solklar straff. Vår forward (såg ej vem) var först, blir totalt sönderhakad och kan inte avsluta. Trots det blir det utvisning som följd.
Har inte läst den paragrafen i regelboken, men är det verkligen straff automatiskt bara för att man är fri med målvakten när hakningen sker?
Det innebär ju inte att det blir en bra målchans av det, framförallt inte när en DIF-spelare kommer fri, man kan ju faktiskt tappa pucken på vägen fram osv.
Är det inte så att man typ ska ha dragit/fintat bort målvakten och bara har ”målskottet” kvar?

Annars fattar jag inte varför det i princip aldrig döms straffslag.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar