Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 29/1 2014
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 29/1 2014
Någonting säger mig att Englund är ett blivande efternamn i NHÄLL..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Delägare
15-3 i tekningar för Jocke E, samt två mål och en assist. Skapligt!
Mycket bra Djurgården! Märkligt att en del fortfarande gnäller efter en sådan här total attitydförändring hos laget, idag ska dem bara hyllas. Att stå upp hela matchen utan att backa hem trots ledning, vilket ju tyvärr hänt ett antal gånger tidigare, är ju ett enormt fall framåt. Malmöcoachen var ju dessutom nöjd med spelet men klagade på deras dumma utvisningar, dessa var det ju faktiskt vi som provocerade fram med tufft spel.
De som gnäller på Reideborn hela tiden är ju också helt ute och cyklar, alla målvakter gör misstag då och då och killen har ju höjt sig riktigt mycket sedan han fick förstaspaden.
Nej nu känns det som att laget är på gång och nu kan vi hjälpa till att bidra och visa vilket lag som har Sveriges bästa suportrar.
De som gnäller på Reideborn hela tiden är ju också helt ute och cyklar, alla målvakter gör misstag då och då och killen har ju höjt sig riktigt mycket sedan han fick förstaspaden.
Nej nu känns det som att laget är på gång och nu kan vi hjälpa till att bidra och visa vilket lag som har Sveriges bästa suportrar.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Klockren analys. Äntligen fick vi se att det lönar sig att sätta hög press även i en andra och tredjesPTNC skrev: Det känns lite som att Zabel sagt något i stil med: "Ok boys, mina taktiker och spelsystem sparar vi tills vi går upp i SHL. Nu spelar vi i Allsvenskan och då skiter vi i allt, vi bara kör som resten av bönderna i den här serien!"
Såå förbannat jävla skönt med 3p idag!
Gamla fina Djurgårn!

Mif var naturligtvis riktigt bra under några delar av matchen, tänker främst på inledningarna av period 1 och 2. Som tur var så kan man inte anklaga deras backar för att vara stressdåliga under denna match.
Men kul att handbromsen släppte. Jag önskar bara att vi lyckas hålla i detta nu samt förbättra:
1. Sätt puckarna på bladet, fortfarande många dåliga pass (som inte ska vara svåra att sätta).
2. Vänd tillbaka hemåt mindre, ta hellre en chip ut. Vi spelar fast oss i onödan och blir lätt uppätna i egen zon alternativt blir sega och stereotypa i anfallen.
Nu gör vi ju det för att minimera/inte riskera spelvändningar och istället få behålla pucken, men jag har inte sett särskilt framgångsrika uppspel utifrån detta spelsätt (läs dålig SHL-kopia).
3. Försök öka kylan i egen zon när vi vunnit puck djupt i egen zon, ofta har vi tid, men stressar iväg och tar felbeslut. Passningarna går till redan pinchad kille.
Fan vad man saknar Nisse i PP. Ikväll var det uppenbart att vi saknade hans kyla.
Sist men inte minst, förbannade Jocke som sätter 5-2 och förstör mitt 4-2 tips i tippningstävlingen. Det såg ju kassaskåpsäkert ut.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jag håller i med dig i precis allt du skriver.BOMBOM BOUCHARD skrev:Klockren analys. Äntligen fick vi se att det lönar sig att sätta hög press även i en andra och tredjesPTNC skrev: Det känns lite som att Zabel sagt något i stil med: "Ok boys, mina taktiker och spelsystem sparar vi tills vi går upp i SHL. Nu spelar vi i Allsvenskan och då skiter vi i allt, vi bara kör som resten av bönderna i den här serien!"
Såå förbannat jävla skönt med 3p idag!
Gamla fina Djurgårn!-period.
Mif var naturligtvis riktigt bra under några delar av matchen, tänker främst på inledningarna av period 1 och 2. Som tur var så kan man inte anklaga deras backar för att vara stressdåliga under denna match.
Men kul att handbromsen släppte. Jag önskar bara att vi lyckas hålla i detta nu samt förbättra:
1. Sätt puckarna på bladet, fortfarande många dåliga pass (som inte ska vara svåra att sätta).
2. Vänd tillbaka hemåt mindre, ta hellre en chip ut. Vi spelar fast oss i onödan och blir lätt uppätna i egen zon alternativt blir sega och stereotypa i anfallen.
Nu gör vi ju det för att minimera/inte riskera spelvändningar och istället få behålla pucken, men jag har inte sett särskilt framgångsrika uppspel utifrån detta spelsätt (läs dålig SHL-kopia).
3. Försök öka kylan i egen zon när vi vunnit puck djupt i egen zon, ofta har vi tid, men stressar iväg och tar felbeslut. Passningarna går till redan pinchad kille.
Fan vad man saknar Nisse i PP. Ikväll var det uppenbart att vi saknade hans kyla.
Sist men inte minst, förbannade Jocke som sätter 5-2 och förstör mitt 4-2 tips i tippningstävlingen. Det såg ju kassaskåpsäkert ut.
Det sista också; hade 4-2 i tipset. Gah!
Riktigt härligt att vara på Hovet ikväll!
i ET satt vi hög press på motståndarnas backar och det gick oftast hem men i HA har man inte sett någon likadan press förrän idag. Det är så vi vinner matcher mot jämna motståndare!
Nu går vi ALL IN resten av serien! Må det bära eller brista!
Förresten, riktigt kul att se kedjan Eriksson- Honken-Ahlen ikväll. Riktigt jobbiga att möta, de jagade MIF som ett gäng blodtörstiga hundar.
i ET satt vi hög press på motståndarnas backar och det gick oftast hem men i HA har man inte sett någon likadan press förrän idag. Det är så vi vinner matcher mot jämna motståndare!
Nu går vi ALL IN resten av serien! Må det bära eller brista!
Förresten, riktigt kul att se kedjan Eriksson- Honken-Ahlen ikväll. Riktigt jobbiga att möta, de jagade MIF som ett gäng blodtörstiga hundar.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
-
Säga vad man vill om vår nr 10, men har år giftig, mycket giftig när han får pucken i slottet, dessutom en j-l på tekningar.kaminor skrev:15-3 i tekningar för Jocke E, samt två mål och en assist. Skapligt!
Forza DIF
Jadu klart de ska hyllas av anledningarna du skriver, men faktum är att DIF gör en bra period, och två dåliga idag. Inte så konstigt att alla inte svävar på de små Djurgårdsmolnen ala Aik-hybris. Vi gör bra jobb kanske 24/25 minuter idag om man lägger ihop det. Resten då? Lika katastrofalt och tafatt som vanligt.BigJ skrev:Mycket bra Djurgården! Märkligt att en del fortfarande gnäller efter en sådan här total attitydförändring hos laget, idag ska dem bara hyllas. Att stå upp hela matchen utan att backa hem trots ledning, vilket ju tyvärr hänt ett antal gånger tidigare, är ju ett enormt fall framåt. Malmöcoachen var ju dessutom nöjd med spelet men klagade på deras dumma utvisningar, dessa var det ju faktiskt vi som provocerade fram med tufft spel.
Angående Reideborn, det pratas inte om antalet misstag när det gäller honom utan snarare bristen på viktiga räddningar. Något han under två säsonger inte mäktat med överhuvudtaget. Han släpper in 100% av alla skott han får på sig som innehåller någon typ av sidledsförflyttning. Han är inte tät utefter stolparna därav alla dessa ständiga puckar som rullar in mellan honom och stolpen. Han släpper returer åt alla håll på de skotten som faktiskt träffar honom. Han är liten så när han med sin ihoptryckande butterfly-ställning kryper ihop så kan man likt Vikstens andra mål bara lägga den lite vid sidan om så är det mål ALLTID. Därav hans uselhet på straffar och frilägen. MEN det han ska creddas för, är att han inte gör några direkta Pickard-tabbar plus att han känns väldigt tät den lilla bit i målet han täcker. Men detta börjar bli en följetång ala Tim Eriksson eller Åbergs skott. Släpp detta nu!
- minalman
Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 29/1 2014
Man kan sammanfatta insatsen som "the only way is up". Kan vi vinna när vi spelar halvbra mot lag som hittills i år varit bättre än oss kan det hela sluta "väl".
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Bästa matchen i år. Tacklingar, känslor, fart och snygga mål då ytor skapas. Gillar verkligen Malmö som motståndare, det blir matcher man minns helt enkelt. Extra skönt då med välförtjänt vinst, givetvis.
Klagades en del på vår vän Wolmer, men jag är oförstående. Detta var en match som enkelt kunde blåsts sönder, men han avstod vilket i alla fall jag tackar för.
Klagades en del på vår vän Wolmer, men jag är oförstående. Detta var en match som enkelt kunde blåsts sönder, men han avstod vilket i alla fall jag tackar för.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Heinerö har idag bevisat att han är en av våra topp 6-forwards. Englund förtjänar att bli ordinarie back tillsammans med Norell. Ställ Timmy i båset istället. Han hänger inte med längre.
- minalman
Re: Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 29/1 2014
Tyckte Wolmer verkade sakna en till huvuddomare, då han missa mycket bakom ryggen. Ovan vid 3-domarssystem?sensei skrev:Bästa matchen i år. Tacklingar, känslor, fart och snygga mål då ytor skapas. Gillar verkligen Malmö som motståndare, det blir matcher man minns helt enkelt. Extra skönt då med välförtjänt vinst, givetvis.
Jag skulle sova bättre om någon kan bekräfta att han fick pucken efter kassen? Såg inte. Fyfan vad bra han är, lugn och säker och snudd på felfri trots rejält med välförtjänt speltid. Gör att det ser enkelt ut.1962FenderStrat skrev:Heinerö har idag bevisat att han är en av våra topp 6-forwards. Englund förtjänar att bli ordinarie back tillsammans med Norell. Ställ Timmy i båset istället. Han hänger inte med längre.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- minalman
Re: Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 29/1 2014
Behåll Timmy! När han var skadad var det inget kul.1962FenderStrat skrev:Heinerö har idag bevisat att han är en av våra topp 6-forwards. Englund förtjänar att bli ordinarie back tillsammans med Norell. Ställ Timmy i båset istället. Han hänger inte med längre.
Han är bra på något konstigt sätt som inte syns, men märks i resultatet.
Ni var några stycken som innan matchen höjde upp mif till skyarna och sade att det här kan bara gå på ett sätt, det minsta man kan begära är att laget hyllas efter en vinst med 5-2. Har du/ni sett många matcher där ett lag spelar 100% bra i 60 minuter? Visst fanns det en del mindre bra sekvenser i dagens match men faktum är att man stod upp matchen igenom. vi spelar i allsvenskan, inte shl och då kan man inte begära så mycket mer än det vi såg idag, Återigen, mycket bra!Manijock skrev:Jadu klart de ska hyllas av anledningarna du skriver, men faktum är att DIF gör en bra period, och två dåliga idag. Inte så konstigt att alla inte svävar på de små Djurgårdsmolnen ala Aik-hybris. Vi gör bra jobb kanske 24/25 minuter idag om man lägger ihop det. Resten då? Lika katastrofalt och tafatt som vanligt.BigJ skrev:Mycket bra Djurgården! Märkligt att en del fortfarande gnäller efter en sådan här total attitydförändring hos laget, idag ska dem bara hyllas. Att stå upp hela matchen utan att backa hem trots ledning, vilket ju tyvärr hänt ett antal gånger tidigare, är ju ett enormt fall framåt. Malmöcoachen var ju dessutom nöjd med spelet men klagade på deras dumma utvisningar, dessa var det ju faktiskt vi som provocerade fram med tufft spel.
Angående Reideborn, det pratas inte om antalet misstag när det gäller honom utan snarare bristen på viktiga räddningar. Något han under två säsonger inte mäktat med överhuvudtaget. Han släpper in 100% av alla skott han får på sig som innehåller någon typ av sidledsförflyttning. Han är inte tät utefter stolparna därav alla dessa ständiga puckar som rullar in mellan honom och stolpen. Han släpper returer åt alla håll på de skotten som faktiskt träffar honom. Han är liten så när han med sin ihoptryckande butterfly-ställning kryper ihop så kan man likt Vikstens andra mål bara lägga den lite vid sidan om så är det mål ALLTID. Därav hans uselhet på straffar och frilägen. MEN det han ska creddas för, är att han inte gör några direkta Pickard-tabbar plus att han känns väldigt tät den lilla bit i målet han täcker. Men detta börjar bli en följetång ala Tim Eriksson eller Åbergs skott. Släpp detta nu!
När det gäller Reideborn så går du till överdrift, du kan aldrig ge honom cred även om han inte släppt in ett enda mål. Förra året skrev jag inte här men där höll jag med dig om att Tim Eriksson fick alldeles för mycket skit och gjorde många bra saker vilket också flera kommentatorer sade.