Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 29/1 2014
Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 29/1 2014
Haha, skönt att vi hade 15 minuters PP och Malmö 1 minuts PP idag!
Sen tycker jag att det var helt rätt, danskarnas utvisningar kändes ju tämligen solklara.
Sen tycker jag att det var helt rätt, danskarnas utvisningar kändes ju tämligen solklara.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 29/1 2014
Jag kände också att det var dags att lägga ner det här efter två perrar, men man gör ju aldrig det. Tur det, underbar tredjeperiod! Snälla fortsätt med den här inställningen framöver nu!Axel_K skrev:Jag tänkte faktiskt sluta se efter andra perioden... Kanske tur att jag inte gjorde det
Fan vi äger ju matchen!
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
- Lee Harvey Oswald
Tack & Bock DIF!
Ett undantag i vardagen? kanske det.
Men ikväll ska vi bara njuta
Ett undantag i vardagen? kanske det.
Men ikväll ska vi bara njuta
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
ja, det är tusan inte ofta man slipper en match där det kvoteras PP,,, en match med korrekta domslut är lika ovanligt att se som Matte Alba's näsa!kaminor skrev:Sen tycker jag att det var helt rätt, danskarnas utvisningar kändes ju tämligen solklara.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- SkönaDjurgårn
Pontus S. gör ju alltid allt för att jävlas med oss, skönt att piska dit honom igen. Hatar'n.
Fasen vad duktig Englund är! Hoppas på mer istid för den killen, utvecklas mer och mer för varje match.
Victory is sweetest when you've known defeat.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Nu kändes ju malmö ganska trötta idag. Men jag ska inte gnäll-bengta just nu.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Lyckas han ju inte så bra. Han suger alltid mot ossSkönaDjurgårn skrev:Pontus S. gör ju alltid allt för att jävlas med oss, skönt att piska dit honom igen. Hatar'n.
-
Ett ord som betyder mycket !
Hopp
: )
Sent from my iPad using Tapatalk
Hopp
: )
Sent from my iPad using Tapatalk
Malmö spelar som DIF i tredje. Misstag som inte hör hemma på en vettig nivå. Håller helt med i Lusths analys efter matchen. DIF vinner dessvärre inte enbart på ett bra presspel utan mestadels på helt sinnessjuka missar. Tänker främst på det som föranleder Heinerös kasse men även Jocke Erikssons första. Riktiga Djurgårdsmissar helt enkelt! Skönt att se att det faktiskt kan drabba andra lag också, men som gröthals hade jag varit fly förbannad på Malmös sätt att genomföra tredje perioden.
Måste hylla några i DIF i tredje perioden som är den enda sevärda ur Djurgårdsögon. Där är vi åtminstone tillräckligt mycket på plats för att ta vara på de här tabbarna vi blir bjudna på. Hagelin framförallt, riktigt förvånande att se en så extremt begränsad hockeyspelare vara såpass med i hockeyhuvudet. Sörensen är det dock som ensam bär hela vår offensiv som det känns. Dock stort minus på missen han har på Jakobs fullständigt briljanta passning i PP. Hade varit dagens mål! Guter är som han ska vara idag. Samma med Hank och på backen är det främst Holm som är tongivande. Dock saknas Nisse något så fruktansvärt, och i powerplay är det snudd på pinsamt vilken skillnad det blir utan honom. Lidström och Sam är riktiga katastrofer på den rollen!
Avslutningsvis, riktigt kul för Englund.
Måste hylla några i DIF i tredje perioden som är den enda sevärda ur Djurgårdsögon. Där är vi åtminstone tillräckligt mycket på plats för att ta vara på de här tabbarna vi blir bjudna på. Hagelin framförallt, riktigt förvånande att se en så extremt begränsad hockeyspelare vara såpass med i hockeyhuvudet. Sörensen är det dock som ensam bär hela vår offensiv som det känns. Dock stort minus på missen han har på Jakobs fullständigt briljanta passning i PP. Hade varit dagens mål! Guter är som han ska vara idag. Samma med Hank och på backen är det främst Holm som är tongivande. Dock saknas Nisse något så fruktansvärt, och i powerplay är det snudd på pinsamt vilken skillnad det blir utan honom. Lidström och Sam är riktiga katastrofer på den rollen!
Avslutningsvis, riktigt kul för Englund.
- minalman
Vaket att spela Hemglassjingeln i högtalarna när vi fick fem mot tre.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Första gången på länge som jag hoppade upp och ställde mig på soffbordet viftandes med armarna samtidigt som jag "tyst" skrek (grabben sov så ville inte störa).
Det känns lite som att Zabel sagt något i stil med: "Ok boys, mina taktiker och spelsystem sparar vi tills vi går upp i SHL. Nu spelar vi i Allsvenskan och då skiter vi i allt, vi bara kör som resten av bönderna i den här serien!"
Såå förbannat jävla skönt med 3p idag!
Gamla fina Djurgårn!
Det känns lite som att Zabel sagt något i stil med: "Ok boys, mina taktiker och spelsystem sparar vi tills vi går upp i SHL. Nu spelar vi i Allsvenskan och då skiter vi i allt, vi bara kör som resten av bönderna i den här serien!"
Såå förbannat jävla skönt med 3p idag!
Gamla fina Djurgårn!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Underbara poäng. Men helvete vad dåliga Malmö var.
Avskaffa tre mot tre.