Axel_K skrev:
Men "we played well" kan översättas till "Vi spelade väl", väl och bra är för mig inte samma sak. Väl är mer... "fint, det var väl helt okej"
"Vi spelade väl OK!" skriver man i min värld om man vill få fram vad du menar där.
Helt meningslös språkdetalj i övrigt, ledsen att jag drog upp det...
Problemet är att man idag får skriva "dom" när man säger "dom". Men vissa tror att man måste skriva "dem" i stället fast man säger "dom".
Det är då det blir fel.
Jag brukar för att slippa bli irriterad läsa "dom" när det står "dem".
Senast redigerad av minalman den 2014-01-29 16:39:16, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
minalman skrev:Problemet är att man idag får skriva "dom" när man säger "dom". Men vissa tror att man måste skriva "dem" i stället fast man säger "dom".
Det är då det blir fel.
Men det gör ju ont i ögonen att läsa "har dem vunnit nu", t ex. Det är ju helt otroligt att man kan skriva så, i min värld.
minalman skrev:Problemet är att man idag får skriva "dom" när man säger "dom". Men vissa tror att man måste skriva "dem" i stället fast man säger "dom".
Det är då det blir fel.
Men det gör ju ont i ögonen att läsa "har dem vunnit nu", t ex. Det är ju helt otroligt att man kan skriva så, i min värld.
- Ingenting på hemsidan om att Måns är utlånad till Huddinge för resten av säsongen.
- Knappt nån info eller pushande om att köpa biljett till imorgon.
- Ingen info om våra skadade spelare. Överhuvudtaget!
Är repriserna som läggs ut producerade av hemmalaget?
De är verkligen så otroligt jävla uselt gjorda så jag saknar ord. Att man ens kan göra saker på den nivån 2014 är för mig helt obegripligt.
Vi har fyra matcher kvar, FYRA. Det står ingenting om hur det går för våra skadade spelare, står inte vad som händer eller när dem är tillbaka.
Jag vet att ni har lite resurser men det tar typ 5 min att skriva: Spelare - Skadad/sjuk - Hur länge
Det är inte mkt begärt!
Senast redigerad av ciirree den 2014-02-23 15:42:45, redigerad totalt 1 gånger.
Vi har fyra matcher kvar, FYRA. Det står ingenting om hur det går för våra skadade spelare, står inte vad som händer eller när dem är tillbaka.
Jag vet att ni har lite resurser men det tar typ 5 min att skriva: Spelare - Skadad - Hur länge
Det är inte mkt begärt!
Och om det finns minsta risk att våra motståndare utnyttjar den informationen när de lägger upp sin gameplan mot oss avstår jag gärna att behöva veta.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)