Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av minalman »

Omvänd Robin Hood-skatt införs av SHL! De mer ekonomiskt gynnade landsortslagen inklusive vf skickar pengar till oss. Vi ger en slatt till gnaget.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Mattias_87 skrev:
Kall-El skrev:Alla former av kommunaldopning måste bort eller regleras enormt tydligt.
Om vi tog bort kommunaldopningen så skulle SHL dö ut ännu mer tyvärr. Varken HV, FBK, Växjö, Leksand, Modo, Linköping, Luleå och Skellefteå hade haft något ishockeylag värda namnet utan sin kommun. Då hade SHL varit precis som HA och spelat i gamla lador med 2000 i publiksnitt tyvärr. Men begränsningar håller jag med om. Frågan är vart den ska gå.
Tveksamt om HV fått så mycket hjälp av Jönköping.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Mattias_87 skrev:
Kall-El skrev:Alla former av kommunaldopning måste bort eller regleras enormt tydligt.
Om vi tog bort kommunaldopningen så skulle SHL dö ut ännu mer tyvärr. Varken HV, FBK, Växjö, Leksand, Modo, Linköping, Luleå och Skellefteå hade haft något ishockeylag värda namnet utan sin kommun. Då hade SHL varit precis som HA och spelat i gamla lador med 2000 i publiksnitt tyvärr. Men begränsningar håller jag med om. Frågan är vart den ska gå.
Jag tycker dock att alla lag i SHL ska få bidrag från kommunen isåfall. Och inte i samma summa som Leksand och Växjö fått... Ingen borde få så mycket!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Axel_K skrev:
Mattias_87 skrev:
Jag tycker dock att alla lag i SHL ska få bidrag från kommunen isåfall. Och inte i samma summa som Leksand och Växjö fått... Ingen borde få så mycket!
Ska man då tvinga kommunerna att elitsatsa på ishockey? Om lönetak blir verklighet så kanske denna doping minskar en del förhoppningsvis.
Avskaffa tre mot tre.
S. Skuggan

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av S. Skuggan »

Mattias_87 skrev:
Axel_K skrev:
Mattias_87 skrev:
Ska man då tvinga kommunerna att elitsatsa på ishockey? Om lönetak blir verklighet så kanske denna doping minskar en del förhoppningsvis.
En av flera saker som troligen behövs, för att skapa förutsättningar för som många efterlyser, spela på sportsliga meriter i högsta ligan.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Finns det ingen utomstående som skulle kunna tänka sig att gå in med lite kosing likt Percy nere i Malmö.
Hade man själv vunnit onödigt mycket pengar hade man med lätthet dunkat in lite deg till Djurgårn.
Leksand

Inlägg av Leksand »

Axel_K skrev:
Mattias_87 skrev:
Leksand och Växjö? Luleå och Skellefteå får nästan 30 millar var årligen. Växjö är iofs inte långt därifrån, men vi är inte i närheten och har aldrig varit. I rekonstruktionen var det en jävla massa miljoner som rullade, men det var banken som tog huvuddelen av den smällen.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Man kan gnälla hur mycket som helst på orättvisa. Makten ligger faktiskt hos oss. Fyller vi hovet varje match så ser ekonomin genast mycket ljusare ut.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Asså, såg ni Kenta Johansson i SB?
Han är besviken på hur de Allsvenska lagen reagerar, han är jättepositiv till förslaget om att de två sista i SHL slipper kvala.. vad skulle vi tro? -Att AIK och ÖHK skulle tycka det va en dålig idé? Dem är ju praktiskt tagit klara för KS..
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Andy skrev:Text.
Förut kände jag att "Nä vi ska fan inte ha nåt wild card, vi ska spela oss upp". Men efter att man börjat tänka efter hur mycket landsortsklubbarna dopas ekonomiskt så känner jag bara "skit samma, dra åt helvete bönder, det är inte mer än rättvist." I en serie där alla lag tävlade på lika villkor så hade vi spelat i högsta serien, då så många andra lag hade varit flera klasser sämre. Så jag känner bara att landsortsklubbarna och deras supportrar kan dra åt helvete. Så jävla trött på att ekonomisk dopning med hjälp av SKATTEPENGAR får förekomma. Borde vara hur förbjudet som helst enligt lag.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Alberget4A skrev:
Andy skrev:Text.
Förut kände jag att "Nä vi ska fan inte ha nåt wild card, vi ska spela oss upp". Men efter att man börjat tänka efter hur mycket landsortsklubbarna dopas ekonomiskt så känner jag bara "skit samma, dra åt helvete bönder, det är inte mer än rättvist." I en serie där alla lag tävlade på lika villkor så hade vi spelat i högsta serien, då så många andra lag hade varit flera klasser sämre. Så jag känner bara att landsortsklubbarna och deras supportrar kan dra åt helvete. Så jävla trött på att ekonomisk dopning med hjälp av SKATTEPENGAR får förekomma. Borde vara hur förbjudet som helst enligt lag.
Precis! Deras skattebetalare köper ju nya "Wild Card" varje år till sina lag. Ofta med pengar de fått med Robin Hood-skatt från Stockholmskommunernas skattebetalare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sPTNC skrev:Finns det ingen utomstående som skulle kunna tänka sig att gå in med lite kosing likt Percy nere i Malmö.
Hade man själv vunnit onödigt mycket pengar hade man med lätthet dunkat in lite deg till Djurgårn.
Jag har många gånger hoppats på det.
Men jag har börjat tänka om.
Av främst två anledningar:

1: Vad sänder det för signaler till Stockholm stad. "Se där, vi behöver inte skjuta till något eller förbättra för klubbarna, de klarar sig alltid".

2: Om vi gör oss beroende av en Joakim von Anka och sedan ledsnar han? Kan bli ett riktigt tungt fall likt Malmös.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
sPTNC skrev:Finns det ingen utomstående som skulle kunna tänka sig att gå in med lite kosing likt Percy nere i Malmö.
Jag har många gånger hoppats på det.
Men jag har börjat tänka om.
Av främst två anledningar:

1: Vad sänder det för signaler till Stockholm stad. "Se där, vi behöver inte skjuta till något eller förbättra för klubbarna, de klarar sig alltid".

2: Om vi gör oss beroende av en Joakim von Anka och sedan ledsnar han? Kan bli ett riktigt tungt fall likt Malmös.
Det har du faktiskt helt rätt i!
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Det kan ju vara värt att faktiskt ha i åtanke att det är just rika personer som hållit vår föreningekonomiskt flytande. Svanberg m.fl. kring 2005, sen bolagiseringen och konvertibelemissionen kring 2009(?), säkert några fler tillfällen jag glömt där det skjutits till 7-siffrigt kapital. Därmed inte sagt att man alltid behöver tycka det gått rätt och riktigt till.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sm910 skrev:Det kan ju vara värt att faktiskt ha i åtanke att det är just rika personer som hållit vår föreningekonomiskt flytande. Svanberg m.fl. kring 2005, sen bolagiseringen och konvertibelemissionen kring 2009(?), säkert några fler tillfällen jag glömt där det skjutits till 7-siffrigt kapital. Därmed inte sagt att man alltid behöver tycka det gått rätt och riktigt till.
Visst har det skjutits in en massa nödvändigt kapital.
Men det har skett relativt diskret och det har inte varit någon person som velat sola sig i glansen.
Däremot har vi inte haft någon som velat träda fram, skjuta in stålar, och verkligen lyfta vår spelartrupp. Har väl egentligen mer handlat om att "rädda DIF" vilket är ädelt i sig.

Det jag tror att många mer än mig drömt om, är någon som verkligen öppnar upp plånkan och "köper oss framgång". Men som sagt, det är nog inget som skulle gynna klubben på sikt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst