Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Faktum kvarstår, ska vi någonsin vinna ett SM-Guld så kan vi inte sitta ha en center som ratats av ett topplag (Visserliggen pga. snack, men han petades även pga. sitt spel, snacket var bara pricken över I:et). Det enda jag kan köpa är att man behåller Bäcker och skaffar in en kvalitétscenter i en annan kedja. Man skulle bygga laget kring centrarna, då kan vi ju inte sitta på en massa dussinlirare på de positionerna. Det enda jag kan köpa på centerpositionen är följande:
Ny förstacenter utav KLASS
Ottosson
Bäcker
Falk
Nu till Dragan då. Han har höjt sig på slutet, ja. Han har varit väldigt bra på slutet, ja. Men ska han hålla på och dalta med sitt spel under nästa säsong också? Killen gjorde exakt samma sak förra året i SSK och året innan också, åker runt lojt och inte jobbar tills han får en FET utskällning med 10 omgångar kvar, ska vi behålla lirare som måste ha en utskällning för att de ska komma igång? (Källan till utskällningen från SSK kommer från någon som spelade där då.)
Faktum kvarstår, ska vi någonsin bli bra igen så MÅSTE vi släppa en del framtidslirare mot etablerade nyckelspelare. Jag kan tänka mig att behålla på Dragan på ett enda villkor, om han visar sig ha större kämparanda än någon utav juniorerna. Då tar han den juniorens plats.
Ottosson
Bäcker
Falk
Nu till Dragan då. Han har höjt sig på slutet, ja. Han har varit väldigt bra på slutet, ja. Men ska han hålla på och dalta med sitt spel under nästa säsong också? Killen gjorde exakt samma sak förra året i SSK och året innan också, åker runt lojt och inte jobbar tills han får en FET utskällning med 10 omgångar kvar, ska vi behålla lirare som måste ha en utskällning för att de ska komma igång? (Källan till utskällningen från SSK kommer från någon som spelade där då.)
Faktum kvarstår, ska vi någonsin bli bra igen så MÅSTE vi släppa en del framtidslirare mot etablerade nyckelspelare. Jag kan tänka mig att behålla på Dragan på ett enda villkor, om han visar sig ha större kämparanda än någon utav juniorerna. Då tar han den juniorens plats.

Jag tror inte att det blir så illa. Först och främst tror jag inte att laget kommer att se ut som det jag presenterade. Om det skulle göra det så tror jag vi klarar det ändå. Tänk på varföer det gick som det gick denna säsong. Backspelet är väl den största faktorn? Vi hade inte Fernholm, inte Marusak och dessutom Johansson skadad! Vi körde med spelare som i dagsläget inte har en ordinarie plats.Stocky skrev:Man får hoppas att vi får ett bättre lag en det du presenterar Rocker, annars behöver vi nog inte fundera på något annat än kvalserien!
Therocket!
Sen kan vi ju inte byta ut för många nyckelspelare mot framtidslöften. Jag tycker det är jättebra som i Bengans fall - spela med två, relativt, rutinerade spelare. Sen vet jag att en del vill sätta alla framtidsspelare i samma kedja - tänk dig dom möta FBKs förstakedja! Vojne vojne....
Det där måste väl ändå gälla samtliga spelare? Konkurrens om platserna måste finnas. Men jag håller med dig om att Dragan inte var så överdrivet bra i början av säsongen.Faktum kvarstår, ska vi någonsin bli bra igen så MÅSTE vi släppa en del framtidslirare mot etablerade nyckelspelare. Jag kan tänka mig att behålla på Dragan på ett enda villkor, om han visar sig ha större kämparanda än någon utav juniorerna. Då tar han den juniorens plats.
Sen kan vi ju inte byta ut för många nyckelspelare mot framtidslöften. Jag tycker det är jättebra som i Bengans fall - spela med två, relativt, rutinerade spelare. Sen vet jag att en del vill sätta alla framtidsspelare i samma kedja - tänk dig dom möta FBKs förstakedja! Vojne vojne....
Det viktigaste är nog att kedjorna är väl sammansatta. Ålder spelar mindre roll. Dock skulle jag nog föredra om man hade en mindre rutinerad spelare i varje lina. Bäcker - Bremberg- Bengan är i detta fall ett lysande exempel. En gamling Bremberg en spelare i den så viktiga "mellanåldern" samt en junior.
Vill absolut inte ha 3 junisar i en kedja för då kommer deras speltid bli därefter.
Håller dock med om att en riktigt bra första center måste vara av hög prioritet till nästa säsong. Otto, Falk och Bäcker duger gott på platserna 2-4, men det måste in någotlite skarpare där, gärna Andreas Karlsson om han nu vill vända hem. Än viktigare är det dock att man får fram fler målskyttar och därigenom får mer än en producerande kedja. Skulle Ölvestad -Ottosson få en målspruta vid sin sida hade vi haft två kanonlinor. Hyser dock själv en viss förhoppning om att Axelsson går in och fixar detta...
Så om man skulle kunna få behålla Bremberg - Bäcker - Bengan intakt samt krydda detta med Ölvestad - Otto - Axelsson har man i alla fall en bra start. Kunde man sedan få in Dragan tillsammans med en kanoncenter så ser det väldigt ljust ut.
Vill absolut inte ha 3 junisar i en kedja för då kommer deras speltid bli därefter.
Håller dock med om att en riktigt bra första center måste vara av hög prioritet till nästa säsong. Otto, Falk och Bäcker duger gott på platserna 2-4, men det måste in någotlite skarpare där, gärna Andreas Karlsson om han nu vill vända hem. Än viktigare är det dock att man får fram fler målskyttar och därigenom får mer än en producerande kedja. Skulle Ölvestad -Ottosson få en målspruta vid sin sida hade vi haft två kanonlinor. Hyser dock själv en viss förhoppning om att Axelsson går in och fixar detta...
Så om man skulle kunna få behålla Bremberg - Bäcker - Bengan intakt samt krydda detta med Ölvestad - Otto - Axelsson har man i alla fall en bra start. Kunde man sedan få in Dragan tillsammans med en kanoncenter så ser det väldigt ljust ut.
Dragan med en bra målskytt bredvid sig är en Bremberg light!!!
Man kan inte stirra sig blind på poäng med en spelare.. Man måste se till kvaliteten!
Jag tror att det som kan fälla avgörandet för Djurgården nu i slutspurten är att Otto och Dragan är återförenade igen!!
Att jämföra Dragan med en junior är ett hån!
Hörnqvist har varit bra - men utan linkan hade han varit en helt vanlig spelare!/ Det tror jag!
Man kan inte stirra sig blind på poäng med en spelare.. Man måste se till kvaliteten!
Jag tror att det som kan fälla avgörandet för Djurgården nu i slutspurten är att Otto och Dragan är återförenade igen!!
Att jämföra Dragan med en junior är ett hån!
Hörnqvist har varit bra - men utan linkan hade han varit en helt vanlig spelare!/ Det tror jag!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
- Lee Harvey Oswald
Aj då, ingen kille jag vill se i DIF-tröjan igen.Fricke skrev:Ang. Anger: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 12,00.html
Niklas har tidagare visat prov på dålig attityd, tycker han är en riktigt medgångslirare.
Har svårt att se vad han skulle tillföra i Djurgården.
Men det är väl som vanligt, DIF får ta det man kommer över.
Han är säkert hyfsat billig & kanske vill avsluta karriären hemma i Stockholm....
tycker inte man kan räkna in Ask som en floppKall-El skrev:Tja Anger vill jag egentligen inte heller ha hit, fast det klart ersättare han någon av flopparna Ask, Eklund eller Danielsson känns det ok. Att han skulle kunna ersätta Dragan tror jag dock inte ett ögonblick på. De kvalitéerna har inte Anger.
Nej, verkligen inte! Han har ju varit bra defensivt. Dessutom har han gjort en del riktigt schyssta dragningar... där finns potential! Låt Ask stanna.m0ng00se skrev:tycker inte man kan räkna in Ask som en floppKall-El skrev:Tja Anger vill jag egentligen inte heller ha hit, fast det klart ersättare han någon av flopparna Ask, Eklund eller Danielsson känns det ok. Att han skulle kunna ersätta Dragan tror jag dock inte ett ögonblick på. De kvalitéerna har inte Anger.
Vi skulle kanske inte behöva leta efter någon tjeck eller vad du nu vill ha. En första center av klass finns det på andra sidan Östersjön, svensk dessutom. Stefan Öhman i Tappara, 48 21 22 43 ... Ett ganska bra facitTherocket1 skrev:Faktum kvarstår, ska vi någonsin vinna ett SM-Guld så kan vi inte sitta ha en center som ratats av ett topplag (Visserliggen pga. snack, men han petades även pga. sitt spel, snacket var bara pricken över I:et). Det enda jag kan köpa är att man behåller Bäcker och skaffar in en kvalitétscenter i en annan kedja. Man skulle bygga laget kring centrarna, då kan vi ju inte sitta på en massa dussinlirare på de positionerna. Det enda jag kan köpa på centerpositionen är följande:
Ottosson
Bäcker
Falk