Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av antti-pekka »

Bengan08 skrev:
-daniel- skrev:Det är väl tämligen väntat att Sam kommer försvinna?
jag tycker oavsett att det vore tråkigt, tycker inte att han har varit så dålig som vissa andra verkar tycka. Han är tvåa i den interna poängligan efter Nisse och 14:e totalt i hela serien.
Känns inte väntat just nu eftersom Nisse är skadad. Tror inte heller att Challe är så korkad att han släpper Sam utan att ha klart med en ersättare.

Sam har inte levererat enligt förväntningar men jag tycker att han behövs i truppen som det ser ut i dagsläget. Vårt P.P. skulle haverera totalt utan Nisse och Sam.

Enda giltiga skälet till att släppa Sam är om han är ett orosmoment i gruppen.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

SirDIFalot skrev:
Axel_K skrev:Helt ärligt tror jag vi saknar Jimmie och Fimpen mer än Kalus! Jag gillar Kalus, men han är ingen Jimmie och han är ingen Fimpen...
Garvar fortfarande åt folk som ifjol sa att Jimmie skulle "se och lära av Kalus" :lol:

Ta Jimmie Ölvestad utan hjärnkapacitet och sämre slipade skridskor och du får Petr Kalus.
Det vete tusan hur mycket "hockeyhjärna" en spelare som Ölvestad hade om vi nu skall vara helt ärliga. Tycker nog han och Kalus ligger på liknande nivåer där.

De spelare som verkligen saknas från förra säsongen ju annars de spelare vi hade som verkligen tänkte hockey, tänker här främst på Otto och Wennberg.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kall-El skrev:
SirDIFalot skrev:
Axel_K skrev:Helt ärligt tror jag vi saknar Jimmie och Fimpen mer än Kalus! Jag gillar Kalus, men han är ingen Jimmie och han är ingen Fimpen...
Garvar fortfarande åt folk som ifjol sa att Jimmie skulle "se och lära av Kalus" :lol:

Ta Jimmie Ölvestad utan hjärnkapacitet och sämre slipade skridskor och du får Petr Kalus.
Det vete tusan hur mycket "hockeyhjärna" en spelare som Ölvestad hade om vi nu skall vara helt ärliga. Tycker nog han och Kalus ligger på liknande nivåer där.

De spelare som verkligen saknas från förra säsongen ju annars de spelare vi hade som verkligen tänkte hockey, tänker här främst på Otto och Wennberg.
Ja, verkligen. Särskilt Wennberg hade varit viktig. För mig var han tyngsta förlusten i.o.m. ålder, skicklighet, ambition, utvecklingspotential.
Är säker på att han kunnat utvecklas bra med ett år till i AS i trygg hemmamiljö. Men, det där är ju så olika, en del vill iväg så fort de får chansen.

Angående Sam, hoppas han får igång spelet och självförtroendet. Viktigt nu när Nisse är borta.
Det har väl också tystnat på transferryktet?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Axel_K skrev:Ingen större bedrift egentlgien :wink:

Tycker det är väldigt dumt att klaga på Reideborn, vilket vissa gör. Han är den målvakt som släpper in minst mål per match och ändå är inte folk nöjda... Visst han har inte hög räddningsprocent, men det är för att han inte får lika många skott på sig som alla andra.

Bild
Det där var väl ett konstigt resonemang?
Hade han fått lika många skott på sig som Fransson hade han släppt in ca 88 mål med samma räddningsprocent. Nu säger jag inte att hans räddningsprocent är dålig men den sticker inte heller ut som bra i den här serien.

Visst får målvakten anses vara delaktig i hur många skott som han får på sig men framförallt är det ju utespelarna som är den stora orsaken till detta och hur motståndarnas taktik är mot laget.
De flesta motståndarna i den här serien har ju fattat att det inte är så farligt att låta DIF vara det puckförande laget för det räcker med några minuters kontroll för att stjäla poäng och ofta räcker det med 1-2 mål för att göra det.

Det är elakt mot Adam men med ett lag som är dåliga på att göra mål så krävs det en målvakt som håller tätare (står på huvudet oftare) än vad Adam gör för att man ska ligga topp 3 i en serie. Jag hade självklart sett att båda sakerna blivit bättre.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

antti-pekka skrev:
Bengan08 skrev:
jag tycker oavsett att det vore tråkigt, tycker inte att han har varit så dålig som vissa andra verkar tycka. Han är tvåa i den interna poängligan efter Nisse och 14:e totalt i hela serien.
Känns inte väntat just nu eftersom Nisse är skadad. Tror inte heller att Challe är så korkad att han släpper Sam utan att ha klart med en ersättare.

Sam har inte levererat enligt förväntningar men jag tycker att han behövs i truppen som det ser ut i dagsläget. Vårt P.P. skulle haverera totalt utan Nisse och Sam.

Enda giltiga skälet till att släppa Sam är om han är ett orosmoment i gruppen.
Vilket är precis vad jag hört från flera olika oberoende håll. Sen om det stämmer vet jag inte alls.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Känns aningen märkligt ändå. Känns som en väldigt bra kille som förmodligen är en stämningshöjare i omklädningsrummet.
Expert.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Don66-2 skrev:
Axel_K skrev:
Bengan08 skrev:
Bild
Eh... va? :?:
Bland backar alltså.
haha tack en som i alla fall fattade!!! Ett missat ord kan betyda så mycket. Jag ber om ursäkt menade givetvis bland backar :D
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

SirDIFalot skrev:Känns aningen märkligt ändå. Känns som en väldigt bra kille som förmodligen är en stämningshöjare i omklädningsrummet.
Känner precis likadant. Synd att han inte har fått till det bättre på isen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:Känns aningen märkligt ändå. Känns som en väldigt bra kille som förmodligen är en stämningshöjare i omklädningsrummet.
Det har väl varit det som provocerat i år...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Egentligen skulle det vara mer intressant att veta i hur många matcher Sam har gjort poäng. Gör man tre poäng i en och samma match flera gånger så kan det ju bli missvisande för hur man har presterat poängmässigt över en hel säsong.
Honken

Inlägg av Honken »

pulverapa skrev:Egentligen skulle det vara mer intressant att veta i hur många matcher Sam har gjort poäng. Gör man tre poäng i en och samma match flera gånger så kan det ju bli missvisande för hur man har presterat poängmässigt över en hel säsong.
12 matcher 5 st andra assist.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Honken skrev:
pulverapa skrev:Egentligen skulle det vara mer intressant att veta i hur många matcher Sam har gjort poäng. Gör man tre poäng i en och samma match flera gånger så kan det ju bli missvisande för hur man har presterat poängmässigt över en hel säsong.
12 matcher 5 st andra assist.
Tycker inte att man ska benämna andraassisten som en mindre viktig assist.
Expert.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Jag vet inte om detta tagits upp tidigare men på tal om att tappa backar:

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... -arnesson/

Tråkigt för oss, kul för Arnesson.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
cCat

Inlägg av cCat »

Jag har starka vibbar av att Challe verkligen vill behålla Sam och inte alls bjuder ut honom som det ryktas. Kalla det intuition.. ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
minalman

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av minalman »

Henke95 skrev:Jag vet inte om detta tagits upp tidigare men på tal om att tappa backar:

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... -arnesson/

Tråkigt för oss, kul för Arnesson.
Man kan undra över hur alla andra svenskar som lyckats over there klarat att bli så pass bra trots några år till i Sverige.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Låst