Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Är det bara jag som saknar all snack och rykten kring truppen en varm sommardag i Augusti när vi har 4-5 spelare kvar att ta in? .. morgonen efter då man ivrigt kollar difhockey så ser man "... ännu ett nyförvärv klart för DIF"
Nästan som julafton! Kan inte denna säsong ta slut nu. Jag vill ha ny sportchef, ny tränare och nya spelare!
Nästan som julafton! Kan inte denna säsong ta slut nu. Jag vill ha ny sportchef, ny tränare och nya spelare!
Sorry, det är ett tag kvar.ciirree skrev:Är det bara jag som saknar all snack och rykten kring truppen en varm sommardag i Augusti när vi har 4-5 spelare kvar att ta in? .. morgonen efter då man ivrigt kollar difhockey så ser man "... ännu ett nyförvärv klart för DIF"
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nä, hockey där DIF är inblandad har ju visat sig vara betydligt roligare i teorin kontra praktiken senaste 3 säsongerna. Jag har således ett förslag till de beslutsfattande organen i Svensk hockey: låt oss avgöra säsongen med sten-sax-påse istället! Går snabbt att riva igenom 52 omgångar; man slipper dessutom bry sig om sviktande publiksiffror och tafflig ekonomi. Win-win för alla.ciirree skrev:Är det bara jag som saknar all snack och rykten kring truppen en varm sommardag i Augusti när vi har 4-5 spelare kvar att ta in? .. morgonen efter då man ivrigt kollar difhockey så ser man "... ännu ett nyförvärv klart för DIF"
- Fiskmaesen
..win-win för alla - Förutom dom supportrar som kan åka på en bortamatch på hovet, skratta åt oss DIF-supportrar på plats, hämta 3p och sätta sig på sin 5 timmars bussresa hem. De går ju miste om något vid sten-sax-påse.-daniel- skrev:Nä, hockey där DIF är inblandad har ju visat sig vara betydligt roligare i teorin kontra praktiken senaste 3 säsongerna. Jag har således ett förslag till de beslutsfattande organen i Svensk hockey: låt oss avgöra säsongen med sten-sax-påse istället! Går snabbt att riva igenom 52 omgångar; man slipper dessutom bry sig om sviktande publiksiffror och tafflig ekonomi. Win-win för alla.ciirree skrev:Är det bara jag som saknar all snack och rykten kring truppen en varm sommardag i Augusti när vi har 4-5 spelare kvar att ta in? .. morgonen efter då man ivrigt kollar difhockey så ser man "... ännu ett nyförvärv klart för DIF"
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Challe ångrade bittert att han inte ersatte Nils direkt när han blev skadad förra året. Undra hur han resonerar nu? Läget är ju ännu mer känsligt nu, behövs en bra ledande back!
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Nisse borde rimligen hinna komma tillbaka. Och att hitta en ledande back till laget för de pengar vi har är nog inte det lättaste.Violator77 skrev:Challe ångrade bittert att han inte ersatte Nils direkt när han blev skadad förra året. Undra hur han resonerar nu? Läget är ju ännu mer känsligt nu, behövs en bra ledande back!
Ett annat ekonomiskt läge ifall Nisse skulle vara borta resten av säsongen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Englund har ju varit riktigt bra och kan ju egentligen spela i alla våra matcher om vi har brist på backar. Men nu när Nisse är borta så måste någon annan visa att man går upp och leder backarna. Sedan ryktena kom är Sam på god väg uppåt, samt att Holm och Lidström har spelat upp sig.
Oroväckande när Sams tjej skriver, Budapest here we come från Arlandaområdet...
- -daniel-
Det är väl tämligen väntat att Sam kommer försvinna?
jag tycker oavsett att det vore tråkigt, tycker inte att han har varit så dålig som vissa andra verkar tycka. Han är tvåa i den interna poängligan efter Nisse och 14:e totalt i hela serien.-daniel- skrev:Det är väl tämligen väntat att Sam kommer försvinna?
Bengan08 skrev:jag tycker oavsett att det vore tråkigt, tycker inte att han har varit så dålig som vissa andra verkar tycka. Han är tvåa i den interna poängligan efter Nisse och 14:e totalt i hela serien.-daniel- skrev:Det är väl tämligen väntat att Sam kommer försvinna?

Eh... va?

Bland backar alltså.Axel_K skrev:Bengan08 skrev:jag tycker oavsett att det vore tråkigt, tycker inte att han har varit så dålig som vissa andra verkar tycka. Han är tvåa i den interna poängligan efter Nisse och 14:e totalt i hela serien.-daniel- skrev:Det är väl tämligen väntat att Sam kommer försvinna?
Eh... va?
Ingen större bedrift egentlgien 
Tycker det är väldigt dumt att klaga på Reideborn, vilket vissa gör. Han är den målvakt som släpper in minst mål per match och ändå är inte folk nöjda... Visst han har inte hög räddningsprocent, men det är för att han inte får lika många skott på sig som alla andra.

Tycker det är väldigt dumt att klaga på Reideborn, vilket vissa gör. Han är den målvakt som släpper in minst mål per match och ändå är inte folk nöjda... Visst han har inte hög räddningsprocent, men det är för att han inte får lika många skott på sig som alla andra.

Synd att Sam skulle försvinna endå.
Många säger att han klantar sig mkt, men jag minns att alla i laget har klantat sig rejält vid många tillfällen, ingen har varit asbra hela säsongen. Dessutom, sedan ryktena att han skulle dra kom ut, har han bara blivit bättre och bättre!
Många säger att han klantar sig mkt, men jag minns att alla i laget har klantat sig rejält vid många tillfällen, ingen har varit asbra hela säsongen. Dessutom, sedan ryktena att han skulle dra kom ut, har han bara blivit bättre och bättre!
Det kanske är hon och typ Amy Johner som åker???