Det var inte Huskvarna och Värnamo, utan Huskvarna och Vätterstad som gick ihop och bildade HV 71, just 1971.Johaan skrev:Vad tycker DU om att slå ihop alla Stockholmslag till ett lag? Den enda nackdelen jag ser är att alla heta Stockholmsderbyn försvinner. Men i längden tror jag att Stockholms samtliga hockeylag vinner på det konceptet ädnå. Det finns ju tillräckligt många lag runt omkring Stockholm. När Husqvarna och Värnamo slog ihop sina båda organisationer (HV 71) gick det riktigt bra för klubben. Det vore riktigt intressant att se hur det skulle gå för ett Stockholmslag med spelare från Hammarby, Djurgården och AIK.
Eller vad tror du?
Ett Stockholmslag?
Re: Ett Stockholmslag?
Huskvarna och Vätterstad blev HV 71.. Om då AIK, Djurgården och Hammarby skulle slås ihop så blir det ADH, varför inte hitta ett till sthlms lag som börjar på D, så blir det ADHD.. och det är damp man får när detta samtalsämne tas på tal ;)
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Jag e DJURGÅRDARE!
Jag e DJURGÅRDARE och kommer aldrig vara något annat än DJURGÅRDARE. Om Djurgården hockey skulle upphöra, skulle jag under inga omständigheter kunna hålla på något annat lag. Då skulle hockeyn vara död för mig.
Tack för ordet...
Tack för ordet...
Men hur många Djurgårdare var på hockey igår? Av de 6643 som var där hur många av dem var genuina Djurgårdare? Kan det ha varit så många som tusen pers som gick dit för att heja på SITT Djurgården?
Jag var där och jag håller varken på DIF eller HV. På väg dit träffade jag några kompisar som fått biljetter och ingen av dem var några Djurgårdare eller HV-supportrar även om en tjej i sällskapet sade att hon skulle hålla på Djurgården - varpå hon undrade hur länge en match pågick.
Jag tror väldigt många (en majoritet? t.om.) gick dit för att se en elitseriematch i hockey och hade gått dit även om det varit Stockholm Capitals mot HV-71, särskilt om hemmalaget haft spelare som Johnny Odoya istället för André Mattsson och vunnit med 4-2 istället för förlorat med 2-8. En annan stor grupp var bortafansen - de utgjorde några hundra och hade kommit vilket som.
Jag ska erkänna att jag inte på något sätt beskyller Djurgårdsfansen för att vara medgångsupportrar, för att föredra vinnande fotboll framför förlorande ishockey. Fan man går dit det ger något tillbaka, man återvänder dit man vill tillbaka.
Just nu rockar inte Globen och det suger rätt hårt faktiskt. Sverige är ett hockeytokigt land men i huvudstaden är hockeyn helt enkelt keff.
Jag var där och jag håller varken på DIF eller HV. På väg dit träffade jag några kompisar som fått biljetter och ingen av dem var några Djurgårdare eller HV-supportrar även om en tjej i sällskapet sade att hon skulle hålla på Djurgården - varpå hon undrade hur länge en match pågick.
Jag tror väldigt många (en majoritet? t.om.) gick dit för att se en elitseriematch i hockey och hade gått dit även om det varit Stockholm Capitals mot HV-71, särskilt om hemmalaget haft spelare som Johnny Odoya istället för André Mattsson och vunnit med 4-2 istället för förlorat med 2-8. En annan stor grupp var bortafansen - de utgjorde några hundra och hade kommit vilket som.
Jag ska erkänna att jag inte på något sätt beskyller Djurgårdsfansen för att vara medgångsupportrar, för att föredra vinnande fotboll framför förlorande ishockey. Fan man går dit det ger något tillbaka, man återvänder dit man vill tillbaka.
Just nu rockar inte Globen och det suger rätt hårt faktiskt. Sverige är ett hockeytokigt land men i huvudstaden är hockeyn helt enkelt keff.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
- Ritterwand
De flesta gillar fotboll inte hockey, så är det bara. Och medgångare.. nej. Ta en titt på publikstatistiken åren efter de två SM-gulden, det kom visserligen lite fler men inte den ökning som man skulle kunna hoppas på.Kagen skrev: Jag ska erkänna att jag inte på något sätt beskyller Djurgårdsfansen för att vara medgångsupportrar, för att föredra vinnande fotboll framför förlorande ishockey. Fan man går dit det ger något tillbaka, man återvänder dit man vill tillbaka.
Lika sant som det är märkligt.
Då blir det inte lättare att få folk till Globen när fotbollen snart spelar året runt, cupspel i europa, Royal League i December, Februari och Mars, sedan är ju allsvenskan igång igen..
Nästa år är det VM-år också och till skillnad från ishockeyn som har vm varje år så uppmärksammas fotbolls-vm med all rätt.
I Karlstad, Jönköping, Örnsköldsvik, Mora, Leksand, Luleå, Timrå får man aldrig se stjärnor som Zlatan, Henke, Ljungberg osv medan de faktiskt dyker upp några gånger per år i Stockholm och spelar på nationalarenan.
Det är lätt att förstå att tidningarna i Karlstad och Luleå väljer att hylla Jörgen Jönsson resp. Micke Reberg istället för fotbollspelare som knappast ens satt sin fot i länet.
Då blir det inte lättare att få folk till Globen när fotbollen snart spelar året runt, cupspel i europa, Royal League i December, Februari och Mars, sedan är ju allsvenskan igång igen..
Nästa år är det VM-år också och till skillnad från ishockeyn som har vm varje år så uppmärksammas fotbolls-vm med all rätt.
I Karlstad, Jönköping, Örnsköldsvik, Mora, Leksand, Luleå, Timrå får man aldrig se stjärnor som Zlatan, Henke, Ljungberg osv medan de faktiskt dyker upp några gånger per år i Stockholm och spelar på nationalarenan.
Det är lätt att förstå att tidningarna i Karlstad och Luleå väljer att hylla Jörgen Jönsson resp. Micke Reberg istället för fotbollspelare som knappast ens satt sin fot i länet.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Johaan, det funkar i Götet för där alla goa mot varann.
Det funkar i Skåne för där finns bara ett lag.
Men det funkar inte här eftersom DIF, vraken och galgarna har en så läng historia bakom sig. Både egen och i möten mot varandra.
Det finns liksom inte som ett alternativ.
Det funkar i Skåne för där finns bara ett lag.
Men det funkar inte här eftersom DIF, vraken och galgarna har en så läng historia bakom sig. Både egen och i möten mot varandra.
Det finns liksom inte som ett alternativ.
Lycka är att vara djurgårdare