Djurgårdens IF - Mora IK, 19/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

mforce skrev:5-2 nu. Nu är det kalkat och klart!
Härligt :D

Åhh en sån härlig dag fula äckliga MoDo vann!
Gäst

Inlägg av Gäst »

mforce skrev:5-2 nu. Nu är det kalkat och klart!

inte riktigt än...5-4 nu
som blev 6-4 nyss :D
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

hardrocker35 skrev:
mforce skrev:5-2 nu. Nu är det kalkat och klart!

inte riktigt än...5-4 nu
som blev 6-4 nyss :D
HA HA

7-4 NU!!

Ojdå Hiv71 hämtat upp 5-2 underläge nu till 5-5, bra grabbar bara kör slut på er ;)

Stackars Skellefteå på Lördag, de lär få smaka på FBK´s vrede efter denna match, eftersom de släppte in Hv i matchen igen ;)
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Ja, vf kom igen där på slutet. Det väntade jag mig inte. Men det var bra det då känns det nog mer knäckande för dem att torska. Och negativa vibbar i vf ser jag som något positivt i det här läget.
Härligt jobbat HV! Ta ut de sista krafterna!
Gäst

Inlägg av Gäst »

och Salo släppte in 2 skitmål...6-4 och 7-4
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

nu drar vi från vf med en vinst på torsdag ! :D
Användarvisningsbild
Suz
Inlägg: 208
Blev medlem: 2005-09-29
Ort: En leksings mage.
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Jag kan bara sammanfatta matchen med ett enda ord: TÅRAR!

0 – 1 Mådde riktigt dåligt då. Tänkte att nu är det kört. Nu torskar vi. Ja ont magen

Paus; Ville inte en ta en öl men gjorde det ändå. Den va inte ens god.

1- 1 Då kom dom första tårna och det är Patric Hörnqvist fel. Kände då att det kanske inte är helt kört en då. Det var så skönt att få tillbaka självförtroendet och hoppet slutspel. Men underbart är kort eller rättare sagt 1 min och 41 sekunder.
1 – 2 Nu sjönk man som en sten igen. Såg framför mig tabellen med DIF på kvalplats. Nu kom tårarna igen. Nu var det sorgsna tårar .

Paus: I pausen hände något underbart men vad tänker jag inte skriva här. En annan händelse som jag kan berätta om var att jag pratade med Classe Forsberg. Han sa att det vore ju skönt om DIF vände det här och att dom gör 3 snabba. Då sa jag att nu är det snart dags för Otto att ge mig ett mål.

2 – 2 ”Min” älskade Otto gjorde målet. Då brast det. Tårarna flödade och mascaran (ok killar mascara är det som tjejer målar sina ögonfransar med) låg nu nere vid knäna. (Otto om du läser detta så TACK för ditt mål) Kände att nu vänder det. Blev så lycklig.

3 – 2 För första gången i matchen ledde vi. Nichlas Falks mål fick mig att gråta och hoppa lyckligt. Jag kände att dagen kanske inte skulle bli så dum i alla fall. Men jag vågade inte riktigt tro på en vinst. Vet ju hur det kan gå. Konstigt att hoppet kan komma när det är lika men att tvivlet ska komma när man leder.

4 – 2 Ers majestät konungen Fredrik ”Linkan” Bremberg! Behöver jag säga mer? Han kom att få mig att våga hoppas det var ju trots allt ”bara” 7,42 kvar men tvivlet kom smygande ändå. Vi spelade ju trots allt i 3:e perioden. Men nu hade vi ju gjort som Classe sa 3 mål så nu grejar vi det här tänkte jag peppande.

4 – 3 SKIT! Nu reducerade dom. Helt plötsligt kändes det som om någon drog bort läktaren under mina fötter och jag föll ner i avguden utav förtvivlan, hopplöshet och ilska. Ville inte vara där nere. 2,18 minuter kändes som en hel evighet. Tänk 2,18 sekunder på morgonen när man försovit sig går i en rasande fart men nu segade det sig fram.

5 – 3 Jag skrek, grät, hoppade och klappade mina händer röda när kungen ”Linkan” åter satte pucken i tom bur assisterad av Otto. Kunde inte matchen få ett underbarare slut. Till och med jag som hade varit nervös hela kvällen vågade nu tro på en vinst. Det var ju bara 48 sek kvar och vi ledde med 2 mål.

Slutet: På vägen hem så hade jag bara en enda låt i huvudet. Det var såklart ”Å en sådan härlig dag”
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Inlägg av Sidney Crosby »

Härliga känslor Suz ! ;)
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Tycker synd om Salo, vilka jävla skit skott han släpper in! Han är värd mer än detta slut på hans karriär. Sen (sämre än salo) OS har han inte varit sig lik! SYND!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11906
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Stocky skrev:Tycker synd om Salo, vilka jävla skit skott han släpper in! Han är värd mer än detta slut på hans karriär. Sen (sämre än salo) OS har han inte varit sig lik! SYND!
Håller med.
Han valde fel helt enkelt, skulle ju lagt av efter förra säsongen.
Spela ner VF i Allsvenskan är ju inget värdigt slut för en kille som var riktigt bra när han var på topp.

Hans "jag-gör-första-draget-&-lägger-mig"-räddnings försök på Skröders friläge fram till 4-2 var ju patetsikt att se.

Men för DIF så är det ju SKITBRA!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Caveman skrev:
Rocker skrev:Lassila borde kanske tagit trean men framförallt borde Lindman rensat ut den! Han tittar på den och petar lite lojt med klubban, då är det inte så jävla konstigt om puckarna går in!
Han borde tagit Moras första också.

Lassila gjorde en kass match igår, riktigt dålig insats.

Så det var riktigt stark av DIF att vända denna match.
Ehhh... Ursäkta? Lassila var ju hur stabil som helst. 0-1 målet var bara otur i mina ögon. Lassila räddade oss flera gånger om. Han ska stå - inget tvivel!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

DIF_Soldier skrev:
Caveman skrev:
Rocker skrev:Lassila borde kanske tagit trean men framförallt borde Lindman rensat ut den! Han tittar på den och petar lite lojt med klubban, då är det inte så jävla konstigt om puckarna går in!
Han borde tagit Moras första också.

Lassila gjorde en kass match igår, riktigt dålig insats.

Så det var riktigt stark av DIF att vända denna match.
Ehhh... Ursäkta? Lassila var ju hur stabil som helst. 0-1 målet var bara otur i mina ögon. Lassila räddade oss flera gånger om. Han ska stå - inget tvivel!
Jaha, då var vi inte på samma match, eller så hade du ögonbindel på?

Även Moras 3:dje borde han tagit, sen var det inte bara vid målen han betedde sig konstigt utan det var okontrollerade returer i tid och otid, sen var han väldigt sen/seg vid sidoförflyttningar.

Men han har vart grym imatcherna innan så det kanske bara var en tillfällig svacka och vi lyckades ju att vinna.

Sen att det är Lassila som står tar jag förgivet om dom inte kör me Lill-Riddarn? Larsson har själv sagt att han antagligen inte står mer i grundserien p.g.a sin sjukdom som han iofs e tillbaka ifrån men han är inte i matchform.
Skriv svar