Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

spiik skrev:
hamous skrev:
Rocker skrev:Therocket1!
Hur menar du när du vill ha kvar Eklund som är inne på flest baklängesmål i laget men vill bli av med Dragan och Bäcker (fyra repsektive trea i den interna poängligan)? Båda två har varit inne på fler gjorda mål än insläppta.
Hur tusan menar du när du säger att Bäcker inte platsar i laget? Hela kedjan Linkan - Bengan - Bäcker ligger 1:a, 2:a och 3:a i den interna poänligan. Bäcker har flest assist efter Linkan och dessutom +4 i +/-, Eklund har -8!!!
Och sen Dragan då! Han har ju verkligen ryckt upp sig från SSK... han sliter som ett djur, vinner närkamper och visar att han är på gång ordentligt... honom vill du också skicka?
Du tror inte Bäcker får hälften av sina poäng enbart för att han spelar med 2 av Elitseriens bästa spelare?
Vi verkar ha fått två läger här inne: ett som vill ha Bäcker kvar och ett som vill ha bort honom.
Självklart har han fått många gratis ass p ga att han lirar med Linkan. Men hallå? Sluta stirra er blinda på hur många poäng han har gjort och HUR han fått dem. Studera honom lite djupare istället. Det är för enkelspårigt tänkt att vilja ha bort honom för att han inte är lika offensivt lagd som sina kedjekamrater. Tror ni allvarligt inte att det finns en tanke av Säcken att ha honom som balansspelare i den kedjan?
Jag märker i a f att dem som resonerar som jag tänker hockey ett steg längre än dem som vill ha bort honom. Han är ju dessutom relativt ung och ännu utvecklingsbar.
Alla som vill ha bort honom säger ju dessutom emot profeten som gång efter annan påtalar hur bra han trivs att spela ihop med Bengan och Bäcker...
Bra skrivet!

Jag har faktiskt blivit positivt överraskad över Bäcker måste jag säga. Kom från bänken i Färjestad, och man hade inga höga förhoppningar direkt.
Han är oerhört nyttig med tanke på att han reder ut de flesta misstagen som Linkan och Bengan gör i offensiven. Givet att han ska vara kvar!
Användarvisningsbild
mforce
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Jag sällar mig till de som vill ha Bäcker kvar. Han gör ett bra jobb och kommer säkert bli ännu bättre. Tycker att han kompletterar Linkan och Bengan väl. Om valet är mellan honom och Fimpen så blir det Bäcker.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Självklart har Bäcker många "gratis"-poäng på grund av att han spelar med Linkan och Bengan. Men om inte Bäcker tog ett så stort defensivt ansvar som han gör skulle säkerligen varken Bengan eller Linkan kunna vara lika offensiva som de är. Bäcker tillsammans med Ask och Dragan är, för mig, självklara nästa säsong också.

Sen till Eklund... jag vet att jag gnäller över hans insatser hela tiden men det går inte att komma ifrån. Han får ha hur stort Djurgårdshjärta som helst men enligt mig platsar han helt enkelt inte! Han tar många onödiga utvisningar, har sämst +/- i laget, gör inga poäng (Fimpen har gjort 11p på 45 matcher - Fernholm 16p på 26 matcher). Vissa kan här påstå att "statistik" inte betyder något - men inse att statistik är fakta! Visst kan jag också tycka att Fimpen är skön när han får in en skön tackling eller speedar på men det rättfärdigar inte faktan - han platsar inte!
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Spelar ingen roll hur många poäng Bäcker har, han är center mellan Linkan & Hörnqvist, han tar det defensiva ansvaret i den linan. Så att dom två kan producera. Sen att han får lite poäng är väl bara bonus. Tror att han kan bli ännu bättre nästa säsong.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Är beredd att hålla med om Eklund. Har väntat och väntat och väntat att det ska lossna för honom. Han ser ju ut att ha en högre nivå av spel i sig men det vill sig inte fullt ut. Tyvärr, för jag gillar ju honom och hans intentioner. Men det krävs lite mer tycker jag.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Bäcker är bra! Räcker med Linkan som "joe labero" i den femman, dom kompliterar varann mycket bra! Bäcker ska helt enkellt inte synas i en match då har han varit bra!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Så här tror jag nästa säsong ser ut:

Målvakter:
Lassila
Larsson

Förstafemman:
Ölvestad - Ottosson - * Engqvist (eftersom vi inte fixar Hannula)
T. Petterson - Ny back (DIF värvar rutinerad storback)

Andrafemman:
Bremberg - Bäcker - Umicevic (eftersom Hörnqvist lämnar)
Fernholm - Johansson

Tredjefemman:
* Thörn - Falk - Dick Axelsson
Marusak - R. Petterson

Fjärdefemman:
Thoresen (Steffen) - Ask - Sjögren (eftersom P. Thoresen väljer AHL före elitserien)
From-Björk - * Persson

Extraspelare:
Ribbenstrand
Löfberg
Oscar Eklund
2 st nyförvärv under säsongen som tar ordinarie platser i laget

* = utvecklas som Hörnqvist gjorde från förra till nuvarande säsong

Lämnar/lånas ut:
Liwing
Ericsson
Eklund
Danielsson
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Rocker skrev:Så här tror jag nästa säsong ser ut:

Målvakter:
Lassila
Larsson

Förstafemman:

Andrafemman:
Fernholm - Johansson

Tredjefemman:
Marusak - R. Petterson

Fjärdefemman:
Thoresen (Steffen) - Ask - Sjögren (eftersom P. Thoresen väljer AHL före elitserien)
From-Björk - * Persson

Extraspelare:
Ribbenstrand
Löfberg
Oscar Eklund

Lämnar/lånas ut:
Liwing
Ericsson
Eklund
Danielsson
Du har inte funderat på att byta plats på Axelsson och Dragan?
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Emil svelander skrev:
Rocker skrev:Så här tror jag nästa säsong ser ut:

Målvakter:
Lassila
Larsson

Förstafemman:

Andrafemman:
Fernholm - Johansson

Tredjefemman:
Marusak - R. Petterson

Fjärdefemman:
From-Björk - * Persson

Extraspelare:
Ribbenstrand
Löfberg
Oscar Eklund

Lämnar/lånas ut:
Liwing
Ericsson
Eklund
Danielsson
Du har inte funderat på att byta plats på Axelsson och Dragan?
Dick och Linkan skulle passa lika bra som Bengan och Linkan har gjort denna säsong.

Dessutom så kommer Bengan förmodligen lånas ut till DIF, som LA Kings gjorde med Anze Kopitar. Bäst för alla parter.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Jag tänkte mest på att Dragan är right-skytt... det är inte Axelsson. Men om Bengan stannar så är ju det problemet löst! :)
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Therocket1 skrev:
Sidney Crosby skrev:
Therocket1 skrev:Gör som ni vill, stanna kvar vid lirare som antingen inte jobbar eller är ovän med pucken.. Jag säger redan NU, ska vi vinna SM-Guld igen så kan vi inte stanna kvar vid de spelarna.
Vad är det för fel på Dragan nudå ? Bäcker kan jag riktigt inte heller förstå, men jag har hört talas om Petr Sykora (om det nu var han som spelade i Anaheim i NHL för några år sedan). Han skulle vart kanon men tror inte han skulle vara så interesserad av att gå till DIF.
Den Petr Sykora jag pratar om har aldrig lirat i Anaheim, däremot i Washington i några få matcher. Den Sykora du tänker på är dessutom ytterforward. Och angående intresset, Petr har uttryckt ett intresse om att flytta till Sverige för att spela hockey.

Grejen är den, Sykora är tusen gånger bättre än Bäcker på det defensiva arbetet, han är dessutom VÄN med pucken. Ska vi vinna något så behöver vi etablerade spelare, stöttespelarna ska i princip inte vara framtidsspelare utan etablerade i den sk. mellanåldern, dvs. mellan 25-30.

Okej, det är du som är öststats-experten. Men jag vill helst behålla Dragan och Bäcker.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Rocker skrev:Jag tänkte mest på att Dragan är right-skytt... det är inte Axelsson.

Är han väl ?
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Sidney Crosby skrev:
Rocker skrev:Jag tänkte mest på att Dragan är right-skytt... det är inte Axelsson.

Är han väl ?
Enligt eliteprospects.com och eurohockey.net är han left-skytt...
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Man får hoppas att vi får ett bättre lag en det du presenterar Rocker, annars behöver vi nog inte fundera på något annat än kvalserien!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Stocky skrev:Man får hoppas att vi får ett bättre lag en det du presenterar Rocker, annars behöver vi nog inte fundera på något annat än kvalserien!

instämmer
Skriv svar