DIF Fotboll
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: DIF Fotboll
När man läste om ET-slutspelet i Berlin trodde man att fotbollspremiären skulle vara en fortsättning på den härliga stämningen mellan Berlin och oss. Så får vi det här resultatet. Överallt har man kunna läsa om rivaliteten mellan Dynamo Berlin och Union. Och så ger vi Union-fansen detta välkomnande? I en vänskapsmatch? Jag förstår inte?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
DIF Fotboll har inte mött europeiskt motstånd på länge, tror det handlar om ren och skär iver.minalman skrev:När man läste om ET-slutspelet i Berlin trodde man att fotbollspremiären skulle vara en fortsättning på den härliga stämningen mellan Berlin och oss. Så får vi det här resultatet. Överallt har man kunna läsa om rivaliteten mellan Dynamo Berlin och Union. Och så ger vi Union-fansen detta välkomnande? I en vänskapsmatch? Jag förstår inte?
Sent from my iPad using Tapatalk
- Tapout1891
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Varför ska man lägga sig på en "pussochkram" nivå när vi inte gör det mot våra egna rivaler i Sverige.
Hade vi haft något liknande att håna/häckla mot aik så hade vi gjort det. Vänskapsmatch eller ej. Och dom hade gjort det mot oss.
Det ger ingen anledning till att springa in på plan eller kasta bengaler!
Nu är det ju menlöst att försvara något alls eftersom vissa supportrar valde att göra samma sak och slåss med polisen t.om.
De i union Berlin kunde kontrat med någon typ av nidramsa eller annat.
Försvarar inte något som hände på planen.
Hade vi haft något liknande att håna/häckla mot aik så hade vi gjort det. Vänskapsmatch eller ej. Och dom hade gjort det mot oss.
Det ger ingen anledning till att springa in på plan eller kasta bengaler!
Nu är det ju menlöst att försvara något alls eftersom vissa supportrar valde att göra samma sak och slåss med polisen t.om.
De i union Berlin kunde kontrat med någon typ av nidramsa eller annat.
Försvarar inte något som hände på planen.
"A fast body-contact game played by men with clubs in their hands and knives laced to their feet.” - Paul Gallico
- minalman
Det börjar snart bli litet onödigt med själva fotbollen. Två supporterfalanger som kastar bengaler, tävlar med ramsor och tifon och emellanåt försöker nå varandra rent fysiskt, med en ordningsmakt emellan. Man borde kunna ha en objektiv bedömning och utse bästa supportrar i direktsändning.
Men fotbollen behövs väl som en ursäkt för att samlas?
Men fotbollen behövs väl som en ursäkt för att samlas?
- Lee Harvey Oswald
Alltså, om detta per automatik måste komma med ”Supporterkultur” var & varannan gång DIF ska visa upp sig vet jag inte hur länge till jag pallar.
Så less på alla som hela tiden hittar ursäkter för att springa in på planen eller kasta bengaler in på den samma (-asså dom började, -vi blev provocerade, osv, osv)
Om vi måste stå ut med sånt här för att ha ”bra stämning” blir valet lätt för mig framöver.
Dumskallarna vinner
Utan att tveka en sekund skulle jag gladeligen högtrycksspola ner alla såna sk supporters rätt ner i Årstaviken.
Fan vad ni tar udden av allt
Så less på alla som hela tiden hittar ursäkter för att springa in på planen eller kasta bengaler in på den samma (-asså dom började, -vi blev provocerade, osv, osv)
Om vi måste stå ut med sånt här för att ha ”bra stämning” blir valet lätt för mig framöver.
Dumskallarna vinner
Utan att tveka en sekund skulle jag gladeligen högtrycksspola ner alla såna sk supporters rätt ner i Årstaviken.
Fan vad ni tar udden av allt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Råsunda hade tre meters gallervägg mellan klack och plan. På tele2 (och friends) finns ett flyttbart staket och två-tre funktionärer mellan klack och plan.
Sätt upp ett jävla galler så ingen tar sig in. Varför ska det vara så svårt?
Sätt upp ett jävla galler så ingen tar sig in. Varför ska det vara så svårt?
- -daniel-
Så sjukligt onödigt.
Hela jäkla stan var full med kravallpoliser igår (var ej på matchen men åkte tuben kring 18-19 tiden och den var fullsmockad med snutar)... skall detta behövas FÖR EN TRÄNINGSMATCH MOT ETT TYSKT LAG? Tydligen.
Jävla idioter det finns.
Hela jäkla stan var full med kravallpoliser igår (var ej på matchen men åkte tuben kring 18-19 tiden och den var fullsmockad med snutar)... skall detta behövas FÖR EN TRÄNINGSMATCH MOT ETT TYSKT LAG? Tydligen.
Jävla idioter det finns.
Tyvärr så går inte denna situation att undvika eftersom det finns ett utbrett motstånd mot censurering av vissa tifo/banderoller. Banderollen igår hade bara ett syfte - att provocera deras fans så mycket som möjligt... Var det värt det?
Det snackas också om att det faktiskt var fans till Dynamo Berlin som gjort banderollen och stod där med den, således skulle det inte vara våra supportrars fel. Vad jag har läst på tyskarnas forum så finns det ingen som kallar deras klubb för "BFC Dynamo Berlin". Det är lite som att en tysk skulle göra en banderoll mot oss där det stod "AIK Solna". Det skulle vara uppenbart att det var en tysk som gjort banderollen eftersom ingen Aik-supporter skulle göra en sådan banderoll. På samma sätt är det uppenbart för tyskarna att det var djurgårdsfans som gjort den där Dynamo-banderollen.
Det snackas också om att det faktiskt var fans till Dynamo Berlin som gjort banderollen och stod där med den, således skulle det inte vara våra supportrars fel. Vad jag har läst på tyskarnas forum så finns det ingen som kallar deras klubb för "BFC Dynamo Berlin". Det är lite som att en tysk skulle göra en banderoll mot oss där det stod "AIK Solna". Det skulle vara uppenbart att det var en tysk som gjort banderollen eftersom ingen Aik-supporter skulle göra en sådan banderoll. På samma sätt är det uppenbart för tyskarna att det var djurgårdsfans som gjort den där Dynamo-banderollen.
- -daniel-
Det finns ju viss möjlighet att någon Djurgårdare känner en tysk och fått höra om just den formuleringen därigenom...
För övrigt kan det vara den mest ambitiösa banderollen jag sett någonsin? Den såg ju proffsig ut! 

- minalman
Säongen så här långt. Huligan - Fotbollen 1-0.
Huligan har hemmamatch överallt.
Huligan har hemmamatch överallt.
- SirDIFalot
Tryckta banderoller ser ju bra ut, men är en big no no i Ultras-led. Så dom är knappast ansvariga för den. Men självklart var det inga Dynamo-supportrar som lyfte upp den heller..pulverapa skrev:För övrigt kan det vara den mest ambitiösa banderollen jag sett någonsin? Den såg ju proffsig ut!
Expert.
-
Det var inte DFG då?SirDIFalot skrev:Tryckta banderoller ser ju bra ut, men är en big no no i Ultras-led. Så dom är knappast ansvariga för den. Men självklart var det inga Dynamo-supportrar som lyfte upp den heller..pulverapa skrev:För övrigt kan det vara den mest ambitiösa banderollen jag sett någonsin? Den såg ju proffsig ut!
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
DIF-mördarna slår till igen. Ännu en spik slås in i kistan.
Dumma jävla människor. Ni är bara pinsamma. Kan ni inte bara krypa tillbaka under era stenar och stanna där?
Dumma jävla människor. Ni är bara pinsamma. Kan ni inte bara krypa tillbaka under era stenar och stanna där?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Alltså hur kan kan försvara stormningen av planen med att vi ska försvara våra läktare. Jag tror att polisen och ordningsvakterna som var där klarade det alldeles utmärkt själva utan att några från vår sida behöver lägga sig i.
Fan, UCS är bra till mycket men när några av dem kastar in bengaler mot våra egna då har de längre ingenting att göra på våra läktare. Vissa av dem är inte där för att försvara våra läktare utan för att söka konfrontation.
Fan, UCS är bra till mycket men när några av dem kastar in bengaler mot våra egna då har de längre ingenting att göra på våra läktare. Vissa av dem är inte där för att försvara våra läktare utan för att söka konfrontation.