Inte kan dom ändra redan till årets kvalseri om hur många lag som ska gå upp. Det skulle vara förjävligt om det vart så.. Sånt brukar väl meddelas innan säsongs start om olika ändringar..?ciirree skrev:Jo lite så är det ju.Malto skrev:Kan anledningen till att de tvekar om modell vara att man vill ge allas vårt favoritlag möjlighet att gå upp?ciirree skrev:http://blogg.svt.se/hockey/stangs-shl-d ... qus_thread
Läs detta. Väldigt intressant. Jag har hela tiden trott att en förändring gäller senare. Det kan alltså bli redan i vår. Hmm.
Vore ju snullet ur ligans synvinkel om de sex bästa lagen i HA ska göra upp om två platser och DIF blir sjua. Men detta gör ju det än mer viktigt att se till att i vart fall hänga kvar vid femteplatsen. Och definitivt inte se detta som en förlorad säsong.
Vi ligger där vi ligger och det är inte kört ännu liksom, vi fans kan hänga läpp för vi ville ju ha direktplats men det finns ingen anledning för spelarna att ge upp ännu.
Allsvenskan 2013/2014
Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014
7/4-2014
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Allsvenskan 2013/2014
Om allt annat är oförändrat utom att lag 1-4 i KS går till SHL kan det knappast spela någon roll att de ändrar. Tufft för lag som oss som uttalat inför säsongen att vi tar ett mellanår. Men det är vårt val. Egentligen går sport ut på att vinna serien, inte komma topp sju. Men så tänkte inte vi.
Avd: "Surt sa räven om rönnbären"
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Allsvenskan 2013/2014
Jag är tämligen säker på att uttalandet om ett mellanår och komma topp 7 var målet sades utan att man egentligen menade det, troligen för att ta bort en del press från laget efter att man gått så bra i ET och många bedömare satte oss i topp.minalman skrev:Om allt annat är oförändrat utom att lag 1-4 i KS går till SHL kan det knappast spela någon roll att de ändrar. Tufft för lag som oss som uttalat inför säsongen att vi tar ett mellanår. Men det är vårt val. Egentligen går sport ut på att vinna serien, inte komma topp sju. Men så tänkte inte vi.
Förra året när laget gick dåligt i början, så dåligt att Challe lämnade över till Zabel så är jag inte så säker som vissa förståsigpåare här inne att det var tack vare Zabel det vände. Jag tror faktiskt mer att det var själva bytet i sig som fick laget att förstå allvaret. Självklart egentligen att Zabel inte kunde vända så snabbt som han gjorde om det bara var hans förtjänst. Hade det varit det hade dessutom laget i år gått mycket bättre än vi gjort, så bra material finns det.
Jag håller med dem som säger att i just fallet Djurgården behövs en tränare med mycket pondus och skinn på näsan, Hardy var egentligen perfekt men tappade väl intresset sista året.
Kom inte Rögle med som 7:e lag samma år vi åkte ur? Örebro kom väl 6:a förra året så visst finns chansen.förevigtdjurgården skrev:Jo, men går vi till Play-Off, måste vi, för att ha en ärlig chans helst komma 5 som sämst. Vi klarar oss aldrig som 7a och som 6a blir det jävligt tufft. Fjärdeplatsen är borta, så vi måste alltså vara bäst av de som är "sämre" i toppen av serien hela vägen ut härifrån.BigJ skrev:Det är klart man måste vara positiv ända tills man med säkerhet vet att det inte kommer att gå. Självklart ser det mörkt ut men jag och många andra har trots allt sett en hög högstanivå för detta lag och nu när defensiven inkl. målvakt börjar fungera bra så kan någon förändring, t.ex. ny tränare, få fart på offensiven och då tror jag vi kan bli farliga.
I elitserien pratade man ju alltid om transportsträckan fram till slutspelet och visst fanns det fördelar att ligga högre i slutställningen men det har hänt många gånger att lag som kommit bland de sista till slutspelet fått det att lossna i precis rätt tid, liknande scenario som vi har nu.
Problemet är att är vi täta bakåt gör vi inget framåt. Går det bra framåt, händer allt möjligt bakåt. Vi är i obalans varenda match. Alltid något.
Jag håller med om att det varit obalans till och från men det största problemet har varit målen framåt, hade vi gjort 3 mål i varje match så hade vi varit i stor ledning i serien och detta trots att defensiven var sämre i början på säsongen.
Grejen med både Örebro och Rögle var ju att de skönk i tabellen.. men sen kom vändningen, och när den väl kom så fortsatte de på samma våg genom slutet av serien, play-off och KS.
Men vi är ojämna hela tiden, när vi väl vinner och allt ser bra ut så bara kollapsar allt nästa match, vi håller ingen tydlig nivå.
Det är nog därför de flesta här inne känner att hoppet börjar brinna ut. Jag kommer iallafall inte hoppas nånting såvidare inte spelet växer som Adam har gjort och att vi vinner minst 3-4 matcher i rad - om förlusten sedan kommer efter fjärde matchen så ska vi kunna vinna igen omgången efter.. då kan vi snacka KS.
Men vi är ojämna hela tiden, när vi väl vinner och allt ser bra ut så bara kollapsar allt nästa match, vi håller ingen tydlig nivå.
Det är nog därför de flesta här inne känner att hoppet börjar brinna ut. Jag kommer iallafall inte hoppas nånting såvidare inte spelet växer som Adam har gjort och att vi vinner minst 3-4 matcher i rad - om förlusten sedan kommer efter fjärde matchen så ska vi kunna vinna igen omgången efter.. då kan vi snacka KS.
Frågan är vad som händer med vårt spel OM vi tar oss vidare till Play-Off > Kvalserien?ciirree skrev:Grejen med både Örebro och Rögle var ju att de skönk i tabellen.. men sen kom vändningen, och när den väl kom så fortsatte de på samma våg genom slutet av serien, play-off och KS.
Låt oss säga att vi faktiskt tar oss ända till Kvalserien, insatserna höjs och vi har allt att vinna. Kraven kommer sänkas (återkommer strax till det) och spelarna vet exakt vad varje match gäller.
Jag tror inte att någon kommer lägga störst fokus på oss om vi tar oss till KS. Där kommer med största sannolikhet Örebro, Västerås och Bofors att mötas. Tre lag som verkligen hatar varandra. AIK kommer såklart vara där, men snacket kommer mest handla om hur de ska överleva KS och vad som händer med deras usla ekonomi om de åker ur. Här kan vi smyga i vassen.
Men varför skulle allt släppa just då? Jag tror fortfarande inte att någon spelare i Djurgården tycker det är så jävla roligt att spela i HA. Vi har spelare som vill spela eller har spelat i större ligor, och en bortamatch i Metallåtervinning Arena eller Sunnerbohov är bara ren transport. Mentaliteten är att vi är större än HA och vi hör hemma i SHL. Men med större matcher kommer större fokus och spelare som tar större ansvar. Sannolikt är detta en utopi och med troligen kommer vi ej vidare från Play-Off, men jag tror ändå att möjligheten till bättre spel och starkare insatser ökar då matcherna betyder mera.
Ja jag tror du är inne på helt rätt spår. Vi skulle komma in som ett lag som ingen riktigt skulle tro på, precis som i ET och då släpper kraven och vi kan spela ut samtidigt som det är som du skriver att nu finns det verkligen något att kämpa för.supreme skrev:Frågan är vad som händer med vårt spel OM vi tar oss vidare till Play-Off > Kvalserien?ciirree skrev:Grejen med både Örebro och Rögle var ju att de skönk i tabellen.. men sen kom vändningen, och när den väl kom så fortsatte de på samma våg genom slutet av serien, play-off och KS.
Låt oss säga att vi faktiskt tar oss ända till Kvalserien, insatserna höjs och vi har allt att vinna. Kraven kommer sänkas (återkommer strax till det) och spelarna vet exakt vad varje match gäller.
Jag tror inte att någon kommer lägga störst fokus på oss om vi tar oss till KS. Där kommer med största sannolikhet Örebro, Västerås och Bofors att mötas. Tre lag som verkligen hatar varandra. AIK kommer såklart vara där, men snacket kommer mest handla om hur de ska överleva KS och vad som händer med deras usla ekonomi om de åker ur. Här kan vi smyga i vassen.
Men varför skulle allt släppa just då? Jag tror fortfarande inte att någon spelare i Djurgården tycker det är så jävla roligt att spela i HA. Vi har spelare som vill spela eller har spelat i större ligor, och en bortamatch i Metallåtervinning Arena eller Sunnerbohov är bara ren transport. Mentaliteten är att vi är större än HA och vi hör hemma i SHL. Men med större matcher kommer större fokus och spelare som tar större ansvar. Sannolikt är detta en utopi och med troligen kommer vi ej vidare från Play-Off, men jag tror ändå att möjligheten till bättre spel och starkare insatser ökar då matcherna betyder mera.
Blir nog svårt ändå att "smyga i vassen" då det kommer att hypas till tusan av både vår egen organisation och i media om det blir Stockholmsderby-matcher i kvalserien. Menar att vår egen organisation kanske försöker få till fullsatt i Globen i stället för på Hovet etc.BigJ skrev:Ja jag tror du är inne på helt rätt spår. Vi skulle komma in som ett lag som ingen riktigt skulle tro på, precis som i ET och då släpper kraven och vi kan spela ut samtidigt som det är som du skriver att nu finns det verkligen något att kämpa för.supreme skrev:Frågan är vad som händer med vårt spel OM vi tar oss vidare till Play-Off > Kvalserien?ciirree skrev:Grejen med både Örebro och Rögle var ju att de skönk i tabellen.. men sen kom vändningen, och när den väl kom så fortsatte de på samma våg genom slutet av serien, play-off och KS.
Sen de andra lagen är det nog tyvärr julafton för fortfarande där dom taggar till det där lilla extra då dom möter oss.
Men ja hoppas att vi kan rycka upp spelet och lira som när vi gjort det bäst både framåt och bakåt. Eller ja att målproduktionen börjar komma igång. Är väl inte så mycket vi släppt bakåt på senaste tiden ändå.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- minalman
- Säsongskort: Ja
Allsvenskan 2013/2014
Det här med att vi tror att vi egentligen är så bra, baserat på hyggliga resultat i ET. Ingen som funderat på att random bonngäng skulle klarat sig lika bra? Det är svårt för bra lag att möta sämre.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Hemsidan fortfarande nere
När är nästa match?
När är nästa hemmamatch?

När är nästa match?
När är nästa hemmamatch?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
http://www.hockeyallsvenskan.se/statist ... schema/difsensei skrev:Hemsidan fortfarande nere![]()
När är nästa match?
När är nästa hemmamatch?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bra länk, sparad.Magnutz skrev:http://www.hockeyallsvenskan.se/statist ... schema/difsensei skrev:Hemsidan fortfarande nere![]()
När är nästa match?
När är nästa hemmamatch?
Trevlig helg
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014
Håller med dig till en viss del absolut.supreme skrev: Frågan är vad som händer med vårt spel OM vi tar oss vidare till Play-Off > Kvalserien?
Men derby mellan AIK-Djurgården i Kvalserien, det är störst i Sverige, ingenting kommer att slå det!
För nån vecka sen vare nån som skrev också att planering för ett möte på Tele-2 om vi möts i KS. Det är så bra att nästan BIK:are skiter i sina egna "derbyn" och kommer till Stockholm istället

Varför har Djurgården så svårt att komma igång och vinna matcher?
Detta gäller ju både i år och början av förra året, själv tror jag att det sitter mycket mentalt. Det kan absolut vara som någon skrev här ovan att spelarna vill absolut inte vara här, flera har spelat i SHL och kanske känner sig lite förmer än "bondlagen" och när då resultaten går emot så blir det problem.
Det kan också var så att kraven är så höga som dom är och spelarna känner av detta väldigt mycket vilket bygger upp en mental spärr när det går emot. Det finns andra saker också det kan bero på men hur kan man komma ur det?
Förra året bytte man tränare, Challe lämnade plats för Zabel och laget lyfte. Jag tror absolut att det var mer bytet i sig som var orsaken till att det blev positivt direkt, ett nytt spelsystem kan absolut inte ha satt sig så snabbt och hade det varit ett så bra spelsystem så borde det ha gett bra resultat i år också. Självklart kan det vara så att laget är felbyggt men man har visat bra spel både i ET men se även resultaten innan ET slutspelet, det var bara Malmömatchen som var smolken i bägaren och där spelade man ju faktiskt mycket bra i två perioder. Det kändes som att det annalkande ET slutspelet gav råg i ryggen på våra spelare.
Ny tränare kan även i år självklart vara något som gör att saker släpper, en ny röst kan göra underverk, se bara på Södertälje som slog Asplöven ikväll med 7-2, samma Asplöven som vi förlorade mot i förrgår med 1-0. SSK har ju faktiskt blivit ett helt nytt lag sedan de bytte tränare. Nu verkar det ju inte som att det kommer att ske hos oss så vad kan DIF göra då för att få saker att släppa?
Jag tror publiken, och särskilt UCS kan göra skillnad. Jag tror även att de spelare som finns i laget för att köra på tufft och vara jobbiga kan väcka laget. Hittills har de bara glimtat till emellanåt och inte kört stenhårt för att verkligen visa att Djurgården är jobbiga att möta. Den som faktiskt har märkts mest på det sättet tycker jag är Sörensen som i varje fall oftare än de andra kör på ordentligt trots att han väl egentligen inte har denna roll. Sen tror jag personligen på att byta plats på Zabel och Säcken bara för att få en ny röst (alternativt någon annan). Vad tro ni?
Detta gäller ju både i år och början av förra året, själv tror jag att det sitter mycket mentalt. Det kan absolut vara som någon skrev här ovan att spelarna vill absolut inte vara här, flera har spelat i SHL och kanske känner sig lite förmer än "bondlagen" och när då resultaten går emot så blir det problem.
Det kan också var så att kraven är så höga som dom är och spelarna känner av detta väldigt mycket vilket bygger upp en mental spärr när det går emot. Det finns andra saker också det kan bero på men hur kan man komma ur det?
Förra året bytte man tränare, Challe lämnade plats för Zabel och laget lyfte. Jag tror absolut att det var mer bytet i sig som var orsaken till att det blev positivt direkt, ett nytt spelsystem kan absolut inte ha satt sig så snabbt och hade det varit ett så bra spelsystem så borde det ha gett bra resultat i år också. Självklart kan det vara så att laget är felbyggt men man har visat bra spel både i ET men se även resultaten innan ET slutspelet, det var bara Malmömatchen som var smolken i bägaren och där spelade man ju faktiskt mycket bra i två perioder. Det kändes som att det annalkande ET slutspelet gav råg i ryggen på våra spelare.
Ny tränare kan även i år självklart vara något som gör att saker släpper, en ny röst kan göra underverk, se bara på Södertälje som slog Asplöven ikväll med 7-2, samma Asplöven som vi förlorade mot i förrgår med 1-0. SSK har ju faktiskt blivit ett helt nytt lag sedan de bytte tränare. Nu verkar det ju inte som att det kommer att ske hos oss så vad kan DIF göra då för att få saker att släppa?
Jag tror publiken, och särskilt UCS kan göra skillnad. Jag tror även att de spelare som finns i laget för att köra på tufft och vara jobbiga kan väcka laget. Hittills har de bara glimtat till emellanåt och inte kört stenhårt för att verkligen visa att Djurgården är jobbiga att möta. Den som faktiskt har märkts mest på det sättet tycker jag är Sörensen som i varje fall oftare än de andra kör på ordentligt trots att han väl egentligen inte har denna roll. Sen tror jag personligen på att byta plats på Zabel och Säcken bara för att få en ny röst (alternativt någon annan). Vad tro ni?
-
Kanske lite off-topic, men vid en ev Kvalserie, skulle vi ens få spela på Hovet pga säkerhetsskäl om vi skulle vilja det?