DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Axel_K »

"Vi kan göra världens bästa match ibland och sedan ha en dålig dag där vi spelar dålig fotboll. Se på Helsingborg i fjol. Vi spelade ut dem helt, vann med 2-1 och sen i nästa omgång möter vi BP där alla tror att vi ska vinna och vi förlorar med 3-0. Djurgården är speciella, det är rätt skönt, man vet aldrig var man har oss." - Erton
Det stämmer ju in rätt så bra på hockeyn också.
Varför kan det inte bara vända till att vi alltid spelar världens bästa match, att vi alltid vinner? Vad är det som gör att det är som en berg-och-dalbana? Är det mentalt det sitter?
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Jag tror helt ärligt ingen har svaret på den frågan.. se bara förra säsongen, med dem spelare vi hade så skulle vi köra skiten ur alla bottenlag i AS. Till och med när Gabbe, Hörnqvist och Murray va här så kändes vårat lag nästan aldrig klasser bättre på isen, det gick även då i berg och dalbana. Fan.. who knows? Man blir bara arg av att tänka på det!
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

vi har tyvärr en rutten tränare som inte kan få ut något av sina spelare, tror fan inte han har en aning hur han motiverar spelarna. Verkar tyvärr vara en riktigt tråkig typ som snarare får spelarna att prestera under sin "vanliga" förmåga.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
gaspo

Inlägg av gaspo »

Gud va nöjda HV71 måste vara o pröjsa 209k i månaden till Marcus Nilson. Spelar 4:e kedja match efter match o har producerat 5mål 9ass på 41 matcher. Hoppas att det finns en Gud som låter oss vinna i arbetsdomstolen mot han.
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

gaspo skrev:Gud va nöjda HV71 måste vara o pröjsa 209k i månaden till Marcus Nilson. Spelar 4:e kedja match efter match o har producerat 5mål 9ass på 41 matcher. Hoppas att det finns en Gud som låter oss vinna i arbetsdomstolen mot han.
Oavsett utfall har vi ju redan lyckats minska ersättningsanspråken, så det torde ju frigöra en del av våra reservera medel i alla fall.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

gaspo skrev:Gud va nöjda HV71 måste vara o pröjsa 209k i månaden till Marcus Nilson. Spelar 4:e kedja match efter match o har producerat 5mål 9ass på 41 matcher. Hoppas att det finns en Gud som låter oss vinna i arbetsdomstolen mot han.
Bild

Ibland går det inte att undvika sitt straff.
Bild
ciirree

Inlägg av ciirree »

Han har dessutom -14 i +/-.
Användarvisningsbild
minalman

DIF i Media

Inlägg av minalman »

Sveriges Radio P4, Radio Stockholm kör en grej om Stockholmsishockeyns kris. Vår Putte och gnagargozzi berättar om hur dåliga träningsförutsättningarna är jämfört ned landsbygden inkluderat götet. I eftermiddag skall en politiker svara.
Det enklaste, tycker jag, på kort sikt vore att ta bort Annexet från avtalet med AEG och använda som träningsarena.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

minalman skrev:Sveriges Radio P4, Radio Stockholm kör en grej om Stockholmsishockeyns kris. Vår Putte och gnagargozzi berättar om hur dåliga träningsförutsättningarna är jämfört ned landsbygden inkluderat götet. I eftermiddag skall en politiker svara.
Det enklaste, tycker jag, på kort sikt vore att ta bort Annexet från avtalet med AEG och använda som träningsarena.
Intressant att denna debatt nu äntligen tagit fart. Vi alla kan bidra genom att fråga våra politiker varför de inte vill att det ska finnas förutsättningar för Elithockeyverksamhet i Stockholm eller varför våra barn och ungdomar inte har lika stor rätt till motionsidrott eller breddidrott som i andra delar av Sverige. Det är våra röster politikerna skall slåss om i de kommande valen - låt dem förstå att detta är en viktig fråga.

Jag tror inte på Annexet som träningsarena utan tar mig friheten att copy paste ett gamalt inlägg jag skrev i en annan tråd i november i fjol:

Utan ett par - tre egna isytor som klubben kontrollerar i någon utsträckning själva kommer vi aldrig att få förutsättningar att lyckas. Det är ett skämt när A-laget måste åka buss ombytta med skridskor på till någon tillfälligtvis inlånad isyta för att träna.

Jag tror att det är både nödvändigt och realistiskt att bygga upp en plats som "är Djurgården Hockey" om vi ska ha en framtid på elitnivå. Med tanke på hur markpriser och annat ser ut kommer denna plats att behöva ligga utanför city om man inte A. kan hitta en befintlig fastighet som spelat ut sin roll och som inte kan användas på något alternativt sätt men som går att göra om till ishall - tex ett bergrum i City eller B. mark eller fastighet i city eller dess omedelbara närhet där man kan hitta en lösning där Isytor och andra DIF lokaler finansieras genom att man bygger bostäder/kontor ovanpå eller i anslutning till dessa lokaler.

I min vision finns:

- Minst tre isytor inomhus.
- Bra kringfaciliteter såsom duschar och omklädningsrum.
- Ett "state of the art" center för A-laget med gym, rehab, taktiksal, videorum, kontor, omklädningsrum etc.
- Ett ungdomscentrum där alla ungdoms och juniorlag har utmärkta förutsättningar att driva sin verksamhet.
- Lokaler för hockeygymnasiet.
- Lokaler och verksamhet avsett för en seriös satsning på damishockey i djurgårdens färger.
- En enkel inomhushall för bollsport etc samt några fotbollsplaner utomhus etc.
- Kanslilokaler
- Lokaler som kan lånas av olika supporterföreningar såsom Järnkaminerna och andra eller som kan användas för olika event och initiativ.
- Lokaler och verksamhet för Djurgårdsandan.
- En pub eller liknande som kan bli hemvist för oss supportrar och ge oss närhet till föreningen.
- Goda kommunikationer med T-bana och Tvärbana in till Globenområdet.

I min vision ingår också om man tvingas att gå ut i någon förort att man väljer ett "socialt
utsatt" område där det kanske inte finns så mycket andra organiserade idrottsaktiviteter. Djurgården tar då på sig att också ha "drop in" aktiviteter för områdets kids (inte bara hockey men också typ öppen fotbollsplan, gym osv). DIF ordnar också aktiviteter där man kan låna hockeyskydd, skridskor etcetera och "lära sig hockey". På så sätt breddar vi vår rekryteringsbas genom att vi fångar grupper som normalt sett inte dras till ishockey och vem vet - kanske fångar vi morgondagens Zlatan (fast på skridskor). Dessutom blir utlokaliseringen av DIF till förorten ett verkligt bidrag till samhället - CSR på riktigt så att säga - genom det att många ungdomar får en möjlighet till vettig fritidssysselsättning samt att det skapas arbetstillfällen.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Annexet skulle vara nu, till dess din vision är på plats, Andy!
litto

Inlägg av litto »

Vad används Annexet egentligen till? Mässor eller eventsfester?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag har för mig att Lets Dance spelas in i Annexet med. Sånt kan den hitta andra lokaler till!
Användarvisningsbild
Davva

Inlägg av Davva »

minalman skrev:Sveriges Radio P4, Radio Stockholm kör en grej om Stockholmsishockeyns kris. Vår Putte och gnagargozzi berättar om hur dåliga träningsförutsättningarna är jämfört ned landsbygden inkluderat götet. I eftermiddag skall en politiker svara.
Hoppas att det kommer någon annan politiker än han som var med i ABs webb-program. Jisses vad deprimerande det var att höra den papegojan öppet deklarera sitt totala ointresse/nonchalans för hockey i allmänhet och DIF i synnerhet. Han vurmade tydligen dock för nya ridhus och innebandylokaler..
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Det är hon mutkolven som springer AEGs ärenden. Sjöstedt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tror det är svårt att försöka jämföra lokala politikers tankebanor, det lär skilja en hel ocean av alternativ hur man väljer att fördela pengarna om vi jämför Ö-vik, Skellefteå osv med Stockholm.
I landsbygd/glesbygd finna oftast en stor förening som är lite av navet i den orten, lite det som sätter byn på kartan.
Det är följaktligen helt självklart att den föreningen/klubben då alltid finns med i diskussionen.

Finns det någonting som pekar på att just elitishockey skulle vara viktigare än nåt annat i Stockholm?
Tror det enkla svaret är nej, för en icke hockeyälskare det finns egentligen bara viktigare hål att täppa till.

Ännu en nackdel med att ha sitt hjärta förankrat i en storstad, det är dyrt, skitigt, våldsamt, ytligt, trångt, stressigt.
Men det är fint på sommaren, iaf sett ifrån vattnet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar