Det var inte dig jag menade. Jag tänkte litet mer generellt. Ingen av de som någon gång reggat sig här är någon "Djurgårdare på gatan".Skidlöparn skrev:Nu har jag gått på i stort sett alla hemmamatcher i år och totalt sett alla utom ett par via webben, så tror inte att jag är den som "övergiver" hockeyn bara för att fotbollen börjar. Jag kommer garanterat följa med sillyn etc i sommar.minalman skrev:Jag är rädd att detta är ett av hockeyns problem. Krismedvetenheten hos den genomsnittliga Djurgårdaren (inte de som jobbar stenhårt året runt för Djurgårdens IF Ishockeyförening, utan "Djurgårdaren på gatan") kommer aldrig bli tillräckligt stark för att det skall gå att skapa tillräckliga resurser till hockeyn, så länge vi flyr in i fotbollssäsongen för att hitta glädjen igen. Helt mänskligt, men om vi bara hade hockeyn (som FBK, LIF, SAIK, HV m.fl.) skulle det sannolikt se annorlunda ut.Skidlöparn skrev:Fan vad skönt att fotbollen snart drar igång!
Men förstår ändå vad du menar.
DIF Fotboll
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: DIF Fotboll
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Det håller jag helt om att det är ett stort problem.minalman skrev:Det var inte dig jag menade. Jag tänkte litet mer generellt. Ingen av de som någon gång reggat sig här är någon "Djurgårdare på gatan".Skidlöparn skrev:Nu har jag gått på i stort sett alla hemmamatcher i år och totalt sett alla utom ett par via webben, så tror inte att jag är den som "övergiver" hockeyn bara för att fotbollen börjar. Jag kommer garanterat följa med sillyn etc i sommar.minalman skrev:Jag är rädd att detta är ett av hockeyns problem. Krismedvetenheten hos den genomsnittliga Djurgårdaren (inte de som jobbar stenhårt året runt för Djurgårdens IF Ishockeyförening, utan "Djurgårdaren på gatan") kommer aldrig bli tillräckligt stark för att det skall gå att skapa tillräckliga resurser till hockeyn, så länge vi flyr in i fotbollssäsongen för att hitta glädjen igen. Helt mänskligt, men om vi bara hade hockeyn (som FBK, LIF, SAIK, HV m.fl.) skulle det sannolikt se annorlunda ut.Skidlöparn skrev:Fan vad skönt att fotbollen snart drar igång!
Men förstår ändå vad du menar.
-
Re: DIF Fotboll
Biljett till Union Berlin-matchen köpt nu! Ser ut att bli fantastiskt mkt folk på plats 

- Lee Harvey Oswald
Vad sugen man blev på fotboll ingen då, efter den starten.
Inför IQ-test vid entrén, jävla miffon
Inför IQ-test vid entrén, jävla miffon
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lättkränkta tyskar då om än jäkligt idiotiskt
skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Tyskarna kommer till Sverige och gör reklam för sig.
Pinsamma jävlar. Kommer bli stökigt efter matchen (om den ens blir en match).
- Lee Harvey Oswald
DIF:s "fans" var inte sena med att svara upp på samma nivå.Staten skrev:Tyskarna kommer till Sverige och gör reklam för sig.
Eldat upp egna mattan också, smart
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Så sant. Samma idioter på den sidan.Lee Harvey Oswald skrev:DIF:s "fans" var inte sena med att svara upp på samma nivå.Staten skrev:Tyskarna kommer till Sverige och gör reklam för sig.
Eldat upp egna mattan också, smart
Stod en tjej på långsida och storgrät innan avspark. Vad kan hon ha varit? 20-25... Hon bör hålla sig borta från all sport i framtiden. Jag tog illa upp av att se henne där, när hon spelade över...
nånstans där runtStaten skrev:Mer än 8000 på plats va?

Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 8239146.ab
Vårt eller Union Berlins fel? Eller både och?
Jag blev inte förvånad iaf! Så jävla tråkigt
Nån hängde upp en "Dynamo Berlin"-flagga på läktaren (Unions rivaler) och tyskarna gick till krig i respons. Sen att några "djurgårdare" passade på att fåna sig genom att deltaga i bengalkastande är en annan sak.ciirree skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 8239146.ab
Nån slängde upp banderollen nu i andra också varpå det blir stök. Förstår Union. Skulle en plastbären-supporter hängt upp en aik-banderoll i Berlin skulle jag också lackat...Vikas skrev:Nån hängde upp en "Dynamo Berlin"-flagga på läktaren (Unions rivaler) och tyskarna gick till krig i respons. Sen att några "djurgårdare" passade på att fåna sig genom att deltaga i bengalkastande är en annan sak.ciirree skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 8239146.ab