4.9.5 skrev:På onsdag blir det 60 min AVGÅ ZABEL som gäller, idioten måste fatta någon gång tycker man
skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Vi ska nog inte skrika på hans avgång. Om det funnits någon rimlig lösning hade han slutat redan. Han är kvar därför att DIF redan beslutat att topp sju räcker i år och att vi inte vill offra pengar på dubbla tränarlöner just nu.
mackan ska ju ha sina pengar först.
Är det klart alltså? Vann fittan?
Edit. Och NEJ! Vi kan lämna allt Avgå Zabel snack.. Han vill nog inte vara kvar mer än någon annan just nu.
F@ttan har inte vunnit. Men vi har reserverat medel om det blir så.
Att byta tränare vore ekonomiskt oansvarigt. Det kan dessutom finnas en bättre marknad (större utbud) efter säsongen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
4.9.5 skrev:På onsdag blir det 60 min AVGÅ ZABEL som gäller, idioten måste fatta någon gång tycker man
Så hoppas jag att vi aldrig beter oss på läktaren.
Jag förstår frustrationen 4.9.5, men det känns lite för pöbel att börja agera på det sättet plus det faktum att vi som sagt inte har deg till någon ersättare värd namnet. Om inte ett mirakel sker så tror jag detta nog är Zabels sista säsong.
Varför inte köra nån "stödja Zabel-ramsa" stenhårt och se om de usla utespelarna kan fatta att de också behöver rycka upp sig. Fan, de är väl proffs. Lite ökat tempo på skridskorna skulle inte direkt störa. Spelsystem hit eller dit. Jag är så jävla trött på den lojja stilen i alla andra och tredjeperioder.
Jag tror verkligen på en stödja Zabel ramsa.
Tänk dig själv att det mår riktigt skit,du är ledsen/besviken och världens känns grå.
Sen kommer du in på Hovet och möts av ett enormt stöd och folk som ändå visar sin uppskattning för ditt engagemang. Hur mycket energi skulle du inte få då? jag tror verkligen att det skulle resultera i en rejäl energikick.
Så hoppas jag att vi aldrig beter oss på läktaren.
Jag förstår frustrationen 4.9.5, men det känns lite för pöbel att börja agera på det sättet plus det faktum att vi som sagt inte har deg till någon ersättare värd namnet. Om inte ett mirakel sker så tror jag detta nog är Zabels sista säsong.
Varför inte köra nån "stödja Zabel-ramsa" stenhårt och se om de usla utespelarna kan fatta att de också behöver rycka upp sig. Fan, de är väl proffs. Lite ökat tempo på skridskorna skulle inte direkt störa. Spelsystem hit eller dit. Jag är så jävla trött på den lojja stilen i alla andra och tredjeperioder.
Jag tror verkligen på en stödja Zabel ramsa.
Tänk dig själv att det mår riktigt skit,du är ledsen/besviken och världens känns grå.
Sen kommer du in på Hovet och möts av ett enormt stöd och folk som ändå visar sin uppskattning för ditt engagemang. Hur mycket energi skulle du inte få då? jag tror verkligen att det skulle resultera i en rejäl energikick.
Stödet betyder ingenting. Berlin gav ingen effekt. Kör på och byt ut tränare och sportchef till nästa säsong.
pulverapa skrev:
Stödet betyder ingenting. Berlin gav ingen effekt. Kör på och byt ut tränare och sportchef till nästa säsong.
Hoppas på det jag med.
Vid eftertanke så stämmer det ni säger nog rätt bra. I min romantiserade bild av Djurgården så betyder stödet något, men ser man till råa fakta så har det inte betytt ett skit i snart tre säsonger. Snarare tvärtom.
Skit, nu går jag och lägger mig. Längtar till fotbollen och Super Bowl.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Magnutz skrev:Vi vinner inte våra matcher. Vi spelar inte bra hockey när vi förlorar. Vi gör inga mål. Vad FAN är det här?!?!?! Är vi så förjävla tokusla? Detta är tamejfan vansinnes-DÅLIGT! Taktiken borde vara: Ta in puck med tre man och STORMA KASSEN!!! Herreghud. Ojojo. Hujedamig...
Jag tror ärligt att vi skulle få spö av Nyköping Hockey eller Huddinge.
Magnutz skrev:Vi vinner inte våra matcher. Vi spelar inte bra hockey när vi förlorar. Vi gör inga mål. Vad FAN är det här?!?!?! Är vi så förjävla tokusla? Detta är tamejfan vansinnes-DÅLIGT! Taktiken borde vara: Ta in puck med tre man och STORMA KASSEN!!! Herreghud. Ojojo. Hujedamig...
Jag tror ärligt att vi skulle få spö av Nyköping Hockey eller Huddinge.
Tålamod
Nej, det är nog slut. Nu finns det ju ingen tid kvar att uträtta särskilt mycket på.
Förmodligen sket spelarna på sig rejält när de fick höra att det var fyra lag som går upp i år. Har Challe fortfarande inte hittat en psykolog som passar? Känns ju verkligen angeläget just nu.
Staten skrev:Förmodligen sket spelarna på sig rejält när de fick höra att det var fyra lag som går upp i år. Har Challe fortfarande inte hittat en psykolog som passar? Känns ju verkligen angeläget just nu.
Ingenting är helt klart. Men jag skulle bli förvånad om 4 lag går upp i år.. sån regel ändrar man bara inte mitt i säsongen. Jag tror den är satt att bli ändrad till 14/15 eller 15/16.
Staten skrev:Förmodligen sket spelarna på sig rejält när de fick höra att det var fyra lag som går upp i år. Har Challe fortfarande inte hittat en psykolog som passar? Känns ju verkligen angeläget just nu.
Ingenting är helt klart. Men jag skulle bli förvånad om 4 lag går upp i år.. sån regel ändrar man bara inte mitt i säsongen. Jag tror den är satt att bli ändrad till 14/15 eller 15/16.
Perfekt... Ännu mer press att gå upp nästa säsong låter som någonting vi verkligen gynnas av...
Honken skrev:Asplöven är formstarka, tre raka segrar hemma samt tvåa i formtabellen, mot ett DIF som hämtat in tre poäng på de tre senaste bortamatcherna.
Bra straff statistik, 52% i PS samt har satt tre stycken under ordinarie tid.
Reideborn´s siffror börjar se bra ut.
1,74 i GAA är bäst i ligan och 92,23 i SVS% är godkänt.
Bara det gjordes lite mål framåt också.
Hur det går, det beror på vilka spelare vi saknar.
rolgy skrev:
Var hittar du denna eminenta statistiksida??
Som minalman skrev, egen snurra som samlar in statistiken.
Kul att den uppskattas.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn