Du vet att det är DIF som leder skotten med 14-3 va? Det är väl rätt bra? Hade varit betydligt sämre att ligga under med 3-14 i skott tycker jag. Fortsätter vi såhär så vinner vi ju garanterat. Vi är ju on pace för att vinna skotten med 42-9.minalman skrev:3-14 i skott. S Å D J Ä V L A D Å L I G T D I F.
Asplöven HC - Djurgårdens IF 22/1 2014
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 22/1 2014
Expert.
Re: Sv: Asplöven HC - Djurgårdens IF 22/1 2014
Ja våra frilägen har ju inte varit de bästa de senaste matcherna. Men spelet i övrigt. Mkt bättre än sist?Fricke skrev:Och där en i stolpen av Jakobs eller Johner. Bra period men LASSINANTI äger så det lär väl bli torsk 2-1 efter straffar igen...
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag hade nog hellre sett att det stod 0-0 med 14-3 i skott efter första. Då hade vi i alla fall försvarat oss bra.SirDIFalot skrev:Du vet att det är DIF som leder skotten med 14-3 va? Det är väl rätt bra? Hade varit betydligt sämre att ligga under med 3-14 i skott tycker jag. Fortsätter vi såhär så vinner vi ju garanterat. Vi är ju on pace för att vinna skotten med 42-9.minalman skrev:3-14 i skott. S Å D J Ä V L A D Å L I G T D I F.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
5-3 hjälper inte heller. Vad är det frågan om?
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Re: Sv: Asplöven HC - Djurgårdens IF 22/1 2014
Fenwick...minalman skrev:Jag hade nog hellre sett att det stod 0-0 med 14-3 i skott efter första. Då hade vi i alla fall försvarat oss bra.SirDIFalot skrev:Du vet att det är DIF som leder skotten med 14-3 va? Det är väl rätt bra? Hade varit betydligt sämre att ligga under med 3-14 i skott tycker jag. Fortsätter vi såhär så vinner vi ju garanterat. Vi är ju on pace för att vinna skotten med 42-9.minalman skrev:3-14 i skott. S Å D J Ä V L A D Å L I G T D I F.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- SirDIFalot
Va? Hade du hellre legat under i skotten med 14-3 än tvärtom?minalman skrev:Jag hade nog hellre sett att det stod 0-0 med 14-3 i skott efter första. Då hade vi i alla fall försvarat oss bra.SirDIFalot skrev:Du vet att det är DIF som leder skotten med 14-3 va? Det är väl rätt bra? Hade varit betydligt sämre att ligga under med 3-14 i skott tycker jag. Fortsätter vi såhär så vinner vi ju garanterat. Vi är ju on pace för att vinna skotten med 42-9.minalman skrev:3-14 i skott. S Å D J Ä V L A D Å L I G T D I F.
Expert.
- minalman
Jag är inte riktigt med på vad du menar? Gissar påSjöwall skrev:Fenwick...minalman skrev:Jag hade nog hellre sett att det stod 0-0 med 14-3 i skott efter första. Då hade vi i alla fall försvarat oss bra.SirDIFalot skrev:Du vet att det är DIF som leder skotten med 14-3 va? Det är väl rätt bra? Hade varit betydligt sämre att ligga under med 3-14 i skott tycker jag. Fortsätter vi såhär så vinner vi ju garanterat. Vi är ju on pace för att vinna skotten med 42-9.minalman skrev:3-14 i skott. S Å D J Ä V L A D Å L I G T D I F.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
"A Fenwick tree or binary indexed tree is a data structure providing efficient methods for calculation and manipulation of the prefix sums of a table of values."
- minalman
Yes. Då hade vi i alla fall försvarat oss bra. Något att glädjas åt när vi på bortaplan möter ett lag på ungefär samma poäng som oss. Men nu ser jag bara bevis på vår oerhörda oförmåga att vinna matcher...SirDIFalot skrev:Va? Hade du hellre legat under i skotten med 14-3 än tvärtom?minalman skrev:Jag hade nog hellre sett att det stod 0-0 med 14-3 i skott efter första. Då hade vi i alla fall försvarat oss bra.SirDIFalot skrev:Du vet att det är DIF som leder skotten med 14-3 va? Det är väl rätt bra? Hade varit betydligt sämre att ligga under med 3-14 i skott tycker jag. Fortsätter vi såhär så vinner vi ju garanterat. Vi är ju on pace för att vinna skotten med 42-9.minalman skrev:3-14 i skott. S Å D J Ä V L A D Å L I G T D I F.
- minalman
Och nu börjar våra utvisningar trilla in också. Mål i baken inom 5.
- SirDIFalot
Tycker du vi försvarar oss bra om vi släpper till 14 skott istället för 3 per period? Det där var bland de mest konstiga jag läst. Men ja, i fortsättningen hoppas vi då att DIF skjuter så lite skott som möjligt och att motståndarna har så många som möjligt.minalman skrev:Yes. Då hade vi i alla fall försvarat oss bra. Något att glädjas åt när vi på bortaplan möter ett lag på ungefär samma poäng som oss. Men nu ser jag bara bevis på vår oerhörda oförmåga att vinna matcher...SirDIFalot skrev:Va? Hade du hellre legat under i skotten med 14-3 än tvärtom?minalman skrev:Jag hade nog hellre sett att det stod 0-0 med 14-3 i skott efter första. Då hade vi i alla fall försvarat oss bra.SirDIFalot skrev:Du vet att det är DIF som leder skotten med 14-3 va? Det är väl rätt bra? Hade varit betydligt sämre att ligga under med 3-14 i skott tycker jag. Fortsätter vi såhär så vinner vi ju garanterat. Vi är ju on pace för att vinna skotten med 42-9.minalman skrev:3-14 i skott. S Å D J Ä V L A D Å L I G T D I F.
Edit: Nej, men ärligt, du skämtar väl? Du ser alltså hellre att vi förlorar skotten med 9-42 än vinner skotten med 42-9?
Expert.
- minalman
När vi överlägset vinner skotten i match efter match så hoppas jag att det är vårt lag som skämtar och att de börjar spela på riktigt snart innan säsongen är över.
Om du likställer cynism och ironi med skämtsamhet, ja då skämtar jag.
Lösryckt ur sitt sammanhang är det förstås bra att vi vinner skotten, snarare än förlorar dem.
Men när vi vinner skotten men oftast förlorar matcherna ser jag hellre 1-25 i skott med vår siffra först, men att vi gör matchens enda mål på den kontring som ger matchens enda mål.
Lösryckt ur sitt sammanhang är det förstås bra att vi vinner skotten, snarare än förlorar dem.
Men när vi vinner skotten men oftast förlorar matcherna ser jag hellre 1-25 i skott med vår siffra först, men att vi gör matchens enda mål på den kontring som ger matchens enda mål.
-
Klarade det bra, men mål för oss näe, måste hitta modell för att få in puck bakom Lassie!
Sent from my iPad using Tapatalk
- SirDIFalot
Ja, antalet mål är det viktiga. Och du bättrar givetvis på dina chanser att göra flest antal mål om du har flest avslut på mål. I en 0-0 match är det förstås betydligt bättre att ha en ledning i skottstatistiken med 14-3 än underläge med detsamma.minalman skrev:När vi överlägset vinner skotten i match efter match så hoppas jag att det är vårt lag som skämtar och att de börjar spela på riktigt snart innan säsongen är över.
Expert.
-
Bilvisningen lättade upp ; )
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vad ska bli bättre menar du?GulRödBlå1234 skrev:Det kommer bli bättre i Nils frånvaro
Vänta och se
PP?
Uppspelen?
Viljan?
Sist men inte minst, när kommer vi märka effekten av Nisses frånvaro?
Men nästa år lirar Nisse i SHL så då blir det ju enligt dig bättre.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm