Tony Zabel
Re: Tony Zabel
Ja trots alla dessa förluster och besvikelser så va faktiskt målsättningen Topp 7 som diftobbe89 säger. Jag tror många, inklusive mig själv, tänkte inför säsongen att Topp 7 är ok men man hypas endå för mycket och ställer orimliga krav. Nu börjar dock alla lag underifrån att komma så om 2-3 omgångar kan playoff också vara i fara!
Re: Sv: Tony Zabel
vi är inget jävla topp 7 lag, vi SKA vinna, allt annat är fiasko och det bastaciirree skrev:Ja trots alla dessa förluster och besvikelser så va faktiskt målsättningen Topp 7 som diftobbe89 säger. Jag tror många, inklusive mig själv, tänkte inför säsongen att Topp 7 är ok men man hypas endå för mycket och ställer orimliga krav. Nu börjar dock alla lag underifrån att komma så om 2-3 omgångar kan playoff också vara i fara!
skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Testa leva i nuet och bara inse fakta.4.9.5 skrev:vi är inget jävla topp 7 lag, vi SKA vinna, allt annat är fiasko och det bastaciirree skrev:Ja trots alla dessa förluster och besvikelser så va faktiskt målsättningen Topp 7 som diftobbe89 säger. Jag tror många, inklusive mig själv, tänkte inför säsongen att Topp 7 är ok men man hypas endå för mycket och ställer orimliga krav. Nu börjar dock alla lag underifrån att komma så om 2-3 omgångar kan playoff också vara i fara!
Spela fult
diftobbe89 skrev:Testa leva i nuet och bara inse fakta.4.9.5 skrev:vi är inget jävla topp 7 lag, vi SKA vinna, allt annat är fiasko och det bastaciirree skrev:Ja trots alla dessa förluster och besvikelser så va faktiskt målsättningen Topp 7 som diftobbe89 säger. Jag tror många, inklusive mig själv, tänkte inför säsongen att Topp 7 är ok men man hypas endå för mycket och ställer orimliga krav. Nu börjar dock alla lag underifrån att komma så om 2-3 omgångar kan playoff också vara i fara!
På pappret så är vi topp 3! Vi har ju bättre lag nu än börja på säsongen!
På forwardssidan möjligen, that's it!bastis7 skrev:diftobbe89 skrev:Testa leva i nuet och bara inse fakta.4.9.5 skrev:vi är inget jävla topp 7 lag, vi SKA vinna, allt annat är fiasko och det bastaciirree skrev:Ja trots alla dessa förluster och besvikelser så va faktiskt målsättningen Topp 7 som diftobbe89 säger. Jag tror många, inklusive mig själv, tänkte inför säsongen att Topp 7 är ok men man hypas endå för mycket och ställer orimliga krav. Nu börjar dock alla lag underifrån att komma så om 2-3 omgångar kan playoff också vara i fara!
Det man är tämligen säker på är att den här truppen garanterat skulle legat topp 3 i en annan klubb med annan ledning.
Det uttalade innan säs var Topp 7, men det kändes lite mer som att man ville dra ner förväntningarna. När spelarna några matcher in på säs uttalade sig så var det Topp 3 gällde. Man får tyvärr inse att det är som det är nu och ta in en ledare till nästa säs som kan förändra matchbilden genom aktiv coachning under match. 5-10 minuter in i matcherna kan man redan se hur det kommer sluta. Inleder vi inte som mot Timrå/Löven senast så är det förlust eller kryss. Inget ont om Zabel men han har haft två säsonger på sig att göra nåt och inte lyckats.
- diftobbe89
''På pappret'' och ''budget'' behöver inte alltid spela så stor roll, värva RÄTT istället.bastis7 skrev:diftobbe89 skrev:Testa leva i nuet och bara inse fakta.4.9.5 skrev:vi är inget jävla topp 7 lag, vi SKA vinna, allt annat är fiasko och det bastaciirree skrev:Ja trots alla dessa förluster och besvikelser så va faktiskt målsättningen Topp 7 som diftobbe89 säger. Jag tror många, inklusive mig själv, tänkte inför säsongen att Topp 7 är ok men man hypas endå för mycket och ställer orimliga krav. Nu börjar dock alla lag underifrån att komma så om 2-3 omgångar kan playoff också vara i fara!
Enligt mig har vi alldeles för många snälla spelare, finlirare, finess, för lite hata-att-förlora-spelare, det passar verkligen inte den här ligan väl, det håller inte när man möter ett vilt krigande Karlskoga, hur jävla skickliga ni än är med puck och klubba på träning så kommer ni bli överkörda när det är match om ni inte tar kampen till 100%.
Inställning och attityd i hockey kommer man långt på.
Vi har alldeles för många som är rädda om frisyren i det här laget, man är inte beredd att smutsa ner sig tillräckligt mycket helt enkelt.
Kolla på BIK hur jävla hemskt det än låter, som i stort sätt är ett topplag i denna ligan säsong efter säsong.
Om inte annat kanske vi kan få tillbaka lite underhållning i matcherna, händer liksom INGENTING när DIF spelar nuförtiden, och det är jag fruktansvärt trött på, som om det inte räckte med att resultaten ofta skiter sig liksom.
Nu menar jag inte att vi ska ha ett helt lag fullt av Kalus-typer, men fler sådana spelare än Mattias Guters så att säga.
Spela fult
Karlskrona, BIK, Asplöven, alla har varit bättre än förväntningarna och om man kollar Asplövens lag, vem fasen trodde att de skulle ligga där de ligger nu? För att inte tala om Karlskrona.
Vem bryr sig hur vi ser ut på pappret?! Inte jag iallafall. De måste kunna prestera!
Vem bryr sig hur vi ser ut på pappret?! Inte jag iallafall. De måste kunna prestera!
Precis. Det är markant skillnad på BIK och DIF i sättet de spelar. BIK gör allt för att vinna, då ÄVEN om man räknar BORT allt de smutsiga de håller på med.diftobbe89 skrev:''På pappret'' och ''budget'' behöver inte alltid spela så stor roll, värva RÄTT istället.bastis7 skrev:diftobbe89 skrev:Testa leva i nuet och bara inse fakta.4.9.5 skrev:vi är inget jävla topp 7 lag, vi SKA vinna, allt annat är fiasko och det bastaciirree skrev:Ja trots alla dessa förluster och besvikelser så va faktiskt målsättningen Topp 7 som diftobbe89 säger. Jag tror många, inklusive mig själv, tänkte inför säsongen att Topp 7 är ok men man hypas endå för mycket och ställer orimliga krav. Nu börjar dock alla lag underifrån att komma så om 2-3 omgångar kan playoff också vara i fara!
Enligt mig har vi alldeles för många snälla spelare, finlirare, finess, för lite hata-att-förlora-spelare, det passar verkligen inte den här ligan väl, det håller inte när man möter ett vilt krigande Karlskoga, hur jävla skickliga ni än är med puck och klubba på träning så kommer ni bli överkörda när det är match om ni inte tar kampen till 100%.
Inställning och attityd i hockey kommer man långt på.
Vi har alldeles för många som är rädda om frisyren i det här laget, man är inte beredd att smutsa ner sig tillräckligt mycket helt enkelt.
Kolla på BIK hur jävla hemskt det än låter, som i stort sätt är ett topplag i denna ligan säsong efter säsong.
Om inte annat kanske vi kan få tillbaka lite underhållning i matcherna, händer liksom INGENTING när DIF spelar nuförtiden, och det är jag fruktansvärt trött på, som om det inte räckte med att resultaten ofta skiter sig liksom.
Nu menar jag inte att vi ska ha ett helt lag fullt av Kalus-typer, men fler sådana spelare än Mattias Guters så att säga.
Man ser också tydligt i många av våra matcher där pucken spelas kanske 3-4 pass för mycket ist för att bara dra till när det finns läge - finlirare som du säger. Givetvis inte att man skjuter bara för att delar av publiken skriker "Skjut för fan". Men helt ärligt så är det inte endast 2-3 matcher jag sett hur pucken går från i princip guldläge till 0 bara för att få till extra snyggt mål.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Man kan konstatera att Jimmie lämnade ett vakuum efter sig. En sådan spelare hade räckt långt för att skapa den intensiva segervilja vi just nu saknar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Ni har Zabel, men det hade kunnat vara värre.
Om Roger Johansson inte har MINST två promille i kroppen där är det fan skandal: http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... mo-mora-2/
Underbart insiktslös avslutning på det märkliga yrandet och sågandet av egna spelare: "Det är därför de här killarna spelar i Allsvenskan och inte i Elitserien". Och varför tränar du i Allsvenskan i inte i SHL?
Om Roger Johansson inte har MINST två promille i kroppen där är det fan skandal: http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... mo-mora-2/
Underbart insiktslös avslutning på det märkliga yrandet och sågandet av egna spelare: "Det är därför de här killarna spelar i Allsvenskan och inte i Elitserien". Och varför tränar du i Allsvenskan i inte i SHL?
-
- Säsongskort: Ja
Vi borde ha en tränare som kan göra såna hära tal 
(ytterst tveksam till att Zabel kan det)

(ytterst tveksam till att Zabel kan det)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
OK jag tar Zabel alla dar i veckan framför någon av de där. Mats lust är bara för vidrig och Roger Johansson gav ju ett super seriöst intryck.Leksand skrev:Ni har Zabel, men det hade kunnat vara värre.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.