Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Som Johner mycket riktigt säger va målet INTE Sams fel, det är passen som är skit!
Det var en skitpass i maghöjd till Sam rätt symptomatiskt för hela denna säsong vilka tekniska brister vi har att leverera passningar - Avgå Zabel
Har registrerat både förra säsongen och denna hur fruktansvärt dåliga vi är på att lägga och ta emot pass, de hamnar antingen två meter framför eller en halvmeter bakom passningsmottagaren. Och OM passet mot förmodan hamnar på bladet så klarar spelaren inte av att ta emot den, tränar man inte på att knacka ner en puck i hög fart i isen?Donkels skrev:Det var en skitpass i maghöjd till Sam rätt symptomatiskt för hela denna säsong vilka tekniska brister vi har att leverera passningar - Avgå Zabel
Och det här med avslut är ju också en teknisk brist, man sätter pucken i magen istället för att sikta på de fem hål som finns. Tar hellre ett stolp- eller ribbskott, då finns ju i alla fall intentionen att "missa" målvakten.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
OT: men ändå, jag håller helt med dig. Passningskvalitén är tragisk.Don66-2 skrev:Har registrerat både förra säsongen och denna hur fruktansvärt dåliga vi är på att lägga och ta emot pass, de hamnar antingen två meter framför eller en halvmeter bakom passningsmottagaren. Och OM passet mot förmodan hamnar på bladet så klarar spelaren inte av att ta emot den, tränar man inte på att knacka ner en puck i hög fart i isen?Donkels skrev:Det var en skitpass i maghöjd till Sam rätt symptomatiskt för hela denna säsong vilka tekniska brister vi har att leverera passningar - Avgå Zabel
Och det här med avslut är ju också en teknisk brist, man sätter pucken i magen istället för att sikta på de fem hål som finns. Tar hellre ett stolp- eller ribbskott, då finns ju i alla fall intentionen att "missa" målvakten.
Likadant med mottagningarna. Där ligger ett av största felen just nu.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- minalman
- Säsongskort: Ja
Passningskvalitén var en av de bidragande skillnaderna mot rövle igår. Deras pass gick ibland som ett snöre mellan lirare med fart. Vi klarar inte ens att passa till stillastående medspelare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det märkliga med t ex Lofquivsts spel i powerplay är just detta som man nämnt här, att man verkar inte ha ens försökt coacha honom annorlunda. Eftersom hans skott från blålinjen inte resulterar i något speciellt, så varför inte skjuta något mindre hårt, träffa åtminstone målvaktens mage och få till en retur som någon (som vågar) framför mål skulle slå in. Alternativt lägre skott som nån kan försöka styra, lite svårt när pucken går såpass mycket utanför att den träffar Anexxet Tror att om man försökt mer på detta redan tidigare under säsongen så hade hans poängskörd varit betydligt bättre.
Rent allmänt poängmässigt så ligger han på den nivån han varit under hela hans Allsvenska karriär, givetvis med den skillnaden att ifjol så gick puckarna in betydligt lättare för honom, men poängskörden var rätt lik, 25 poäng på 52 matcher. För tillfället så har Sam 16 poäng på 35 matcher. Hans första säsong i Oskarshamn så hade han 17 poäng på 41 matcher.
Jag är lite besviken att man inte jobbat mer med att få ut kvalitéer från hans spel. Har svårt att tänka mig att man innan varje match och under varje träning går igenom saker, och sen vägrar han att följa det.
Rent allmänt poängmässigt så ligger han på den nivån han varit under hela hans Allsvenska karriär, givetvis med den skillnaden att ifjol så gick puckarna in betydligt lättare för honom, men poängskörden var rätt lik, 25 poäng på 52 matcher. För tillfället så har Sam 16 poäng på 35 matcher. Hans första säsong i Oskarshamn så hade han 17 poäng på 41 matcher.
Jag är lite besviken att man inte jobbat mer med att få ut kvalitéer från hans spel. Har svårt att tänka mig att man innan varje match och under varje träning går igenom saker, och sen vägrar han att följa det.
- -daniel-
Rocky3000 skrev:Blir så trött på tjatet om jämförelsen mellan Sam och Chara, att Sam skjuter nästan lika hårt som han, och?

Tjat om jämförelse med Chara? Say whaaat?
Jämförelsen med Chara är allmänt bara absurd. Chara som alla vet är en väldigt stor spelare med ett hård slagskott ,är en väldigt bra allroundback som kan spela väldigt mycket i t ex boxplay. Det är rätt vanligt att man jämför spelare från olika lligar om de är likadana spelartyper (även om det vore korpen vs NHL) men den här jämförelsen är bara allmänt konstig.
Ni verkar ha missat hela poängen med Chara och Sam. Dem jämför deras skott, hur hårt de skjuter - inte att dem har samma kvalitéer. Kom igen. Längre än så kan ni tänka 

Det började med att Sam utmanade Zdeno Chara i vem som sjuter hårdast http://www.difhockey.se/artikel/2878/ sen hakar alla jävla hockeyexperter på det tåget och nämner den liknelsen hela tiden. Som sagt, kunde Sam hantera sitt hårda skott, hade vi haft ett farligt offensivt vapen i han. Men icke. När ska någon i DIF organisationen klappa Sam på axeln och säga det räcker nu, vi vet att du kan skjuta hårt. Fokusera istället på att anpassa din kraft att pricka den berömda ytan på: 1,83 meter på bredden och 1,22 meter på höjden.-daniel- skrev:Rocky3000 skrev:Blir så trött på tjatet om jämförelsen mellan Sam och Chara, att Sam skjuter nästan lika hårt som han, och?

Det har slagit mig de senaste dagarna hur mycket vi verkligen saknar Kalus. En person som inte viker sig och inger lite skräck i motståndarna. Han hade inte ens behövt skjuta ett enda skott på mål! Tror vi hade legat på en helt annan placering om han var med.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Helt ärligt tror jag vi saknar Jimmie och Fimpen mer än Kalus! Jag gillar Kalus, men han är ingen Jimmie och han är ingen Fimpen...
- SirDIFalot
Garvar fortfarande åt folk som ifjol sa att Jimmie skulle "se och lära av Kalus"Axel_K skrev:Helt ärligt tror jag vi saknar Jimmie och Fimpen mer än Kalus! Jag gillar Kalus, men han är ingen Jimmie och han är ingen Fimpen...

Ta Jimmie Ölvestad utan hjärnkapacitet och sämre slipade skridskor och du får Petr Kalus.
Expert.
Jo självklart har ni rätt, Jimmie och fimpen är en helt annan nivå. Men dom var aldrig aktuella denna säsong.SirDIFalot skrev:Garvar fortfarande åt folk som ifjol sa att Jimmie skulle "se och lära av Kalus"Axel_K skrev:Helt ärligt tror jag vi saknar Jimmie och Fimpen mer än Kalus! Jag gillar Kalus, men han är ingen Jimmie och han är ingen Fimpen...![]()
Ta Jimmie Ölvestad utan hjärnkapacitet och sämre slipade skridskor och du får Petr Kalus.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
- -daniel-
Det jag opponerade mig mot var just det du skriver om "alla hockeyexperter". Inte hört en enda som någonsin jämfört Sam med Chara. Möjligtvis någon som dragit parallellen att Sam skjuter väldigt hårt, likt Chara... aja skit samma. Carry on.Rocky3000 skrev:Det började med att Sam utmanade Zdeno Chara i vem som sjuter hårdast http://www.difhockey.se/artikel/2878/ sen hakar alla jävla hockeyexperter på det tåget och nämner den liknelsen hela tiden. Som sagt, kunde Sam hantera sitt hårda skott, hade vi haft ett farligt offensivt vapen i han. Men icke. När ska någon i DIF organisationen klappa Sam på axeln och säga det räcker nu, vi vet att du kan skjuta hårt. Fokusera istället på att anpassa din kraft att pricka den berömda ytan på: 1,83 meter på bredden och 1,22 meter på höjden.-daniel- skrev:Rocky3000 skrev:Blir så trött på tjatet om jämförelsen mellan Sam och Chara, att Sam skjuter nästan lika hårt som han, och?