Gör nåt innan det är försent

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
BigJ

Re: Gör nåt innan det är försent

Inlägg av BigJ »

Imorgon kan DIF vara nere på 7:e plats, målskyttet har inte fungerat på hela säsongen förutom några matcher där det istället blivit många och detta trots att samtliga förståsigpåare mig veterligen bedömt vårt anfall att vara ett av seriens bästa. Om det dessutom då är så att det redan i år blir ytterligare två lag som går upp till SHL så vore det kanske idé att åtminstone försöka göra något.
Självklart sitter det mycket i huvudet när man inte får igång målgörandet men iom att det inte blir bättre med nuvarande tränare så måste man kanske chansa och ta in ngn rutinerad som förhoppningsvis kan få igång laget och kommer man bara till förkvalet så kan det ju faktiskt bära hela vägen om självförtroendet kommer tillbaka vilket Örebro visade förra året.
Användarvisningsbild
Zephyrox
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Zephyrox »

Pröjsar du för denna rutinerade tränare då?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Det finns ju ex Säcken som redan jobbar i organisationen.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

BigJ skrev:Det finns ju ex Säcken som redan jobbar i organisationen.
Säcken har ju alltid stått för en utpräglad defensiv hockey, då blir det inte många mål.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Don66-2 skrev:
BigJ skrev:Det finns ju ex Säcken som redan jobbar i organisationen.
Säcken har ju alltid stått för en utpräglad defensiv hockey, då blir det inte många mål.
Ok, Säcken var bara ett förslag för att hålla kostnaden nere men om det är en pengafråga så kan man ju göra som igår, be ett större antal företag sponsra med en summa, som inte får vara avskräckande, för detta specifika ändamål. Igår var vi väl c:a 100 företag som betalade mellan 4000-8000, gissningsvis 7000 i genomsnitt vilket då ger 700.000 kr. Jag gissar att många ställer upp på detta så säg minst 500.000 kr borde väl räcka en bit (har ingen aning vad en tränare kostar men det är ju inte för många månader).
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Gör nåt innan det är försent

Inlägg av pulverapa »

Har Zabel kontrakt även nästa säsong? Har han inte det tycker jag vi bör leta nytt då. Nu är det bara onödigt att ändra på någonting.
BigJ

Inlägg av BigJ »

pulverapa skrev:Har Zabel kontrakt även nästa säsong? Har han inte det tycker jag vi bör leta nytt då. Nu är det bara onödigt att ändra på någonting.
Laget kan spela riktigt bra, det visade man inte minst i ET, både grundserien och slutspelet så kan man komma in i ett slutspel och ha återfått självförtroendet och dessutom med fyra platser att spela om så finns ju stora möjligheter att lyckas. Jag tycker att det har varit rätt att ge Zabel chansen men iom att det fortfarande inte lyckas så tvivlar i varje fall jag på att han helt plötsligt ska få till det men skulle naturligtvis bli jätteglad om han motbevisar mig.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Om möjligheten finns vore det bästa att ta in en ny assisterande tränare som bara fokuserar på anfall, nyman kör D och Zabel huvudtränare. Då kan Zabel fokusera på matchcoachning och spionera på kommande motståndare och övriga få ihop ett bra grundspel och få ordning på träningar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Fricke

Gör nåt innan det är försent

Inlägg av Fricke »

Kanske dags att visa den här skitligan tillbörlig respekt och värva en tränare med erfarenhet av just raggar-allsvenskan.

Bör vara en elak jävel som kan få det här dynglaget att tagga till även om det inte är JK-dagen och även Troja borta.

Att Zabel måste bort goes without saying och hellre förr än senare.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Har inget att tillföra i diskussionen kring Zabels vara eller inte vara, vi verkar alla vara på samma nivå där.

Trots detta vill jag inte ha in en ny tränare i dagsläget. Inte för att vi inte behöver en ny tränare, men för att han inte ska behöva misslyckas med vårt lag det första han gör. Vi får inte göra en ny "Challe", som sattes på ett Titanic redan hundratals meter under ytan med hopp om att han på något sätt skulle dra upp oss över ytan igen. Zabel fick ju inte heller någon optimal start om man ska vara på det humöret, det kan inte vara lätt att helt plötsligt kastas från assisterande till huvudansvaret för Sveriges mest pressade klubb. Tro inte att den pressen minskade inför den här säsongen heller, nej du.

På sin höjd skulle jag kunna tänka mig en Säcken-liknande lösning bara för att skaka om.. Men då ska det vara temporärt för enbart denna säsong. Vi MÅSTE ge vår nya tränare en värdig start, med ett ansvar redan från sillyn och vidare genom försäsong samt lagbygge. Först då tror jag vi kan börja ingjuta en trygghet hos våra spelare (och ledare) som kan hålla över en hel säsong.

Ge oss ett riktigt nyförvärv på tränarsidan den här gången. Gör det ordentligt, den här gången.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Bra "dutti", håller med i vartenda ord.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Håller också med dutti,
känns bättre att få in någon som har en hel säsong på sig och samtidigt kanske vi borde göra som Fricke säger och ta in en tränare med erfarenhet härifrån. Dessutom så tycker jag det känns bättre att göra träningsmatcher mot Allsvensk motstånd i höst om vi är kvar i AS ist för European Trophy eller va de nu skulle heta!
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

ciirree skrev:Håller också med dutti,
känns bättre att få in någon som har en hel säsong på sig och samtidigt kanske vi borde göra som Fricke säger och ta in en tränare med erfarenhet härifrån. Dessutom så tycker jag det känns bättre att göra träningsmatcher mot Allsvensk motstånd i höst om vi är kvar i AS ist för European Trophy eller va de nu skulle heta!
Word. Spela alla träningsmatcher i äckliga bonnarenor och lär er grisa.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Fricke skrev:
ciirree skrev:Håller också med dutti,
Word. Spela alla träningsmatcher i äckliga bonnarenor och lär er grisa.
In med Boorken, då händer det något i alla fall!

och ja, kötta mot HA motstånd direkt, om inte nu DIF går upp till SHL vill säga :)
Bild
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Gör åtminstone nåt mål innan det är försent...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar