Djurgårdens IF - Rögle BK 20/1 2014
Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 20/1 2014
Kollade precis på presskonferensen, inte undra på att Rögle vann. De har ju David Bowie som coach!
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Hur orkar folk hålla på att slita klyschor och vanliga citat från Zabel och vända det emot honom?Eriksson skrev:Zabel inför kvällens match
- Jag gillar vår sits. Vi har hamnat i ett läge där vi får slåss varje dag för våra poäng och vi vill högre upp.
Enligt logiken så gillar han vår sits ännu mera nu efter förlusten, eftersom vi är i ett läge där vi får slåss ännu hårdare. Ju längre ner vi hamnar desto högre upp vill vi?
Expert.
Nummer19 skrev:Zabel såg ju helt uppgiven ut under hela straffläggningen. Stod och höll sig för pannan vid varje straff. Sjukt vilka bra signaler han skickar ut. Bra ledarskap!

Kan nästan bli en ny "faith in humanity lost"-meme av det här.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja just han har varit jävligt osynlig hela säsongen faktiskt, inte ens sett han på isen! Därför det gått så jävla uselt?Honken skrev:Kan alla ta ett djup andetag.
Nej jag är inte heller nöjd men…
Vi saknar våra två viktigaste spelare. Eriksson och Nilsson, samt Sörensen som kanske är den forward som är rivigast. Alla tre våra viktigaste kuggar i PP. Garanterat att dessutom ett par spelare till som är halvdåliga och inte är med på morgondagens träning.
EDIT: sorry, kunde inte låta bli. Fattar såklart att du menar Nils.

Den där gifen får mig fan att tycka synd om Zabel. Som att stå och banka huvudet mot en tegelvägg.
Tänk om Lofquist hade skjutit lite åt höger och träffat nätmaskorna istället för att knocka målvakten med sitt skott, tänk om, tänk om...
Tänk om Lofquist hade skjutit lite åt höger och träffat nätmaskorna istället för att knocka målvakten med sitt skott, tänk om, tänk om...
Jag är inte arg, och inte besviken.
Det är lite synd om Zabel, han kanske vill sluta men vet att det inte finns budget för någon annan.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
- minalman
Klart att han inte vill stå där och ta all skit. Han borde bli årets Järnkamin. Men sen ska han bort.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Syftet är inte att vända det mot honom då det knappast behövs. Jag tycker bara att det är ett obota korkat uttalande.SirDIFalot skrev:Hur orkar folk hålla på att slita klyschor och vanliga citat från Zabel och vända det emot honom?
Kläcker man ur sig korkade saker så får man kanske räkna med att bli kritiserad. Jag skrev vad jag tyckte, inget mer eller mindre. Det är ju inte så att jag ryckte något ur sitt sammanhang för att vinkla det, eller vad menar du egentligen?
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
- SirDIFalot
Jo, men allt tränaren säger så fort laget går dåligt kommer alltid vändas och vridas på tills det låter korkat. Man rycker saker ur sitt sammanhang och bara letar fel. Säger han att allt är skit så kommer folk säga "VEMS FEL ÄR DET DÅ?!".Eriksson skrev:Syftet är inte att vända det mot honom då det knappast behövs. Jag tycker bara att det är ett obota korkat uttalande.SirDIFalot skrev:Hur orkar folk hålla på att slita klyschor och vanliga citat från Zabel och vända det emot honom?
Kläcker man ur sig korkade saker så får man kanske räkna med att bli kritiserad. Jag skrev vad jag tyckte, inget mer eller mindre. Det är ju inte så att jag ryckte något ur sitt sammanhang för att vinkla det, eller vad menar du egentligen?
Expert.
Ärligt talat. Jag tror att Zabel mår sjukt dåligt, sämre än vad de flesta tror. Han har nog legat många Sömnlösa nätter och funderat på vad han kan förbättra och göra som lyfter laget.
Viljan finns verkligen och jag hoppas inte att någon tror något annat.
Klart han gör allt i sin makt och lite till för att nå resultat, jag kan bara föreställa mig hur han mår och Jag är övertygad om att många hade brutit ihop i hans kläder.
Viljan finns verkligen och jag hoppas inte att någon tror något annat.
Klart han gör allt i sin makt och lite till för att nå resultat, jag kan bara föreställa mig hur han mår och Jag är övertygad om att många hade brutit ihop i hans kläder.
- Lidingö DIF
Lider verkligen också med Zabel som person. Han klurar och knåpar, men allt blir bara värre och värre. Vägrar tro att skulden för detta spektakel endast kan läggas på hans axlar. Finns rätt många som bör skämmas över sin insats. Dock ligger det i Zabels (och alla coachers för den delen) jobbeskrivning att det är inte avsikten och lyckönskningarna som räknas utan RESULTATEN. Spelar dock mindre roll för tror nog denna säsong kan avskrivas om inte ett mirakel sker. Såg verkligen inte bra ut idag och på A11 börjar tålamodet tryta rejält....tyvärr.
Allt är skit när Djurgården är skit.
Allt är skit när Djurgården är skit.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Det känns som många vill mycket men det blir för omständigt hela tiden. Det kladdas med pucken något ofantligt i egen zon så dom nästan slår knut på sig själva. Sarg ut, åk på puck, snett inåt bakåt. Enkelt enkelt enkelt. Back to basic.
Vi har skridskoskickliga spelare. Borde kunna utnyttja det betydligt mer än vad vi gör just nu. Första perioden idag var dock bra och så vill jag se DIF spela.
Vi har skridskoskickliga spelare. Borde kunna utnyttja det betydligt mer än vad vi gör just nu. Första perioden idag var dock bra och så vill jag se DIF spela.
- Lidingö DIF
Kollade eftersnacket på Viaplay när jag kom hem och Lückners analys att dra på sig Djurgårdströjan klarar endast ett ytterst fåtal hockeyspelare av mentalt verkar tyvärr stämma. Allt för många spelare presterar för dåligt i Djurgårdströjan för att det bara ska vara en tillfällighet.
Andra och tredje idag var verkligen tragiska att beskåda.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- Jim Morrison
Jag tycker främst att det är spelarna i laget som bär skulden för detta. Titta på vår forwardsuppsättning. Den är bäst i ligan. På pappret. Ändå gör dom inte mål. Det kan verka hur jävla felbyggt som helst, men hur många som helst har producerat innan i den här ligan. Pucken vill sig inte in och det lilla extra kämpa finns inte i dessa spelare. Se bara på den där jävla gifen. Han är nog minst lika besviken som oss på samtliga lirare i DIF just nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Lidingö DIF skrev:Kollade eftersnacket på Viaplay när jag kom hem och Lückners analys att dra på sig Djurgårdströjan klarar endast ett ytterst fåtal hockeyspelare av mentalt verkar tyvärr stämma. Allt för många spelare presterar för dåligt i Djurgårdströjan för att det bara ska vara en tillfällighet.
Kan det verkligen va så att Landeskog och kompani
Inte klarade av "djurgårdspressen". De låter lite märkligt,
Jag är ingen expert men jag tror nästan bara de är positivt med lite Krav och press ur den synvinkeln, det ska hjälpa spelarna att aldrig vara likgiltig i ett byte. De måste enligt mig vara något annat än publiken och tränarna, i första hand.