Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Om Nisse vore smart så stannar han ett år till oavsett om vi går upp eller ej. Dels för att han redan prövat SHL och inte lyckats, dels för att han är inte färdig från skadan än. Det syns tydligt i kraft och åkning defensivt. Att stå på blå med bra klubbhantering gör ingen SHL-spelare.
Ljungh tror jag är för vek för SHL fortfarande, skallen har han. Han skulle må gott av ett år till här också.
Holm unnar jag ett kontrakt i SHL även fast jag vill ha kvar honom. Jag anser faktiskt att han matchas fel år efter år. Killen är snabb med bra klubbhantering vilket han visar de få gånger han ger sig iväg, ändå matchas han som ultradefensiv-back vilket är lite synd.
Ljungh tror jag är för vek för SHL fortfarande, skallen har han. Han skulle må gott av ett år till här också.
Holm unnar jag ett kontrakt i SHL även fast jag vill ha kvar honom. Jag anser faktiskt att han matchas fel år efter år. Killen är snabb med bra klubbhantering vilket han visar de få gånger han ger sig iväg, ändå matchas han som ultradefensiv-back vilket är lite synd.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nån som nåt nytt om Sam?
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Han spelar ikväll iaf.Bluebrigade08 skrev:Nån som nåt nytt om Sam?
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ännu en gång så är Sam inbladad i ett baklängesmål tyvärr
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lika myket Ljunghs fel det där.Bluebrigade08 skrev:Ännu en gång så är Sam inbladad i ett baklängesmål tyvärr
Nej. Sam stod och kollade på pucken, vettefan vad han gör.
Sluta försvara Sam, han blir bara sämre och sämre för varje match.
Nästan så att jag vill bojkotta de matcher han inte är bänkad.
Men ge upp nu! Sam har gjort flera korkade misstag den här säsongen men kvällens matchtavla var ENBART Ljunghs, man lägger för faan inte en passning i bakhasorna på polarens skridskor!Axel_K skrev:Nej. Sam stod och kollade på pucken, vettefan vad han gör.
-
Tyckte Sam hade bra energi och skapade en hel framåt idag, tyvärr att det blev misskommunikation i baklängesmålet bara. Bådas fel lika mycket skulle jag vilja säga.Don66-2 skrev:Men ge upp nu! Sam har gjort flera korkade misstag den här säsongen men kvällens matchtavla var ENBART Ljunghs, man lägger för faan inte en passning i bakhasorna på polarens skridskor!Axel_K skrev:Nej. Sam stod och kollade på pucken, vettefan vad han gör.
Det va en pisspass av Ljung, för er som inte såg detta rekommenderat jag att se om målet på viasatsport!
Sam är en otroligt begränsad ishockeyspelare. Han kan skjuta som en häst (om han får stå och ladda en kvart) och han kan tokköra framåt. Inte mycket att ha om poängskörden vacklar
Det är knappast någon tillfällighet att han är inblandad i målet där vi ger bort matchen och det är svårt att inte dra paralleller med en viss #78 som såg till att avgöra många matcher käpprätt åt h-e.
Han lär ju bli kvar på det här skeppet....
Det är knappast någon tillfällighet att han är inblandad i målet där vi ger bort matchen och det är svårt att inte dra paralleller med en viss #78 som såg till att avgöra många matcher käpprätt åt h-e.
Han lär ju bli kvar på det här skeppet....
- minalman
Men han kan inte lastas för målet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det är en skitpassning men han är likväl inblandad.
- minalman
Klart han är inblandad. Men Sam är allas hackkyckling.Probert24 skrev:Det är en skitpassning men han är likväl inblandad.
Om det varit tvärtom, att Sam slagit passningen som orsakade schabblet, som ledde till pucktapp som ledde till målet. Då hade det varit hans fel då med och inte den som schabblade på grund av skitpasset.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Blir så trött på tjatet om jämförelsen mellan Sam och Chara, att Sam skjuter nästan lika hårt som han, och? Där tar den sagan slut punkt. Vad fan hjälper det? Det kunde lika gärna varit så att han tog mest vikt i bänkpress, wow vad han är stark, men kan man inte han själv eller coachen förvalta den styrkan på isen på bästa sätt, är det ingen bra styrka. Man kan säga mycket om Sam, men han har blivit helt fel coachad! Hade Znabel Co dragit i nödbromsen i hans skjutande och coachat han rätt där. Hade vi definitivt sluppit alla pikar från hockeyexperter och irriterande fans som påpekar: gång på gång att Sam inte prickar mål, och att han skjuter alldeles för jävla hårt. Som i sin tur resulterar i att chansen till ett mål eller målvaktsretur uteblev.
Vågar man tro på en förändring i hans spel? Eller är en ny back på väg in?
Vågar man tro på en förändring i hans spel? Eller är en ny back på väg in?
Jag tror många här inne som säger att målet var Sams fel vill belasta honom för tidigare misstag. Jag skulle vilja säga att den va helt på Ljungh.
Alla vet på de här nivån vart man ska lägga passningarna, sedan om Sam va inblandad eller ej är inte relevant eftersom alla i laget hade reagerat på samma sätt, det var en helt horribel passning. Vill ni klaga på Sam så får ni hitta ett annat mål isåfall!
Alla vet på de här nivån vart man ska lägga passningarna, sedan om Sam va inblandad eller ej är inte relevant eftersom alla i laget hade reagerat på samma sätt, det var en helt horribel passning. Vill ni klaga på Sam så får ni hitta ett annat mål isåfall!