Djurgårdens IF - Rögle BK 20/1 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 20/1 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Nej, nu nästa match kommer bli säsongens första jag skiter i.

SÅ JÄVLA DÅLIGT.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Rix skrev:
-daniel- skrev:Så JÄVLA underbart det bara är 14 matcher (!) kvar av den här säsongen.
Håller med, ska bli skönt med en paus från detta misär och elände, fyfan va trött man är.

Vill också ha rast nu, en lång sådan

Men helt säkert kommer vi i höst sukta efter att vi föregående säsong låg mestadels topp 7.
The downward spiral har liksom bara börjat snurra lite på halvfart, jag är redan åksjuk :cry:
Melodi: "Kanna på"
Snurra på snurra på. Snurra på snurra på... vi åker neeeedåt. Ner till Division två. Snurra på snurra på...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Är det nån som förresten är sugen på Asplöven - DIF på Hockeyallsvenskan.se på onsdag? :lol: :lol:
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tony Zabel du är allt vi har,
snälla föööörsök å håll oss kvar.
Aldrig kommer jag stå upp för dig,
min kärl...nej fyfan...

Adam bra idag förutom på straffarna men det visste vi ju sedan tidigare. Sämst straffstatistik i landet?

Anfallsspelet har fått grus i maskineriet skulle man kunna säga, rekorduselt. Hur ska man orka se fler matcher överhuvudtaget?

Cred till de unga killarna bakom mig hög(s)t upp i klacken, vilka hjältar. Eldade på hela matchen. Respect!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vikas skrev:
-daniel- skrev:
Nu menar ju han att kan man leva efter sina tillgångar så klarar man licensen och får spela kvar.

Tror inte heller på konkurs, men på sikt blir det nästintill ohållbart med 2-3000 i snitt på läktarna.
Jodå, det förstod jag. Dock lär vi inte klara oss kvar i Allsvenskan särskilt länge med en budget på 500,000 som vi får ut efter alla avgifter som stockholmslag dras med.
BIK Karlskoga har ju en budget på mindre än hälften av vår. Klart vi kan överleva med en sådan budget och vara ett stabilt HA-lag utan att riskera konkurs.
Expert.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

-daniel- skrev:Är det nån som förresten är sugen på Asplöven - DIF på Hockeyallsvenskan.se på onsdag? :lol: :lol:
Har sett fram mot matchen hela säsongen. Min första bortamatch. Sitter som på målar av iver.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Är det nån som förresten är sugen på Asplöven - DIF på Hockeyallsvenskan.se på onsdag? :lol: :lol:
Bild
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Någon som vet något mer om Nils förresten? Får han lägga dansskorna på hyllan igen eller?
Jag är inte arg, och inte besviken.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Bedrövligt. Pinsamma Djurgården.

Adam den ende som får godkänt.

Sista matchen av årets grundserie där jag är på plats. Orkar inte mer. Vilar mig i form inför ett eventuellt play-off.

Inväntar bara besked om att Nisse brutit handen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Re: Sv: Djurgårdens IF - Rögle BK 20/1 2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Lee Harvey Oswald skrev:
pulverapa skrev:
diftobbe89 skrev:
pulverapa skrev:Lapplisorna springer runt här på grusparkeringen utanför Hovet. Sjukt pinsamt. Vilka jävla horor.
:lol:
Seriöst? Jävla horor. Dö. Ärligt talat. Nu är råttet jävla mågat. Skiter i om vi får en eller två poäng. Men att springa runt och lappa folk kl. 21:33 på nån jävla grusplan är beyond me. Avskum
:lol: (förlåt, men det är så oerhört tragikomiskt )
Det finns alltid en nivå till :lol:
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Sv: Djurgårdens IF - Rögle BK 20/1 2014

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
pulverapa skrev:
diftobbe89 skrev:
pulverapa skrev:Lapplisorna springer runt här på grusparkeringen utanför Hovet. Sjukt pinsamt. Vilka jävla horor.
:lol:
Seriöst? Jävla horor. Dö. Ärligt talat. Nu är råttet jävla mågat. Skiter i om vi får en eller två poäng. Men att springa runt och lappa folk kl. 21:33 på nån jävla grusplan är beyond me. Avskum
:lol: (förlåt, men det är så oerhört tragikomiskt )
Det finns alltid en nivå till :lol:
Muhahahahahahahha @ pulver.

HAHA kvällens enda skratt.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Zabel inför kvällens match
- Jag gillar vår sits. Vi har hamnat i ett läge där vi får slåss varje dag för våra poäng och vi vill högre upp.

Enligt logiken så gillar han vår sits ännu mera nu efter förlusten, eftersom vi är i ett läge där vi får slåss ännu hårdare. Ju längre ner vi hamnar desto högre upp vill vi?
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Zabel såg ju helt uppgiven ut under hela straffläggningen. Stod och höll sig för pannan vid varje straff. Sjukt vilka bra signaler han skickar ut. Bra ledarskap!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Honken

Inlägg av Honken »

Kan alla ta ett djup andetag.
Nej jag är inte heller nöjd men…

Vi saknar våra två viktigaste spelare. Eriksson och Nilsson, samt Sörensen som kanske är den forward som är rivigast. Alla tre våra viktigaste kuggar i PP. Garanterat att dessutom ett par spelare till som är halvdåliga och inte är med på morgondagens träning.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Honken

Inlägg av Honken »

SirDIFalot skrev:
Vikas skrev:
-daniel- skrev:
Nu menar ju han att kan man leva efter sina tillgångar så klarar man licensen och får spela kvar.

Tror inte heller på konkurs, men på sikt blir det nästintill ohållbart med 2-3000 i snitt på läktarna.
Jodå, det förstod jag. Dock lär vi inte klara oss kvar i Allsvenskan särskilt länge med en budget på 500,000 som vi får ut efter alla avgifter som stockholmslag dras med.
BIK Karlskoga har ju en budget på mindre än hälften av vår. Klart vi kan överleva med en sådan budget och vara ett stabilt HA-lag utan att riskera konkurs.
Källa på det?
Deras personalbudget ligger på 22 milj. inkl kansli. (vilket inte är stort).
Edit: Sorry menade KHK
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Skriv svar