BOMBOM BOUCHARD skrev:Mif är ett av lagen som går upp. Tror att något av övriga två SHL-lag behåller sin plats.
Tror tyvärr Gnaget tar ena platsen o sen står det mellan khk o mif, vi slutar 6 och sen näst sist i PO.
Deras hall fyller inte kraven.
Det gör inte Örebro heller. Dispens kommer säkert att ges ut.
Förutom Mif är Karlskrona faktiskt det lag som imponerat mest på mig spelmässigt. Deras tabellplacering blir bara mindre förvånande desto mer man ser dem.
Att däremot inte Mif lyfter är en gåta för mig. De är ruskigt bra när de är på spelhumör. Seriens klart bästa "högstanivå". Tycker väl även att vi har en bra högstanivå. Top 3 efter Mif och Karlskrona.
Önskar bara att vi hade haft Biks jämnhet också.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev:Mif är ett av lagen som går upp. Tror att något av övriga två SHL-lag behåller sin plats.
Tror tyvärr Gnaget tar ena platsen o sen står det mellan khk o mif, vi slutar 6 och sen näst sist i PO.
Deras hall fyller inte kraven.
Det gör inte Örebro heller. Dispens kommer säkert att ges ut.
Förutom Mif är Karlskrona faktiskt det lag som imponerat mest på mig spelmässigt. Deras tabellplacering blir bara mindre förvånande desto mer man ser dem.
Att däremot inte Mif lyfter är en gåta för mig. De är ruskigt bra när de är på spelhumör. Seriens klart bästa "högstanivå". Tycker väl även att vi har en bra högstanivå. Top 3 efter Mif och Karlskrona.
Önskar bara att vi hade haft Biks jämnhet också.
Tycker faktiskt inte vår högsta nivå är nåt vidare, ta mif sista 10 mot oss senast och khk första period i tisdags, det finns inte i hos oss i år.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Jag menar just högstanivån, sista 10 mot Malmö var en katastrof och tillhör vår lägstanivå. Första 50 minuterna var däremot en underbart genomförd bortamatch.
Sedan har vi spelat skjortan av en hel del lag på Hovet, ofta bara någon period, men ändå.
Men okey, vi har en bra bit kvar till Mifs och Karlskronas högstanivå, det tycker jag verkligen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Janne sa väl själv efter KHK matchen att det var deras bästa bortamatch för säsongen.
I det läget får de flesta lag stryk av alla, när motståndarna gör sin bästa match.
Skillnaden är mindre än så lagen emellan.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Honken skrev:Janne sa väl själv efter KHK matchen att det var deras bästa bortamatch för säsongen.
I det läget får de flesta lag stryk av alla, när motståndarna gör sin bästa match.
Skillnaden är mindre än så lagen emellan.
Absolut, så är det ju. Exempelvis så var Löven riktigt bra när vi mötte dem borta.
Sedan körde vi över dem hemma. Så är det i denna serie.
Jepe skrev:Sker en utökning av SHL så är det nog inte till nästa säsong utan till 15/16? Tävlingsbestämmelser sätts väl innan säsongen startar? Eller?
T ex playoff till slutspelet i SHL infördes ju under/efter förra säsongen. Men jag förstår vad du menar, det blir konstigt och oseriöst att få genomföra, särskilt när det gäller att lag ska få frikort eller kalla det vad du vill uppåt i seriesystemet.
Staten skrev:Shl skulle kunna utöka ligan med 14 lag till men jag ger mig fan på att vi hade misslyckats gå upp ändå.
I år kan de öka till 18 lag och vi missar ändå att gå upp. Det vilar en förbanneles över Djurgårdens IF sedan den dag Tolsa tacklade två av våra spelare groggy. Tänk på det - det var då eländet började....
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad