Sjöwall skrev:
Coco hade väldigt mycket tur i början av säsongen. Man låg på runt 20% i scoring efficiency vilket är löjligt högt. Man leder fortfarande den serien men är på nedgång.
Äh, så säger bara folk som inte sett KHK spela särskilt mycket.
Dom ligger i topp helt enkelt för att dom spelar som ett topplag.
Tror fortfarande många har problem att förstå att deras trupp är i princip utbytt jämfört med förra säsongen .
Dvs. det är alltså ett annan KHK denna säsong (annars fattar jag inte alls snacket om tur & flyt).
Tror absolut dom blir att räkna med i KS, till skillnad mot tex BIK så är KHK ett spelande lag som kan vinna på egen kraft.
Tror ändå att både aik och Örebro till slut klarar sig kvar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Sjöwall skrev:
Coco hade väldigt mycket tur i början av säsongen. Man låg på runt 20% i scoring efficiency vilket är löjligt högt. Man leder fortfarande den serien men är på nedgång.
Äh, så säger bara folk som inte sett KHK spela särskilt mycket.
Dom ligger i topp helt enkelt för att dom spelar som ett topplag.
Tror fortfarande många har problem att förstå att deras trupp är i princip utbytt jämfört med förra säsongen .
Dvs. det är alltså ett annan KHK denna säsong (annars fattar jag inte alls snacket om tur & flyt).
Tror absolut dom blir att räkna med i KS, till skillnad mot tex BIK så är KHK ett spelande lag som kan vinna på egen kraft.
Tror ändå att både aik och Örebro till slut klarar sig kvar
Man spelade bra men hade också väldigt mycket tur. Att ligga på över 20% i scoring efficiency över en hel säsong är inte hållbart. Det går inte. Nu ligger dom på 11.5% vilket också är högt men absolut hållbart.
jensa öhling skrev:Så att vara effektiv är alltså samma sak som att ha tur?! Över en hel serie. Lägg ner Sjöwall.
Ja, det är tur att var femte skott går in. Var ligger snittet i räddningsprocent? Runt 90-91% vilket betyder att skottprocentens snitt ligger på runt 9-10%. Ligger man då på 20% är man inte bara effektiv utan har en hel del tur.
Boeman skrev:Angående villka som går upp så känns de extremt svårbedömt
Allsvenskan är sämre än på många år och inget lag känns tillräckligt bra. Samtidigt är tex Aik och Ösk inga stjärnlag utan Självförtroende så frågan är handlar nog om hur mycket man är villig kriga.
Gör dom jobbet fullt ut så ska de allsvenska lagen inte ha en chans, möjligtvis Västerås då de är det enda laget jag tycker visat upp långt ifrån sin potential medans Khk och Bofors redan spelat ut sina bästa kort.
Lite funderingar så här på kvällskvisten.
Jag skulle nog vilja påstå att BIK också skulle ha en chans med Örebro och AIK.
Alla spelare i BIK gör sina 110% i varje byte och kör stenhårt, visst spelar de fult ofta men de tar inte ifrån de faktum att de är krigare allihopa. Pogge är en bra målvakt nog för att klara en kvalserie, dock: blir han skadad så ligger de risigt till, även i slutskedet av denna serie.
tycker pogge bara har tur, och grisar till spelare :/
Skickat från min C6603 via Tapatalk
En målvakt som spelar 5-6 matcher och har samma föemåga som han kan ha tur, men Pogge har spelat varje minut hittills och är fortfarande lika bra som vid starten. Dessutom har han vunnit 4-5 matcher helt själv också, en sån målvakt behövs. Att han dessutom är riktigt grym med klubban är bara bonus.
crike skrev:
Vad menar du med att KHK redan har spelat ut sina bästa kort? Menar du att deras spelare ska sluta producera och/eller spela en rätt bra defensiv?
Det må så vara att deras scoring efficency gått ned, kan ju också bero på respekten från motståndarna som ställer upp sig på ett annat sätt. Oavsett detta så visar KHK ändå att dom vinner matcher, kanske inte med 4-5 mål som innan, men dom vinner.
Nu förstod jag att ditt inlägg inte var ett inlägg som menade att KHK kommer sluta sist i tabellen men jag tycker att dom ligger där dom ligger för att dom förtjänar det och jag tror inte heller att dom kommer prestera sämre i slutet av säsongen. I kvalserien vet man dock aldrig men spelar dom det spel dom har just nu så har dom alla chanser i världen att gå upp.
Niklas Jihde ?@NiklasJihde 2 min
Viskas om att det snart är klart med 14 lag i SHL. Toppen för eliten - desto mer oroväckande för Hockeyallsvenskan.
Hur löser man detta? Är det 4a lag från kvalserien som "går upp"? Så jävla typiskt i så fall, vi kommer inte ens till kvalserien...och gnaget glider på en räkmacka tillbaks.
Niklas Jihde ?@NiklasJihde 2 min
Viskas om att det snart är klart med 14 lag i SHL. Toppen för eliten - desto mer oroväckande för Hockeyallsvenskan.
Hur löser man detta? Är det 4a lag från kvalserien som "går upp"? Så jävla typiskt i så fall, vi kommer inte ens till kvalserien...och gnaget glider på en räkmacka tillbaks.
Jag tar för givet att det blir så. Alla kommer att skrika att det är för att förbundet vill ha upp jyrgårn eller vad de nu kallar oss. Givetvis kommer vi att stå för tidernas debacle den säsongen. Oavsett om det nu är denna eller nästa. Det finns inget annat.
ciirree skrev:Om vi inte klarar av att gå upp i år så ser jag gärna att AIK kommer ner, då får vi Sveriges bästa derby i HA så kan SHL leva med sitt fjuttiga E4 derby
HA har också ett hett E4-derby! Troja - Asplöven levererar.
Haha jo. Sen finns det inte mycket som stoppar experterna från att kalla allting derby nu för tiden. Första mötet mellan DIF - Västerås så vände dem och vred på saken tills ja, "Man kan ju faktiskt kalla detta ett derby med" suck.
Mmm sånt är illa, man får ju fasen kväljningar när dom kallar en match mot S-tälje för derby.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Mif är ett av lagen som går upp. Tror att något av övriga två SHL-lag behåller sin plats.
Tror tyvärr Gnaget tar ena platsen o sen står det mellan khk o mif, vi slutar 6 och sen näst sist i PO.
KHK är inte berättigade till spel i SHL
Deras hall fyller inte kraven.
Jaja det finns dispens.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn