DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
20002001

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Själv är jag optimist.
Vi avslutade förra årets säsong briljant, och med Pelle som tränare kommer defensiven vara bra och att vi får behålla Dan Amartey känns helt otroligt jävla bra. Som folk nämnt så saknas bara Jawo nu.
Tippar oss fyra i år, förhoppningsvis vinner vi cupen och vi får Europa redan i sommar.

Första gången på länge som jag känner en positiv känsla kring truppen, vet inte om det är positivt eller negativt, för då kan jag bara bli besviken.

Ge mig nästa lördag nu!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Har samma känsla. Men försöker hejda mig lite. Förutom Jawo saknas väl en vänsterytter också.
Hoppas vi äntligen kan få en bra start. Känns som det börjat dåligt flera år nu och att vi fått kämpa i uppförsbacke direkt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Otroligt kul att Amartey blir kvar, iaf ett tag.
Killen är fortfarande under utveckling men känns redan alldeles för bra för Allsvenskan.
Så mycket energi, teknik & visdom i en sån ung pojk
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Presskonferens kl. 17.00. Jawo har köpts loss(?)/!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Jawo sägs vara köpt och ett nytt & långt kontrakt är skrivet.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det stämmer!
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

JAAAAAAAWO.....hl

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Är skeptisk till långtidskontrakt... men...var alternativet att tappa honom så är det förmodligen värt det.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:Är skeptisk till långtidskontrakt... men...var alternativet att tappa honom så är det förmodligen värt det.
Jag med. Sitter han inte på för mycket pengar så är det väl värt det. Tycker fem år är snudd på överkant dock. Men han är viktig som kulturbärare också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev:Är skeptisk till långtidskontrakt... men...var alternativet att tappa honom så är det förmodligen värt det.
Jag med. Sitter han inte på för mycket pengar så är det väl värt det. Tycker fem år är snudd på överkant dock. Men han är viktig som kulturbärare också.
Han har fått riktigt bra betalt vad jag hört. Men levererar han som ifjol är det ju värt det.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
Han har fått riktigt bra betalt vad jag hört. Men levererar han som ifjol är det ju värt det.
Känns riktigt bra inför nästa säsong med Jawo, Erton och Prijovic. Men om vi tänker år 4-5 på kontraktet ser jag honom antagligen mer som en kulturbärare, om än en relativt dyr sådan. Vem vet? Känns bra just nu i alla fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Fan vad skönt att fotbollen snart drar igång!
Användarvisningsbild
minalman

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Skidlöparn skrev:Fan vad skönt att fotbollen snart drar igång!
Jag är rädd att detta är ett av hockeyns problem. Krismedvetenheten hos den genomsnittliga Djurgårdaren (inte de som jobbar stenhårt året runt för Djurgårdens IF Ishockeyförening, utan "Djurgårdaren på gatan") kommer aldrig bli tillräckligt stark för att det skall gå att skapa tillräckliga resurser till hockeyn, så länge vi flyr in i fotbollssäsongen för att hitta glädjen igen. Helt mänskligt, men om vi bara hade hockeyn (som FBK, LIF, SAIK, HV m.fl.) skulle det sannolikt se annorlunda ut.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skidlöparn

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av Skidlöparn »

minalman skrev:
Skidlöparn skrev:Fan vad skönt att fotbollen snart drar igång!
Jag är rädd att detta är ett av hockeyns problem. Krismedvetenheten hos den genomsnittliga Djurgårdaren (inte de som jobbar stenhårt året runt för Djurgårdens IF Ishockeyförening, utan "Djurgårdaren på gatan") kommer aldrig bli tillräckligt stark för att det skall gå att skapa tillräckliga resurser till hockeyn, så länge vi flyr in i fotbollssäsongen för att hitta glädjen igen. Helt mänskligt, men om vi bara hade hockeyn (som FBK, LIF, SAIK, HV m.fl.) skulle det sannolikt se annorlunda ut.
Nu har jag gått på i stort sett alla hemmamatcher i år och totalt sett alla utom ett par via webben, så tror inte att jag är den som "övergiver" hockeyn bara för att fotbollen börjar. Jag kommer garanterat följa med sillyn etc i sommar.
Men förstår ändå vad du menar.
Skriv svar