Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
1962FenderStrat
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av 1962FenderStrat »

Jag vill se fler juniorer få en ärlig chans nu! In med Liljendahl och Lindberg. Englund bör bli ordinarie omedelbart. Han kan ta Sams plats ifall han försvinner. Det lilla jag såg av Lindberg såg lovande ut. Bra storlek och spelar fysiskt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

emilin skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Man får inte glömma att man i de lägre serierna kan nå enorma framgångar på att vara bättre tränade och hålla en någorlunda vettig spelidé. Det räcker för serieseger i de flesta fallen.

I Allsvenskan är spelarna bra tränade rakt över, alla lag har en tydlig spelidé (om än mer eller mindre lyckosam).
Ställer betydligt högre krav på tränaren där.

Men visst vore det roligt om vi lyckades få fram nästa Jonas Rönnkvist. Jeff?

Högst på önskelistan är en tränare som förstår sig på den nya typen av ishockey som har kommit på senare år.
Att spela med fart och kraft (före kontrollerat och med finess) och som gör det jobbigt att spela för motståndarna.

Saik, Luleå, Karlskrona och även vårt JVM lag spelar den nya typen av hockey. Dinosaurier som FBK och HV har det tuffare med sina dyra trupper.
Frölunda har börjat närma sig toppen genom att ta till sig en tränare med moderna idéer.
Håller med dig fullt ut, men varför inte testa nu i slutet av säsongen, vi behöver ju inte skriva ett 3års kontrakt, visar det sig sen att spelare o ledare gillar så kan man förhandla vidare o ge Jeff möjligheter att skapa sitt eget lag, Vet personligen vad Jeff gillar för typ av hockey, och det är precis vad jag tycker att Djurgården ska stå för.
Skulle tro att DIF har koll på det arbete som Jeff utför.
Sedan varken tror eller hoppas jag att man givit upp denna säsong. Målsättningen var som jag förstått det ett uppbyggnadsår med minst PO som målsättning.
En ny stomme håller på att byggas upp och det är inte i år vi ska ha stor chans att gå upp.
Det har gått så långt av säsongen att jag tycker vi ska låta Zabel styra skutan i land.

Men du nämner ett intressant namn och vem vet, senare i år kanske han presenteras som vår nye huvudtränare?
Jag har absolut ingen koll på vilken typ av ledare han är eller vilken ishockey han står för. Men klart är att Zabel inte lyckats få laget att prestera bättre än förväntat. Och det är precis en sådan tränare det vore så underbart att få till laget. Någon som får oss att bli hockeysveriges utropstecken igen. Men att hitta en sådan person är lättare sagt än gjort.
Till Zabels försvar hör att årets upplaga av DIF saknar en del viktiga pusselbitar för att kunna vara i topp av serien enligt mitt sätt att se det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
rikkard

Inlägg av rikkard »

Om vi får ordning på allt har vi goda chanser att gå från play off till kvalserien. Tror dock inte att Zabel fixar det jobbet. Varför ett korttidskontrakt med en ny coach känns som en bättre lösning. Zabels anfallsplan verkar handla mycket om att skjuta och gå på returerna. Det är det han lyfter fram varje gång som vi går i stå. Vi behöver någon som har en mer sinnrik plan. Vi har flera spelskickliga spelare, men använder oss inte av deras kompetens.

Förövrigt har Zabel misslyckats kapitalt med att spela in våra juniorer i a-laget. Bortsett från vissa backar, ser detta dock snarare som nymans förtjänst, så innehåller truppen inga juniorer som innehar ordinarie platser.
Senast redigerad av rikkard den 2014-01-18 20:33:29, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Om de ska göra sig av med Sam så vill jag ha in en GRYM ersättare! Och sen håller jag med, fler juniorer bör få chansen!
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
emilin skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Man får inte glömma att man i de lägre serierna kan nå enorma framgångar på att vara bättre tränade och hålla en någorlunda vettig spelidé. Det räcker för serieseger i de flesta fallen.

I Allsvenskan är spelarna bra tränade rakt över, alla lag har en tydlig spelidé (om än mer eller mindre lyckosam).
Ställer betydligt högre krav på tränaren där.

Men visst vore det roligt om vi lyckades få fram nästa Jonas Rönnkvist. Jeff?

Högst på önskelistan är en tränare som förstår sig på den nya typen av ishockey som har kommit på senare år.
Att spela med fart och kraft (före kontrollerat och med finess) och som gör det jobbigt att spela för motståndarna.

Saik, Luleå, Karlskrona och även vårt JVM lag spelar den nya typen av hockey. Dinosaurier som FBK och HV har det tuffare med sina dyra trupper.
Frölunda har börjat närma sig toppen genom att ta till sig en tränare med moderna idéer.
Håller med dig fullt ut, men varför inte testa nu i slutet av säsongen, vi behöver ju inte skriva ett 3års kontrakt, visar det sig sen att spelare o ledare gillar så kan man förhandla vidare o ge Jeff möjligheter att skapa sitt eget lag, Vet personligen vad Jeff gillar för typ av hockey, och det är precis vad jag tycker att Djurgården ska stå för.
Skulle tro att DIF har koll på det arbete som Jeff utför.
Sedan varken tror eller hoppas jag att man givit upp denna säsong. Målsättningen var som jag förstått det ett uppbyggnadsår med minst PO som målsättning.
En ny stomme håller på att byggas upp och det är inte i år vi ska ha stor chans att gå upp.
Det har gått så långt av säsongen att jag tycker vi ska låta Zabel styra skutan i land.

Men du nämner ett intressant namn och vem vet, senare i år kanske han presenteras som vår nye huvudtränare?
Jag har absolut ingen koll på vilken typ av ledare han är eller vilken ishockey han står för. Men klart är att Zabel inte lyckats få laget att prestera bättre än förväntat. Och det är precis en sådan tränare det vore så underbart att få till laget. Någon som får oss att bli hockeysveriges utropstecken igen. Men att hitta en sådan person är lättare sagt än gjort.
Till Zabels försvar hör att årets upplaga av DIF saknar en del viktiga pusselbitar för att kunna vara i topp av serien enligt mitt sätt att se det.
Tror inte heller att man har givit upp hoppet, men om det skall till en förändring så tror jag dock att det måste ske på tränarsidan, att tro att vi kan värva en -två spelare som kommer att få till det och få laget att växa är nog utopi.
Sen anser jag att materialet vi har i detta lag absolut ska vara med o kriga i toppen.
Vi har visat enstaka matcher att kunskapen finns, men vi lyckas inte bibehålla spelet under flera matcher, och där tror jag att en ny röst skulle få laget att vakna till och förhoppningsvis får vi se ett nytt krigande Djurgården.
Vad har vi att förlora?
Sen vill jag verkligen säga att jag gillar Zabel han har ställt upp när det har blåst som mest kring Djurgården, och verkar vara en sympatisk o plikttrogen person som bara vill Djurgården det bästa,(förstår absolut inte de som skriver en massa skit om Zabel) men ibland så får man bortse från detta o blicka framåt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

emelin:
Visst är det så att det vore svårt att hitta bra spelare som kunde förstärka. Helt klart lättare att byta tränare. Din lösning vore mer spännande och rimlig än min.

OT: Gillar verkligen din bild. Thomas Eriksson är min absoluta favoritspelare i DIF genom alla tider jag följt laget.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

BOMBOM BOUCHARD skrev:emelin:
Visst är det så att det vore svårt att hitta bra spelare som kunde förstärka. Helt klart lättare att byta tränare. Din lösning vore mer spännande och rimlig än min.

OT: Gillar verkligen din bild. Thomas Eriksson är min absoluta favoritspelare i DIF genom alla tider jag följt laget.
Samma här där kan vi snacka om kaptensämne. :D
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Sam får gärna lämna. En katastrofvärvning. Sämre än Klubertanz andra vändan. Skicka!
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Jag tycker inte Sam är så dålig som många säger. Han är en av få backar som obehindrat kan föra in pucken i anfallszon. Nisse och Holm är de enda övriga som klarar detta. Visst, han är lite svajig i defensiven emellanåt men hans offensiva skickligheter väger upp, tycker jag. Kanske man ska omskola honom till forward? Varför inte liksom?
Användarvisningsbild
JohanPez
Säsongskort: Ja

Inlägg av JohanPez »

1962FenderStrat skrev:Jag tycker inte Sam är så dålig som många säger. Han är en av få backar som obehindrat kan föra in pucken i anfallszon. Nisse och Holm är de enda övriga som klarar detta. Visst, han är lite svajig i defensiven emellanåt men hans offensiva skickligheter väger upp, tycker jag. Kanske man ska omskola honom till forward? Varför inte liksom?
Han ÄR omskolad forward redan enligt någon intervju så det skulle väl knappast vara ett problem men vi har väl forwards så det räcker och blir över.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Intervju som Höken gör med Nils.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... fter-nils/

Ja, han är som nämnt förlorad om vi inte går upp nästa säsong. Inga konstigheter.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Mattebo skrev:Intervju som Höken gör med Nils.

Ja, han är som nämnt förlorad om vi inte går upp nästa säsong. Inga konstigheter.
Jag har sagt det länge nu, både Nisse och Holm kommer lira i SHL nästa år.
Klart SHL-klubbarna vill åt dessa herrar.
Rix

Inlägg av Rix »

BOMBOM BOUCHARD skrev:

Ja tyvärr har du säkerligen rätt, om inte DIF tar sig upp i SHL kommer vi tappa bra spelare säsong efter säsong. Många av våra spelare trivs säkert väldigt bra i DIF. Men chansen att få spela i en högre liga och tjäna mer pengar kommer alltid locka iväg bra spelare.

De spelare jag tror vi tappar inför nästa säsong om vi inte på något mirakulöst sätt går upp är Holm, Nisse, Ljungh, Sörenssen. Sen är det stor chans att även Jakobs, Saviano, Johner och någon till försvinner. Vilket i princip betyder halva laget, självklart inget man önskar men tyvärr blir det så när man harvar runt i HA och är ett mittenlag i denna jävla piss liga.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Men endå så jäkla skönt att höra honom säga att han helst spelar med Djurgården i högsta ligan. Det syns ju att han trivs här!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Rix skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Ja tyvärr har du säkerligen rätt, om inte DIF tar sig upp i SHL kommer vi tappa bra spelare säsong efter säsong. Många av våra spelare trivs säkert väldigt bra i DIF. Men chansen att få spela i en högre liga och tjäna mer pengar kommer alltid locka iväg bra spelare.

De spelare jag tror vi tappar inför nästa säsong om vi inte på något mirakulöst sätt går upp är Holm, Nisse, Ljungh, Sörenssen. Sen är det stor chans att även Jakobs, Saviano, Johner och någon till försvinner. Vilket i princip betyder halva laget, självklart inget man önskar men tyvärr blir det så när man harvar runt i HA och är ett mittenlag i denna jävla piss liga.
Glömde Ljungh, han spelar säkerligen SHL nästa år.
Låst