Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sensei »

Don66-2 skrev:
1962FenderStrat skrev:Jag kan inte hålla med om att Sören och Hank va bättre förra året. Båda två har växt enormt mycket denna säsong, i synnerhet Sören.

Dustin... Ja, vad ska man säga.. Känns som han åker runt runt men inget händer. Han va strået vassare förra säsongen i mitt tycke.
Någon som verkligen har växt i år är ju Hank, Sören tycker jag började bra men har inte kommit upp i sin tidigare kapacitet efter skadan.
Hank/Ahlén/Nyberg/Holmqvist tycker jag generellt är de som kan gå rakryggade, det gör det de ska bra. Tar många tek i försvarszon och lämnar över i anfallszon. Hank har bra poängskörd trots detta och trots begränsat med spel i pp. Han har en positiv utveckling, ser lite snabbare ut i år och är snäppet elakare vilket gör att han får ut mer av sin fysik.

Där har vi stommen för framtiden på forwardssidan som jag ser det, lägg möjligen till Saviano. På övriga poster tror jag vi kan värva bättre alternativ.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av crike »

sensei skrev:Hank/Ahlén/Nyberg/Holmqvist tycker jag generellt är de som kan gå rakryggade, det gör det de ska bra. Tar många tek i försvarszon och lämnar över i anfallszon. Hank har bra poängskörd trots detta och trots begränsat med spel i pp. Han har en positiv utveckling, ser lite snabbare ut i år och är snäppet elakare vilket gör att han får ut mer av sin fysik.

Där har vi stommen för framtiden på forwardssidan som jag ser det, lägg möjligen till Saviano. På övriga poster tror jag vi kan värva bättre alternativ.
Men nu trollar du väl trots allt gällande Hank & Ahlén?
Hank och Ahlén gör väl inte alls det som dom ska göra?

Jag skiter fullständigt om dom två bidrar med en poäng här och där, så länge dom inte spelar fysiskt som är det dom är på den där isen för att göra, hade jag lika gärna kunnat ha random sargsnurrare där ute. Näe jag tycker dom är alldeles för tekniskt dåliga (med Hank resor värre än Ahlén) för att inte få en utskällning varje gång dom gjort ett byte där dom fått fler tacklingar än dom delat ut.

Nej tacklingar är inte allt men när man snittar 95kg och resten av laget ligger runt 84 så är man inte satt på isen för att dutta och göra en poäng här och där. Dom ska vara fysiska, dom ska vara elaka och dom ska framförallt göra motståndarna irriterade. Jag ser nada av detta idag.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

sensei skrev:
Don66-2 skrev:
1962FenderStrat skrev:Jag kan inte hålla med om att Sören och Hank va bättre förra året. Båda två har växt enormt mycket denna säsong, i synnerhet Sören.

Dustin... Ja, vad ska man säga.. Känns som han åker runt runt men inget händer. Han va strået vassare förra säsongen i mitt tycke.
Någon som verkligen har växt i år är ju Hank, Sören tycker jag började bra men har inte kommit upp i sin tidigare kapacitet efter skadan.
Hank/Ahlén/Nyberg/Holmqvist tycker jag generellt är de som kan gå rakryggade, det gör det de ska bra. Tar många tek i försvarszon och lämnar över i anfallszon. Hank har bra poängskörd trots detta och trots begränsat med spel i pp. Han har en positiv utveckling, ser lite snabbare ut i år och är snäppet elakare vilket gör att han får ut mer av sin fysik.

Lägg till Ljungh också, där har vi nån som tagit ett stort steg framåt i år.Guter och Dustin började bra men har tappat otroligt mycket.Enda anledningen till att vi ligger där vi ligger är vårat PP, falerar det sjunker vi som en sten, att vi på en halv säsong inte fått till ett effektivare 5 mot 5 är rätt skrämmande.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

crike skrev:
sensei skrev:Hank/Ahlén/Nyberg/Holmqvist tycker jag generellt är de som kan gå rakryggade, det gör det de ska bra. Tar många tek i försvarszon och lämnar över i anfallszon. Hank har bra poängskörd trots detta och trots begränsat med spel i pp. Han har en positiv utveckling, ser lite snabbare ut i år och är snäppet elakare vilket gör att han får ut mer av sin fysik.

Men nu trollar du väl trots allt gällande Hank & Ahlén?
Hank och Ahlén gör väl inte alls det som dom ska göra?

Jag skiter fullständigt om dom två bidrar med en poäng här och där, så länge dom inte spelar fysiskt som är det dom är på den där isen för att göra, hade jag lika gärna kunnat ha random sargsnurrare där ute. Näe jag tycker dom är alldeles för tekniskt dåliga (med Hank resor värre än Ahlén) för att inte få en utskällning varje gång dom gjort ett byte där dom fått fler tacklingar än dom delat ut.

Nej tacklingar är inte allt men när man snittar 95kg och resten av laget ligger runt 84 så är man inte satt på isen för att dutta och göra en poäng här och där. Dom ska vara fysiska, dom ska vara elaka och dom ska framförallt göra motståndarna irriterade. Jag ser nada av detta idag.
Jag tror att det du efterfrågar är mer en coachfråga. Dvs vilka direktiv som delas ut. Grundjobbet de gör tycker jag är utmärkt. Dvs, göra många byten mot toppformationer i försvarszon, vinna puck och lämna över i anfallszon.

Sen behöver du inte övertyga mig om att det skulle vara trevligt med ännu mer "pain in the ass" från dessa herrar, men som sagt så känns det som att det helt enkelt inte är något som varken Zabel eller Challe eftersträvar. Vi vet ju bevisligen att Ahlén har hela registret om han bara får instruktionerna.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Dessuton så är det en jävla skillnad mellan att bygga laget kring Tim Eriksson-typer och sedan "krydda" med Ahlén/Nyberg/etc., jämfört att bygga laget kring en tung stomme och krydda med poängspelare som exempelvis Saviano som kan blomma ut när det finns vunna puckar från sarger, ytor och rätt "attityd" i laget.

Jag tror som sagt att det är ganska uppenbart vad jag föredrar.
Tuzzen
Säsongskort: Ja

Inlägg av Tuzzen »

Mycket prat om enbart forwards som inte leverar, men med tanke på att vi ligger trea i mest gjorda mål med 101 mål så är det knappast där det brister mest UTAN det är på försvars/ MV sidan vi har dom största bristerna den här säsongen och i lagledningen som inte lyckas få ut 100% av laget i matcherna. Sen att vi håller på med utbildningsverksamhet av unga orutinerade spelare på den här nivån gör inte saken bättre.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

sensei skrev:Dessuton så är det en jävla skillnad mellan att bygga laget kring Tim Eriksson-typer och sedan "krydda" med Ahlén/Nyberg/etc., jämfört att bygga laget kring en tung stomme och krydda med poängspelare som exempelvis Saviano som kan blomma ut när det finns vunna puckar från sarger, ytor och rätt "attityd" i laget.

Där håller jag med Sensei. Det är dessutom lättare att behålla de tunga stommespelarna. Jag har givetvis kanske fel, men det känns som att sådana spelare generellt tenderar att vara mer lojala. Det i en kombination att de inte är lika eftertraktade. Därför ska laget byggas kring dessa. Ahlén, Henke, Nyberg och Honken ser jag gärna kvar i truppen för att bygga kontinuitet. Spelare som Johner, Saviano och Sam är inte på något sätt särskilt bundna till att stanna kvar.

Utöver de du ovan säger kan gå rakryggade tycker jag även att Ljungh också kan göra det. Även Sörensen har trots sin unga ålder fortsatt varit bra och har nästan tangerat förra säsongens poängproduktion. Stundtals är det bara han som skapar framåt.

Nu kanske någon skriker till men både Jocke E och Reideborn är spelare som i mina ögon gjort vad jag har förväntat mig. Varken mer eller mindre. Förhoppningarna ligger givetvis alltid vid att spelarna ger mer, men jag tycker inte de har varit dåliga. Ja, Reideborn har haft sina svackor. Men hade verkligen någon annan förväntningarna på något annat?
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

sensei skrev:Dessuton så är det en jävla skillnad mellan att bygga laget kring Tim Eriksson-typer och sedan "krydda" med Ahlén/Nyberg/etc., jämfört att bygga laget kring en tung stomme och krydda med poängspelare som exempelvis Saviano som kan blomma ut när det finns vunna puckar från sarger, ytor och rätt "attityd" i laget.

Jag blir bara förbannad när man ser en rollspelare som inte spelar den roll som han ska ha. Sen kan det ha att göra med coacherna det vet jag inte, är bara svårt att se att det är coachens instruktioner som gör att Hank inte går in till 100% i närkamperna.

Jag gillar också tänket att ha en stomme som är tung och har det rätta drivet för DIF men om dom är dåliga hockeyspelare (eller inte används rätt) så hjälper det föga.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av pulverapa »

Vi måste börja titta på vad de andra lagen gör bra. Titta på Karlskrona och Karlskoga. Härma!
Användarvisningsbild
Danne282

Inlägg av Danne282 »

Frågan är bara vilka bra tränare som står utan jobb?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Man blir ju inte bortskömd med info från Djurgårdens sida vad gäller ryktena kring Sam. Verkar vara locket på.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

1962FenderStrat skrev:Man blir ju inte bortskömd med info från Djurgårdens sida vad gäller ryktena kring Sam. Verkar vara locket på.
...och ska så vara också tills nåt är klart.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Don66-2 skrev:
1962FenderStrat skrev:Man blir ju inte bortskömd med info från Djurgårdens sida vad gäller ryktena kring Sam. Verkar vara locket på.
Jo, de kan inte gå ut med halvklara grejer... typ "Sam kommer troligen att få lämna oss" Sådant fungerar inte. När eventuella förhandlingar/lösningar spikats kommer vi få veta.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Magnutz skrev:
Don66-2 skrev:
Jo, de kan inte gå ut med halvklara grejer... typ "Sam kommer troligen att få lämna oss" Sådant fungerar inte. När eventuella förhandlingar/lösningar spikats kommer vi få veta.

Sant, men man borde ändå va mer transparent vad gäller bänkningar vid matcher. T.ex. har man inte sagt ett ljud om varför Ahlén inte spelar. Kommunikationen är för dålig.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

1962FenderStrat skrev:
Magnutz skrev:
Don66-2 skrev:

Sant, men man borde ändå va mer transparent vad gäller bänkningar vid matcher. T.ex. har man inte sagt ett ljud om varför Ahlén inte spelar. Kommunikationen är för dålig.
Zabel sa ju i intervjun efter matchen att "Vi har nio backar tillgängliga och spelar de för dagen bästa", underförstått: Ingen var nöjd med Sams insats mot Karlskrona.
Låst