Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Sorry för OT men när Djurgården går upp (1 år? 5 år? 10 år?) så har jag sedan den dagen vi åkt ut bestämt mig för att köpa en dyr jävla kuba-cigarr och en finare flaska skumpa. Sen skall jag sätta mig på en bänk utanför Hovet och bara njuta och känna att jag äger världen. Vet precis vilken bänk, har redan kollat ut en passande. Jag skiter fullständigt i om det ösregnar eller är sent snöoväder - detta skall ske. Längtat alldeles för länge redan - hur kommer det liksom
kännas om 5 år? :?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Sorry för OT men när Djurgården går upp (1 år? 5 år? 10 år?) så har jag sedan den dagen vi åkt ut bestämt mig för att köpa en dyr jävla kuba-cigarr och en finare flaska skumpa. Sen skall jag sätta mig på en bänk utanför Hovet och bara njuta och känna att jag äger världen. Vet precis vilken bänk, har redan kollat ut en passande. Jag skiter fullständigt i om det ösregnar eller är sent snöoväder - detta skall ske. Längtat alldeles för länge redan - hur kommer det liksom

Boka platsen bredvid, jag kommer :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Sorry för OT men när Djurgården går upp (1 år? 5 år? 10 år?) så har jag sedan den dagen vi åkt ut bestämt mig för att köpa en dyr jävla kuba-cigarr och en finare flaska skumpa. Sen skall jag sätta mig på en bänk utanför Hovet och bara njuta och känna att jag äger världen. Vet precis vilken bänk, har redan kollat ut en passande. Jag skiter fullständigt i om det ösregnar eller är sent snöoväder - detta skall ske. Längtat alldeles för länge redan - hur kommer det liksom

Boka platsen bredvid, jag kommer :wink:
Japp. Fler är välkomna.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

Räkna med att DH drar igång århundradets fest då vi går upp, bjuder in hela laget och legender och festar loss, sen går vi i pension. :-)
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av -daniel- »

BaronVonDif skrev:
Räkna med att DH drar igång århundradets fest då vi går upp, bjuder in hela laget och legender och festar loss, sen går vi i pension. :-)
Det kan jag tänka mig, och blir säkert en sjujävla fest. Men just det här med parkbänken blir något av en symbolisk handling för undertecknad. Har suttit ett otal gånger utanför Hovets katakomber och inväntat bekanta och helt enkelt lidit när jag tänker på hur sunkig den här serien är. Planen är att helt enkelt hämnas på livet genom att sitta på samma bänkjävel och njuta! Bara njuta! Inget annat.
litto

Inlägg av litto »

Den dagen vi går upp ska jag fan festa i en hel vecka. Att få slippa lira i HA... Vilken dröm.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Bara att ta sig till KS (vilket ser väldigt mörkt ut just nu) skulle ju vara en sinnessjuk upplevelse. Det kan bli två galna veckor.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det var nog en jävla tur att vi inte lyckades värva den där Somma. Känns som det hade varit bortkastade pengar.
Expert.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Är det för mycket begärt med ett mirakel? Kan inte någon bara klampa in i laget och sköta skiten.

Jag vill fan i mig inte längre, jag vill inte vara i den här jävla ligan!
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Heaty skrev:Är det för mycket begärt med ett mirakel? Kan inte någon bara klampa in i laget och sköta skiten.

Jag vill fan i mig inte längre, jag vill inte vara i den här jävla ligan!
Eller hur! Kan inte bara Gabbe, Kruger, Kronwall och grabbarna komma in och fixa biffen åt oss? En vår kan de väl offra? :P
Viktory

Inlägg av Viktory »

Det är dags att spela ihop kedjorna på riktigt nu, Zabels hoppande mellan formationer är fullkomligt hopplöst. Enda kedjan som funkar är Hank-Honken-Hank (Nyberg).

Förslag:

Sörensen-Eriksson-Jakobs
Hagelin-Johner-Saviano
Ahlén-Ljungh-Guter
Hank-Honken-Hank

Extra: Kalin.

Sen måste ju Sam mer eller mindre petas. Låt honom sitta och våndas på bänken en hel match så att han skärper sig.
GulRödBlå1234

Inlägg av GulRödBlå1234 »

Slanta upp och övertala
Wikegård ner till båset!!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

För att vara en 'utvecklingsbar trupp för framtiden' är det väl väldigt många med utgående kontrakt då denna säsong är över? Vet ej heller hur kontrakten ser ut på tränar/sportchef sidan? Ekonomiskt är vi i botten så det lär inte hända nåt i truppen eller på tränarsidan om inte nån vill jobba ideellt eller nån vill donera en jävla massa pengar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

"Bygga för framtiden" Jo, tjena....

Om vi inte går upp blir vi av med följande spelare: (Säkert fler)

Nils Andersson
Linus Arnesson
Timmy Pettersson
Sam Lofquist
Philip Holm

Jens Jakobs
Dustin Johner
Markus Ljungh
Steve Saviano
Marcus Sörensen

Kvar blir våra "billiga" brunkare tillsammans med Guter och kanske även Jocke Eriksson? Vi kommer få bygga helt nytt till varje säsong framöver och kommer aldrig få någon kontinuitet.

Av spelarna på min lista är det nästan bara Johner jag vill dumpa...
Donkels

Inlägg av Donkels »

1) Styrelsen med Karel bör avgå då dom snart för andra året misslyckats i sin målsättning
2) Challe måste bort - inavelsmotivering
3) Zabel måste också bort - inavelsmotivering och svag ledare
4) Spelartruppen måste ses över, träningsmetoderna metoderna måste ses över, taktiken måste ses över.

Sammantaget känns det som DIF Hockey fortfarande tror att det är säsong 2000 eller något sådant - tänk om gör rätt!!!
Låst