Djurgårdens IF - Karlskrona HK 14/1 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 14/1 2014

Inlägg av pulverapa »

Satan vad bra CoCo var igår. Klasskillnad.
Charles F

Inlägg av Charles F »

Fortsatt en hel del gnäll på Adam. Han var i min mening, tillsammans med Hank, gårdagens bästa spelare. Han räddar oss ett flertal gånger och målen han släpper in föranleds av otroligt slappt försvarsspel. Båda gångerna räddar han oss i första läget för att sedan tvingas släppa in mål i andra vågen.

Tyvärr har vi i dagsläget inget bra motmedel för motstånd som väljer att ligga med hög press. Det enda som väl kan liknas en lösning är vår checkingline, vilka jag tycker borde ha matchats hårdare under gårdagen. På sikt, vilket vill säga typ omgående, behöver Zabel/Nyman hitta en alternativ spelform som gör att alla kedjor kan bidra i denna typ av matcher. Lyckas man inte med det risken stor att kladdet med puck kommer fortsätta och att vi kommer straffas varje gång vi möter bättre motstånd.

Fortsätter att vara försiktigt optimistisk. Exempel på lag som utan tydliga tecken till slut lyckats lyfta har genom åren varit många. Låt oss bara hoppas att DIF är nästa...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Absolut inte målisen fel att vi torskade igår.

Chansen till mål nummer två t ex hade ju inte ens inträffat om utespelarna skött sig.

Jag väljer snarast att lägga skulden på ytterligare en misslyckad säsong på firma Berglund och Zabel. Berglund för att han inte byggt truppen på rätt sätt samt att man valt att satsa vidare Zabel.

Zabel för att inte verkar ha förmåga att taktisk coacha laget till segrar.

Tror helt enkelt inte Zabel är redo för detta ansvaret utan kanske snarast bör ses som en typisk "istränare" eller junistränare.

I slutändan är dock styrelsen de som jag håller som absolut mest ansvariga eftersom densamma vägrar överge incesttankegångarna och aldrig plockar in någon utomstående tränare eller sportchef.

Till nästa säsong vill man se rent hus rakt av på alla dessa poster.
Nissehult
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Nissehult »

En sammanfattning just nu är att laget inte har kapacitet att mäta sig med de bra lagen i AS. Att inte hemma göra en bättre match och i synnerhet gäller det första perioden, visar att gruppen inte funkar mot lite bättre motstånd. Alltså är det ingen idé att ta det här gänget till en KS då de skulle torska de flesta matcher.
Med tanke på rådande ekonomi och kommande publiksiffror (räkna med ett tapp på 25-40% nästa år) så blir det ytterligare år med lågbudgetlag med allt vad det innebär resultatmässigt.
Nissehult

Inlägg av Nissehult »

Magnutz "Vi har väldigt många under 24. Samt en del över 30. De lirare som är i "rätt" spann är få. Hank, Ahlén, Lidström + kanske nån till. Övriga är mer eller mindre en plantskola. De har inte vuxit klart än utan förväntas nå sin potential om 2-5 år."

Och i vilka lag tror du dessa spelare kommer att spela i? Tyvärr lär det inte vara i vårt lag om de är tillräckligt bra.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:Slarv och sjukt långsamt spel fäller oss idag.

Passningarna är inte på bladet ikväll. Flera skott som tas går i rundeln och blir till öppnande passningar till KHK-spelare. Sam gör lite knepiga grejer ibland. Han gjorde lite konstiga saker mot Löven senast och går bort sig vid KHKs första mål. Adam spelar bra men vi gör allt för lite skada offensivt. Vi saknar tyngden? att bita oss fast där. I alla fall mot lag som kan åka skridskor.

Är vi ett lag för kvalserien? Ja, för satan. I kvalserien är det mer nerver än skills som avgör. Det är tombola där till viss del. Kan vi ta oss till kvalet har vi en god chans att skrälla. #vägrargeupp
För det första, jag tycker Karlskrona var riktigt bra.

Men jag håller med dig i det du skriver. Tragiskt så många felpass vi hade. Vid flertal tillfällen fick mottagaren bromsa upp och ta emot pucken felvänd med utsträckt arm bakåt för att fånga upp pucken. En del är såklart att de stressar oss, men så mycket fel vi hade idag får det inte vara.

Kändes helt enkelt som de tog oss med överraskning i början och laget hamnade i chocktillstånd.

Jag menar inte att vi skulle kunna ha vänt på matchbilden, men nog kan vi betydligt bättre än så här.

Tråkigt att vi inte bjöd upp till kamp första perioden och jag trodde de här "varannanmatch-syndromet" äntligen skulle motbevisas.

Men Lee Harvey Oswald vet vad han talar om. Det blir inte bättre. Fan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Nissehult skrev:Magnutz "Vi har väldigt många under 24. Samt en del över 30. De lirare som är i "rätt" spann är få. Hank, Ahlén, Lidström + kanske nån till. Övriga är mer eller mindre en plantskola. De har inte vuxit klart än utan förväntas nå sin potential om 2-5 år."

Och i vilka lag tror du dessa spelare kommer att spela i? Tyvärr lär det inte vara i vårt lag om de är tillräckligt bra.
Det har jag inget svar på. Det handlar om pengar, hjärta och så vidare. Förhoppningsvis får vi behålla våra killar ett tag.

Här kan publikstödet göra skillnad. Stor skillnad. Är vi bäst och får killarna att trivas ökar chansen att de stannar? (kanske?)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:

Passningarna är inte på bladet ikväll. Flera skott som tas går i rundeln och blir till öppnande passningar till KHK-spelare. Sam gör lite knepiga grejer ibland. Han gjorde lite konstiga saker mot Löven senast och går bort sig vid KHKs första mål. Adam spelar bra men vi gör allt för lite skada offensivt. Vi saknar tyngden? att bita oss fast där. I alla fall mot lag som kan åka skridskor.

Är vi ett lag för kvalserien? Ja, för satan. I kvalserien är det mer nerver än skills som avgör. Det är tombola där till viss del. Kan vi ta oss till kvalet har vi en god chans att skrälla. #vägrargeupp

Men jag håller med dig i det du skriver. Tragiskt så många felpass vi hade. Vid flertal tillfällen fick mottagaren bromsa upp och ta emot pucken felvänd med utsträckt arm bakåt för att fånga upp pucken. En del är såklart att de stressar oss, men så mycket fel vi hade idag får det inte vara.

Kändes helt enkelt som de tog oss med överraskning i början och laget hamnade i chocktillstånd.

Jag menar inte att vi skulle kunna ha vänt på matchbilden, men nog kan vi betydligt bättre än så här.

Tråkigt att vi inte bjöd upp till kamp första perioden och jag trodde de här "varannanmatch-syndromet" äntligen skulle motbevisas.

Tempot i åkningen stör mig. Vi var en klass sämre/långsammare. Det undrar jag hur fan det går till. Nerver? För jag VET att de kan åka fortare än de gjorde igår.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Ungefär vad jag skrev från min semesterö genom att analysera snacket på forumet och skottstatistiken, plus att jämföra med liknande matcher tidigare under säsongen. Har vi ingen som helst scouting av motståndet? Har vi inga planerade strategier? Inte ens juniorer gör samma misstag gång på gång mot bra motstånd. Korpnivå på Zabels förberedelsearbete.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Ungefär vad jag skrev från min semesterö genom att analysera snacket på forumet och skottstatistiken, plus att jämföra med liknande matcher tidigare under säsongen. Har vi ingen som helst scouting av motståndet? Har vi inga planerade strategier? Inte ens juniorer gör samma misstag gång på gång mot bra motstånd. Korpnivå på Zabels förberedelsearbete.
Jag har självklart ingen aning om hur Zabel jobbar med spelarna vad det gäller förberedelse för match.
Men rent generellt är det väl så att bra/bättre spelare är mer stresståliga.
Jag menar även om Z på förhand varnar om att KHK kommer ligga högt i banan och försöka ställa om spelet snabbt så gäller det agera rätt när detta väl händer.
Känns som att vi inte har verktygen i lådan riktigt, även om vi skulle haft en Janne i båset skulle säkerligen samma spelare göra om samma misstag igen.

Vi har ett bristfälligt lag för platserna 4-8, så enkelt är det.
Därmed inte sagt att det är lätt att förhålla sig till, det är bajseftersmak flera gånger i veckan
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev: Jag menar även om Z på förhand varnar om att KHK kommer ligga högt i banan och försöka ställa om spelet snabbt så gäller det agera rätt när detta väl händer.
Det händer ju regelbundet så det kunde ha tränats in under säsongen. Att snacka om det timmarna före nedsläpp kallar jag inte "förberedelse".
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Tempot i åkningen stör mig. Vi var en klass sämre/långsammare. Det undrar jag hur fan det går till. Nerver? För jag VET att de kan åka fortare än de gjorde igår.
Ja, laget kan bättre, det är jag övertygad om. Men jag återkommer till passningarna. När de inte sitter som de ska tappar speluppbyggnaden fart och hela anfallet bryts. Vi blir lätta att spelvända på och blir översköljda gång efter annan.

Nu orkar jag inte se matchen igen, men det skulle vara intressant att se hur många procent rätt vi hade i passen.

Men, det är ju en kombination, hur rörliga är ens lagkamrater? Det avgör också hur spelet blir.
Fast när man ser våra anfallare i desperata försök sträcka sig efter pucken bakom sig när de åker i anfallsriktning blir man förbannad och besviken.

Det sitter säkert en del i huvudet då matchbilden blev som igår, plus att jag faktiskt inte tycker våra backar är särkilt spelskickliga trots vad några på forumet hävdar. Är väl endast Nisse som håller hög nivå i det spelet.

Mer jag stör mig på, liksom senast mot Bik, är att vi inte kan hålla uppe glöden, intensiteten och koncentrationen mer än en högst två matcher i rad.
Vi uppträder som ett segermätt elitserielag och verkar inte desperata nog efter framgång. Varför?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Göran

Inlägg av Göran »

Nu är det dags att vi får en ny tränare snart! Kanske dags för banderoll så att dom i ledningen förstår budskapet som hela tiden kommer upp här på forumet :(
Manijock

Inlägg av Manijock »

sensei skrev:
Manijock skrev:
sensei skrev:
Nej, jag tycker det är relevant att du berättar om varför du bytte nick, då det ger läsare en möjlighet att få lite perspektiv på dina "troll angklagelser" och allmänt nedlåtande inlägg. Låter inte det vettigt?

Du satte igång pajkastningen, men du vill alltså inte leka..?
Relevant i en matchtråd? Jajemän, ni som är intresserade över den här storyn som sensei nu så gulligt sitter och grunnar på, är hemskt välkomna att PM:a mig så ska jag svara så fort jag kan.

Troll-anklagelserna tog hårt? Låt mig säga såhär. Skulle jag i varje inlägg jag skriver, ha som huvudbudskap att Sörensen borde spela med en Bauer-klubba istället för Easton(har ingen aning om vilket märke han har, men skitsamma). Skulle inte du och alla andra härinne för den sakens skull tycka att det blev lite tjatigt då? Speciellt om jag skriver det på varje sida i varje tråd så fort han lirat en match eller träning där han missat ett skott? Jag har inget övrigt budskap och jag bidrar inte i övrigt, men fan att Sörensen ska hålla på med skitklubbor. Usch vi förlorar matcher på grund av det och de är dessutom mycket snyggare.

Trollar du sensei? Varför tror du att flera stycken ställt den frågan tidigare för?
Egentligen borde jag fortsätta den här leken eftersom jag retar mig på dina löjliga översittarfasoner. Förstår inte vad du får ut av det.

Med det sagt så var det taskigt att ta upp gammalt och glömda snedsteg, sorry för det.
Ursäkt godtagen..

För att återgå till ämnet, varför har ett så på förhand osexigt lag som Khk lyckats landa värvningar som Smotherman, Janohls och FRAMFÖRALLT Angell? Vill gärna veta hur denna klubbs lönekonto ser ut jämfört med vårat. Detta är spelare som går in i våra topplinor på stående fot.
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Jag har fått en känsla av att vi är dåligt tränade, inget som jag vet givetvis, men det ser så segt och långsamt ut under vissa matcher. Rätta mig om jag har fel.quote="BOMBOM BOUCHARD"]
Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Ja, laget kan bättre, det är jag övertygad om. Men jag återkommer till passningarna. När de inte sitter som de ska tappar speluppbyggnaden fart och hela anfallet bryts. Vi blir lätta att spelvända på och blir översköljda gång efter annan.

Nu orkar jag inte se matchen igen, men det skulle vara intressant att se hur många procent rätt vi hade i passen.

Men, det är ju en kombination, hur rörliga är ens lagkamrater? Det avgör också hur spelet blir.
Fast när man ser våra anfallare i desperata försök sträcka sig efter pucken bakom sig när de åker i anfallsriktning blir man förbannad och besviken.

Det sitter säkert en del i huvudet då matchbilden blev som igår, plus att jag faktiskt inte tycker våra backar är särkilt spelskickliga trots vad några på forumet hävdar. Är väl endast Nisse som håller hög nivå i det spelet.

Mer jag stör mig på, liksom senast mot Bik, är att vi inte kan hålla uppe glöden, intensiteten och koncentrationen mer än en högst två matcher i rad.
Vi uppträder som ett segermätt elitserielag och verkar inte desperata nog efter framgång. Varför?[/quote]
Skriv svar